Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Deze kosten rekent de bank aan bij een overlijden: waarom je best niet sterft als klant van ING

28/10/2021 - 08:50
"Na het overlijden van een dierbare staan de erfgenamen een reeks kosten te wachten. Naast de belasting op de erfenis, rekent ook de bank een vergoeding aan. Onder de noemer ‘aanrekening kosten nalatenschap’ bundelt de bank de kosten die ze maken bij de administratieve formaliteiten in geval van overlijden. Een analyse van Spaargids.be leert dat sterven bij de ene bank een pak duurder uitvalt dan bij de andere."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Sterven bij de ene bank is duurder dan bij de andere: zoveel rekent jouw bank aan (28/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Na het overlijden van een dierbare staan de erfgenamen een reeks kosten te wachten. Naast de belasting op de erfenis, rekent ook de bank een vergoeding aan. Onder de noemer ‘aanrekening kosten nalatenschap’ bundelt de bank de kosten die ze maken bij de administratieve formaliteiten in geval van overlijden. Een analyse van Spaargids.be leert dat sterven bij de ene bank een pak duurder uitvalt dan bij de andere. [naar artikel]


2. Digitale bank N26 lanceert hoogrentend spaarboekje (met kosten) (13/03/2024 - De Tijd)

10:00 De Duitse bank N26 lanceert in België een niet-gereglementeerde spaarrekening met een hoog brutorendement van 4 procent. Maar ze rekent 16,90 euro kosten per maand aan. [naar artikel]


3. Tekort aan kleingeld: hoeveel kost het binnenbrengen van euromunten? En hoeveel mag je precies binnenbrengen? (02/12/2022 - Het Laatste Nieuws)

Er is een tekort aan muntjes van 5, 10 en 20 eurocent. Febelfin, Unizo en Comeos vragen daarom om je gespaarde muntjes binnen te brengen bij de bank, ermee gepast te betalen of digitaal te betalen als je niet kan passen. Maar bij de bank kleingeld op je rekening laten storten, is niet altijd gratis. Welke bank rekent daarvoor kosten aan? En kan je die kosten omzeilen? Spaargids.be zocht het uit. [naar artikel]


4. Online een lening aanvragen is niet altijd eenvoudig als je geen klant bent bij de bank (29/10/2021 - Express)

Lees dit artikel: Online een lening aanvragen is niet altijd eenvoudig als je geen klant bent bij de bank Wanneer je op zoek bent naar een lening kan je bij heel wat banken online een simulatie maken om na te gaan hoeveel zo’n krediet je ongeveer zal kosten. Zeer handig, maar wanneer je de lening wilt aanvragen, bots je bij heel wat banken op een obstakel als je geen klant bent. De digitalisering raast […] Lees dit artikel: Online een lening aanvragen is niet altijd eenvoudig als je geen klant bent bij de bank [naar artikel]


5. Dit rekenen Belgische banken aan om te betalen in het buitenland: tot 9 euro kosten voor 100 euro (11/07/2023 - Gazet van Antwerpen)

Betalen op vakantie kan je flink wat centen kosten: de ene bank rekent in het buitenland tot wel vijf keer meer aan dan de andere. Kun je die kosten ontlopen en waar moet je op letten? [naar artikel]


6. Rekening van honderden Belgen bij Duitse bank plots afgesloten: welke rechten heb je dan als klant? (25/04/2022 - Het Laatste Nieuws)

Honderden Belgen die klant zijn bij de Duitse online bank N26 zagen hun rekeningen plots blokkeren. Hoewel de hinder volgens de bank toe te schrijven valt aan verscherpte controlemechanismen, rijst er op sociale media onrust rond de financiële gezondheid van de neobank. Wat gebeurt er wanneer een bank het hoofd niet boven water kan houden? En zullen deze klanten ooit nog hun geld terugzien? Spaargids.be zoekt het uit. [naar artikel]


7. Na de tunnelroof in Antwerpen: waarom is er zo’n mysterie over de buit? En wat zijn de gevolgen voor klant en bank? (05/02/2019 - Gazet van Antwerpen)

Na de opmerkelijke inbraak in een Antwerps bankkantoor van BNP Paribas Fortis van zondag heerst er voor al wie er een kluisje huurt grote onzekerheid. De bank wil niet bekendmaken waarmee de inbrekers aan de haal gingen en van wie de kluis nu precies werd leeggeroofd. Waarom hangt er zo’n mysterie rond die kluisjes? Zien de klanten ooit hun spullen terug? En wat is de schade voor de bank? [naar artikel]


8. “Wisselen van bank is makkelijk en gratis, maar Belgen doen het zelden”: onze geldexpert legt uit waarom en hoe je de overstap beter wel maakt (13/01/2021 - Het Laatste Nieuws)

Belgen zijn bankzitters. Eenmaal klant van een bank blijf je er. Het lijkt wel alsof we met onze bank zijn getrouwd. We ondergaan zelfs gedwee de prijsverhogingen die ze aankondigen. Waarom toch? Onze financieel expert Pascal Paepen licht ons gedrag toe en helpt je op weg als je toch van bank wil veranderen. [naar artikel]


9. Boze klant protesteert tegen slechte service van bank met strippers: “Dit is hoe je mensen moet behandelen” (09/07/2017 - Gazet van Antwerpen)

Deze man uit de Russische hoofdstad Moskou houdt er een wel erg vreemde manier op na om zijn ongenoegen te uiten tegenover zijn bank. Uit protest tegen de slechte service van Sberbank, besloot hij twee knappe dames op te trommelen en hen te laten strippen voor de ogen van de bedienden. “Zo hoor je een klant te behandelen”, klinkt het bij de klant. [naar artikel]


10. Maximumprijs voor offline bankverrichtingen: hoeveel betaalt de niet-digitale klant vandaag? (30/06/2021 - Het Laatste Nieuws)

De banken trekken voluit de kaart van de digitalisering. Daar tegenover staat dat hogere kosten de traditionele verrichtingen, zoals geldstortingen aan een loket, ontmoedigen. Om de niet-digitale klant niet in de kou te laten, leggen de regering en bankenkoepel Febelfin de laatste hand aan een universele bankdienst met maximumprijzen. Spaargids.be ging na hoe hoog de kosten de afgelopen jaren voor de traditionele, analoge klant zijn opgelopen. [naar artikel]


11. Na Bpost rekent ook PostNL extra kosten aan op piekmomenten (24/11/2020 - Express)

De Nederlandse postgroep PostNL rekent vanaf dit jaar een toeslag aan tijdens de eindejaarsperiode. Tussen 20 november en 31 december... The post Na Bpost rekent ook PostNL extra kosten aan op piekmomenten appeared first on Business AM. [naar artikel]


12. Belgen veranderen nauwelijks van bank: waarom blijven we zo trouw ondanks prijsverhogingen? En hoe maak je wel de overstap? Onze geldexpert licht toe (13/01/2021 - Het Laatste Nieuws)

Belgen zijn bankzitters. Eenmaal klant van een bank blijf je er. Het lijkt wel alsof we met onze bank zijn getrouwd. We ondergaan zelfs gedwee de prijsverhogingen die ze aankondigen. Waarom toch? Onze financieel expert Pascal Paepen licht ons gedrag toe en helpt je op weg als je toch van bank wil veranderen. [naar artikel]


13. De verrassende mail die je krijgt als je klant bent van Silicon Valley Bank zoals ons bedrijf (14/03/2023 - Express)

Het grootste bankfaillisement sinds Lehman Brothers doet Silicon Valley op haar grondvesten daveren. Silicon Valley Bank (SVB) was niets minder dan de huisbank van alle belangrijke jonge techbedrijven in de vallei. Ook ons bedrijf (QelviQ) was klant bij de bank. Het werd al snel duidelijk wat het probleem was van deze faling. Een absoluut gebrek […] [naar artikel]


14. Banken rekenen almaar meer kosten aan (17/03/2018 - De Tijd)

01:01 De kosten voor bankieren zijn niet erg doorzichtig, en verschillen van bank tot bank. Wie niet uitkijkt, betaalt jaarlijks al snel enkele honderden euro’s, leert een onderzoek van De Tijd. [naar artikel]


15. Geen cash of bankkaart bij? In deze volautomatische superette rekent app zelf af wat je in je winkelkar hebt geladen (31/05/2019 - Het Nieuwsblad)

In de Beernemse Bloemendalestraat opent vrijdag de volautomatische superette “Para Ti” de deuren. “De klant heeft keuze uit 200 voedingsproducten van lokale producenten. Onze app rekent vanzelf af bij het buitengaan”, zegt bedenker Corneel Martens. [naar artikel]


16. Belgische klant bij Silicon Valley Bank: 'Onvermijdelijk begin je aan doemscenario's te denken' (12/05/2023 - De Tijd)

16:35 Wat als je huisbankier plots kapseist en je als bedrijf niet meer aan je geld kan? De Belgische fintechstart-up Oper maakte als klant bij Silicon Valley Bank twee maanden geleden bange momenten mee. ‘... [naar artikel]


17. KBC rekent kosten witwascontroles door aan risicoklanten (07/09/2022 - De Tijd)

01:00 Klanten in niches waar de risico's op witwassen het grootst zijn, betalen voortaan hogere tarieven bij de bank-verzekeraar. [naar artikel]


18. Bolero rekent beleggingsclubs voortaan kosten aan (21/06/2023 - De Tijd)

16:36 Bolero rekent beleggingsclubs voortaan kosten aan. De broker verwijst naar de toegenomen administratie ten gevolg van de strengere reglementering. [naar artikel]


19. Alonso staat op het punt om Renault te ruilen voor Ferrari (10/04/2019 - De Morgen)

Of de wereld in crisis is? Blijkbaar niet in de formule 1, alwaar de miljoenen rollen. Miljarden voor wie nog in oude Belgische frank rekent. Want dat Alonso volgend jaar voor Ferrari rijdt, dat zal de Spaanse bank Santander 25 miljoen euro kosten. De diamanten handdruk voor Räikkönen, die moet opkrassen. Het verhaal van een contract dat officieel nog niet bestaat en een tweede dat veel geld zal kosten om te scheuren. [naar artikel]


20. Grote publiek kan klant worden bij nieuwe bank NewB (23/04/2021 - Het Laatste Nieuws)

De nieuwe Belgische bank NewB opent vanaf vandaag de deuren voor het grote publiek. Klant worden kost wel geld, een bankkaart is er voorlopig nog niet en op rente hoeven klanten niet te rekenen. [naar artikel]


21. Nóg meer kosten op energiefactuur: plots rekent Mega zonnepaneeleigenaars met terugdraaiende teller ‘forfait’ van 700 tot 900 euro per jaar aan (31/08/2022 - Het Laatste Nieuws)

Vanaf september rekent energieleverancier Mega extra kosten aan voor klanten die zonnepanelen combineren met een analoge, terugdraaiende teller. Die ‘forfait’ bedraagt al snel 700 tot 900 euro op jaarbasis. Mega zelf verwijst naar kosten die het moet betalen aan de netbeheerder. In de sector zelf valt te horen dat energieleveranciers steeds moeilijker met de gestegen kosten om kunnen. [naar artikel]


22. Tot zes euro per overschrijving: zoveel betaal je voor offline bankverrichtingen vandaag (30/06/2021 - Het Laatste Nieuws)

De banken trekken voluit de kaart van de digitalisering. Daar tegenover staat dat hogere kosten de traditionele verrichtingen, zoals geldstortingen aan een loket, ontmoedigen. Om de niet-digitale klant niet in de kou te laten, leggen de regering en bankenkoepel Febelfin de laatste hand aan een universele bankdienst met maximumprijzen. Spaargids.be ging na hoe hoog de kosten de afgelopen jaren voor de traditionele, analoge klant zijn opgelopen. [naar artikel]


23. Gemeente rekent geen kosten aan voor verblijfsvergunng (04/03/2019 - Het Belang van Limburg)

Een voorstel op de vorige gemeenteraad van fractieleider Jean-Paul Briers (Vlaams Belang) om voortaan kosten aan te rekenen voor de uitreiking van verblijfsvergunningen, haalde het niet. Hij haalde aan dat dat nodig is “om kosten daarvan enigszins te dekken”. [naar artikel]


24. Geldschieter Hezbollah was klant bij KBC (04/04/2019 - De Morgen)

Onthullingen in de Afrikaanse pers over een geldschieter van de Libanese militie Hezbollah die in Antwerpen klant was bij KBC brengen de Vlaamse bank in opspraak. Dezelfde klant was ook een belangrijke fixer van de Gambiaanse dictator Yahya Jammeh.  [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!