De elektrische revolutie heeft nu ook De Lijn bereikt. De stelplaats in Winterslag (Genk) krijgt als een van de eerste drie in Vlaanderen laadpalen. Eind dit jaar komen de eerste 20 elektrische bussen. [naar artikel]
Als België tegen 2026 alleen elektrische bedrijfswagens wil, moet ons land nog enkele versnellingen hoger schakelen in het plaatsen van laadpalen. Onze noorderburen in Amsterdam doen het beter en zijn Europees koploper met 4.600 publieke laadpunten. Wat kunnen we leren van de Nederlandse hoofdstad? [naar artikel]
Als België tegen 2026 alleen elektrische bedrijfswagens wil, moet ons land nog enkele versnellingen hoger schakelen in het plaatsen van laadpalen. Onze noorderburen in Amsterdam doen het beter en zijn Europees koploper met 4.600 publieke laadpunten. Wat kunnen we leren van de Nederlandse hoofdstad? [naar artikel]
Vlaanderen heeft momenteel meer dan 25.000 laadpalen voor elektrische voertuigen. Dat blijkt uit cijfers van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters. Dit brengt Vlaanderen op koers om het doel van 35.000 laadequivalenten tegen 2025 te bereiken. [naar artikel]
Vlaanderen zit op schema om een aantal doelstellingen rond elektrische wagens te halen. Zo rijden er in Vlaanderen momenteel bijna 45.000 elektrische of plug-in hybride wagens rond en staan er 3.655 laadpalen. In de plannen van de Vlaamse regering wordt gemikt op 60.000 elektrische voertuigen en 5.000 laadpalen tegen eind 2020. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
In Maasmechelen komen er tegen 2020 tien nieuwe laadpalen voor elektrische voertuigen bij. Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) maakte vorige maand samen met energieleveranciers Eandis en Infrax een spreidingsplan op voor 2500 nieuwe laadpalen. Voor elke gemeente in Vlaanderen minstens één. [naar artikel]
Discounter Lidl breidt zijn netwerk van elektrische laadpalen in ons land uit. Dat heeft de supermarktketen woensdag bekendgemaakt. Tegen eind dit jaar moet er op honderd winkelparkings een laadpaal staan. Vandaag telt de keten al 61 palen. Er komen er dit jaar dus nog 39 bij. Dat maakt dat Lidl tegen eind dit jaar 100 […] The post Lidl zet meer elektrische laadpalen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het aantal laadpalen voor elektrische voertuigen stijgt razendsnel in Vlaanderen. Dit jaar werden al 9.000 openbare laadpalen bijgeplaatst. En er staan nu drie keer meer snelladers dan een jaar geleden. [naar artikel]
De openbare vervoersmaatschappij MIVB zal tegen 2024 zes nieuwe laadpalen installeren om elektrische gelede bussen mee op te laden. Die komen nabij Westland Shopping. Dankzij de laadpalen zal MIVB lijnen 46, 53 en 89 volledig kunnen uitbaten met elektrische bussen. [naar artikel]
Afgelopen maand waren meer dan de helft van de nieuw verkochte wagens in Noorwegen elektrisch, een wereldprimeur. België zet daar een marktaandeel... [naar artikel]
De leerkrachten van de Provinciale Technische School (PTS) in Boom hebben les gekregen over hoe ze elektrische laadpalen moeten installeren. Bedoeling is dat ze dat op hun beurt aan hun leerlingen kunnen leren. De installatie van laadpalen wordt binnenkort opgenomen in het lessenpakket van deze en andere provinciale scholen, omdat er de komende jaren veel nood aan zal zijn. [naar artikel]
De Vlaamse regering wil de aankoop en het gebruik van elektrische auto’s aanmoedigen en investeert tegen 2020 in de plaatsing van 2.500 nieuw laadpalen. Dit jaar verschijnen de eerste 750 publieke laadpalen in het straatbeeld, ook in elke Kempense gemeente. Bert Vangenechten uit Rijkevorsel kocht twee jaar geleden een elektrische auto en zou geen gewone auto meer willen hebben. [naar artikel]
Op 15 strategische plekken in Antwerpen komen er dertig laadpalen bij. De meeste daarvan in de binnenstad. Is het een goede zaak dat er meer plaats wordt gemaakt voor de elektrische auto? En mag dat nog een stap verder gaan? Lees: exclusieve parkeervakken voor elektrische auto’s? [naar artikel]
In Oostende is donderdag de eerste van 2.500 publieke laadpalen voor elektrische wagens ingehuldigd die de komende vier jaar in heel Vlaanderen zullen worden geplaatst. “Een belangrijke stap in de energieomslag”, aldus Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open Vld). [naar artikel]
Piet Delcourt woont in Landen en heeft een idee voor zijn gemeente. Hij stelt voor op jijkiest.be dat de gemeente elektrisch rijden promoot. "Landen kan een echte voortrekkersrol spelen in Vlaanderen als het meer elektrische laadpalen plaatst." [naar artikel]
Een elektrische auto, dat betekent anders rijden en vooral anders tanken. Toch hoeft u niet bang te zijn om een elektrische wagen aan te schaffen, dit zijn namelijk de opties. Elektrisch rijden, dat betekent dat u toch een en ander moet weten over laadpalen en abonnementen. Publiek of thuis? Het belangrijkste verschil in laadpalen is […] The post Elektrische auto’s moeten ook tanken: wat u moet weten over laadpalen appeared first on Business AM. [naar artikel]
14:46 Tientallen bedrijven krijgen Vlaamse subsidies voor de installatie van laadpalen voor elektrische vrachtwagens. [naar artikel]
Tegen het einde van 2024 komen er in de provincie Antwerpen 2.400 laadpalen voor elektrische wagens bij. Vierhonderd daarvan komen bij bedrijvencentra en parkings langs de snelweg te staan. De overige laadpalen worden geïnstalleerd in gemeenten langs onder meer scholen, sportterreinen en parkings van supermarkten. [naar artikel]
Er zijn zo’n 22.000 (semi-) publieke laadpunten in Vlaanderen. Daar moeten er nog zo’n 10.000 bij komen tegen 2025. Is onze regio daarmee voorbereid op de 350.000 elektrische wagens die er tegen dan zullen zijn? En wat als we straks en masse elektrisch rijden? De investeringen zijn er, al blijven er nu nog een pak ‘kale’ laadplekken over. In sommige gemeenten wil je op dit moment niet afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Koploper is Antwerpen dat 314 laadpalen moet plaatsen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.