In Parijs wordt vanaf december de snelheid van de elektrische step voortaan automatisch beperkt tot 10 kilometer per uur. Dat heeft het stadsbestuur donderdag aangekondigd. Die maatregel geldt voor heel Parijs, behalve op grote verbindingswegen. [naar artikel]
In verschillende delen van Parijs wordt de snelheid van de elektrische step voortaan automatisch beperkt tot tien kilometer per uur. De drie belangrijkste verhuurmaatschappijen hebben die maatregel maandag ingevoerd. [naar artikel]
In verschillende delen van Parijs wordt de snelheid van de elektrische step voortaan automatisch beperkt tot tien kilometer per uur. De drie belangrijkste verhuurmaatschappijen hebben die maatregel maandag ingevoerd. [naar artikel]
Parijs verbiedt het parkeren van steps op het voetpad en beperkt de snelheid. De nieuwe regels moeten orde scheppen in de chaos van de 20.000 steps in de Franse hoofdstad. [naar artikel]
104 kilometer per uur. Zo snel kon een opgevoerde elektrische step die de Mechelse politie dinsdag uit het verkeer haalde. Elektrische steps hebben een begrenzer die de topsnelheid beperkt tot 25 km per uur. Maar in vijf minuten heb je dat systeem eruit. “Zoiets uitroeien is onmogelijk”, zegt een verkoper van elektrische steps. “Maar het gebeurt wel steeds minder.” [naar artikel]
In Parijs wordt vanaf december de snelheid van de elektrische step automatisch beperkt tot tien kilometer per uur. De maatregel geldt voor heel Parijs, behalve op grote verbindingswegen. [naar artikel]
De Parijse burgemeester Anne Hidalgo (PS) heeft een parkeerverbod aangekondigd voor elektrische steps op de voetpaden van de Franse hoofdstad, en heeft de operatoren van de deelsteps gevraagd om de snelheid ervan te beperken. Zij hoopt dat deze en andere maatregelen “vanaf begin juli” van kracht kunnen gaan. De steps “zullen moeten parkeren op de […] Het bericht Burgemeester verbiedt parkeren van elektrische steps op voetpaden in Parijs verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In Dilbeek heeft de politie met akkoord van het parket Halle-Vilvoorde twee illegale elektrische steps vernietigd. Eén van de twee steps haalde een snelheid van meer dan 70 kilometer per uur. De eigenaar betaalde er 1.800 euro voor. Maar niet alle elektrische steps die verkocht worden, zijn gehomologeerd om op onze wegen te rijden, zegt de politie. [naar artikel]
De Parijse burgemeester Anne Hidalgo (PS) heeft een parkeerverbod aangekondigd voor elektrische steps op de voetpaden van de Franse hoofdstad, en... [naar artikel]
Lees dit artikel: Parijs duldt geen hogere snelheid dan 30 kilometer per uur; beperking wordt de nieuwe realiteit van de Europese stad Op het grondgebied van de stad Parijs geldt voortaan een snelheidsbeperking tot 30 kilometer per uur. Met die beslissing wil het stadsbestuur van Parijs verscheidene doelstellingen bereiken. In de eerste instantie willen de autoriteiten de verkeersveiligheid op het grondgebied van de Franse hoofdstad verbeteren. Maar daarnaast moet de maatregel ook de geluidshinder terugdringen, terwijl tevens […] Lees dit artikel: Parijs duldt geen hogere snelheid dan 30 kilometer per uur; beperking wordt de nieuwe realiteit van de Europese stad [naar artikel]
Zondag trekken de inwoners van de Franse hoofdstad Parijs. Met een volksreferendum wil de stad het volk laten kiezen of elektrische steps al dan niet verboden moeten worden. De situatie: Parijs wil af van de e-steps. Die zorgen voor teveel overlast en problemen, zo oordeelt het stadsbestuur. Het debat is echter hevig gepolariseerd. De oplossing: […] [naar artikel]
104 km per uur. Zo snel kon een opgevoerde elektrische step die de Mechelse politie dinsdag uit het verkeer haalde. Elektrische steps hebben een begrenzer die de topsnelheid beperkt tot 25 km per uur. Maar in vijf minuten heb je dat systeem eruit. “Zoiets uitroeien is onmogelijk”, zegt een verkoper van elektrische steps. “Maar het gebeurt wel steeds minder.” [naar artikel]
Dylan van Baarle heeft met zijn zege in Parijs-Roubaix ook voor een nieuw record gezorgd. Nooit eerder was er een Helleklassieker die sneller werd afgewerkt: Van Baarle won de wedstrijd met een gemiddelde snelheid van 45,792 kilometer per uur. Daarmee was hij ruim een halve kilometer per uur sneller dan het record dat Greg Van Avermaet in 2017 had neergezet: onze landgenoot won toen met een gemiddelde snelheid van exact 45,2 kilometer per uur. [naar artikel]
Inspecteurs van de politiezone Zennevallei hebben de afgelopen dagen 2 elektrische steps uit het verkeer gehaald in Halle en Sint-Pieters-Leeuw. Die laatste haalde bij een controle op de rollen een snelheid van 86 km per uur, terwijl de wettelijke maximumsnelheid voor e-steps op 25 km per uur is vastgelegd. [naar artikel]
De Antwerpse politie nam sinds midden vorig jaar al negentig elektrische steps uit het verkeer. Eén van die steps haalde een snelheid van 112 km per uur. De politie zoekt samen met het parket naar hoe ze dit soort voertuigen definitief uit het verkeer kunnen halen. [naar artikel]
De Antwerpse politie heeft zondag een Nederlander betrapt die met een snelheid van 102 kilometer per uur door de Waaslandtunnel reed. De toegelaten snelheid in de tunnel bedraagt slechts de helft: 50 kilometer per uur. Hij had bovendien ook een ander voertuig ingehaald, wat verboden is. [naar artikel]
Renault wil de snelheid van zijn nieuwe wagens beperken tot 180 kilometer per uur. Dat maakte de CEO van de Franse autobouwer, Luca de Meo, vrijdag bekend tijdens de algemene vergadering van de groep. Het Zweedse Volvo voerde dezelfde limiet vorig jaar al in. De Meo benadrukte dat meer dan een derde van de verkeersongevallen […] Lees dit artikel: Renault gaat snelheid van auto’s beperken tot 180 kilometer per uur [naar artikel]
Wie de komende weken met vakantie vertrekt naar Frankrijk, is gewaarschuwd: vanaf 1 juli mag er op de secundaire wegen nog maximum 80 kilometer per uur gereden worden in plaats van 90. De nieuwe maximumsnelheid geldt voor 400.000 kilometer aan gewestwegen. De nieuwe regeling geldt voor secundaire wegen in twee richtingen zonder fysieke scheiding, zoals […] Het bericht Nieuw op 1 juli – Frankrijk verlaagt snelheid op gewestwegen naar 80 kilometer per uur verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In Amerika klagen verschillende mensen Bird en Lime, de bedrijven achter elektrische deelsteps, aan. De populaire steps racen aan een hoge snelheid tussen de massa en veroorzaken zo wel eens een ongeval. Brussel, dat de steps sinds kort ook heeft, kijkt beter uit. [naar artikel]
De maximale snelheid van voortbewegingstoestellen zoals monowheels en e-steps zal verhoogd worden van 18 naar 25 km/u. Dat heeft minister van Mobiliteit Bellot (MR) geantwoord op een parlementaire vraag van Kamerlid Jef Van den Bergh (CD&V). Heel wat voortbewegingstoestellen kunnen vandaag sneller dan 18 km/u rijden. Dankzij de aanpassing zullen zij nu zonder problemen de openbare weg op kunnen. [naar artikel]
Uit een studie van verkeersinstituut Vias blijkt dat heel wat meer bestuurders zich aan de maximale snelheid houden in schoolomgevingen als er gebruik wordt gemaakt van een verplaatsbare superflitspaal. Bij een analyse aan een basisschool in Edegem bleek dat zonder flitspaal maar 21 procent zich aan de maximale snelheid hield. Mét de flitspaal steeg dat naar 53 procent. De gemiddelde snelheid daalde met zo’n 10 kilometer per uur. [naar artikel]
De Amerikaanse sportwagenfabrikant SSC heeft het snelheidsrecord voor een productieauto verbroken met de Tuatara. De gemiddelde snelheid op een afgesloten traject in Nevada bedroeg 508,7 kilometer per uur. Het is de eerste wagen ooit die je in de showroom kan kopen en waarmee je de openbare weg op mag die een snelheid haalt van meer dan 500 kilometer per uur. [naar artikel]
De politie heeft woensdag in Maastricht een 25 kilometer-auto van de weg gehaald, die in werkelijkheid harder dan 100 km/u kon rijden. Het was een bestelauto waarvan de snelheid wordt beperkt tot 25 kilometer per uur, en vervolgens door de Rijksdienst voor het Wegverkeer als zodanig wordt gekeurd. De snelheid van zo’n auto wordt feitelijk […] Het bericht Nederlandse politie plukt omgebouwd 25 km-racemonster van de weg verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.