Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? Meer dan 10 procent van de auto’s die in 2020 in België werden ingeschreven was een hybride of elektrisch model. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2019. We maken dus snel de omslag. Toch rijzen er soms nog vragen over elektrisch rijden. Is het eigenlijk wel handig en hoeveel kost het nu om over […] Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? [naar artikel]
Meer dan 100.000 Belgen rijden vandaag al met een full elektrische auto, en per kwartaal komen daar nog meer dan 50.000 nieuwe EV’s bij. Toch bestaan er nog heel wat misvattingen over, blijkt uit een onderzoek van Blitz Power, ontwikkelaar van laadoplossingen. We legden vijf van de grootste fabels voor aan Jochen De Smet van EV Belgium. “Het is geen enkel probleem meer om een afstand van 1.000 tot zelfs 2.000 kilometer elektrisch te overbruggen.” [naar artikel]
Zijn elektrische auto’s uiteindelijk echt goedkoper dan benzinewagens? En kunnen we niet gewoon met de bankkaart betalen aan de laadpaal? Onze experten geven een antwoord op jullie vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Vanaf 2029 moeten alle nieuwe auto’s in Vlaanderen elektrisch zijn. Althans: dat is het plan van de Vlaamse regering, maar nog altijd geen wet. Het neemt niet weg dat die datum met rasse schreden nadert, terwijl veel particulieren nog niet klaar zijn om de stap naar elektrisch rijden te zetten. Ze zitten immers met ontzettend veel vragen. Kan je vlot een caravan voorttrekken met een elektrisch voertuig? En waar installeer je een laadpaal als je in een appartement woont? Onze autokenner Joost Bolle beantwoordt tien prangende vragen. [naar artikel]
Overstappen op elektrisch rijden wordt steeds aantrekkelijker, maar waarop moet je letten bij de aanschaf van een e-wagen? Onze auto-expert Joost... [naar artikel]
Is een elektrische auto echt ecologischer? Kan je er ook geld mee besparen, en is elektrisch rijden op dit moment wel voor iedereen praktisch haalbaar? In deze aflevering van de podcastreeks ‘Beter leven’ onderzoeken we of een elektrische of hybride wagen een slimme keuze is, en waarop je moet letten als je er een wil aanschaffen. [naar artikel]
Vanaf 2029 moeten nieuwe wagens elektrisch zijn. Dat staat in het klimaatakkoord dat de Vlaamse regering heeft afgeklopt. Hoeveel duurder is zo’n elektrische wagen? Kan ik zo’n wagen al tweedehands kopen? Zijn er voldoende laadpalen? En kan ik hem nu al gebruiken als thuisbatterij? We bundelden voor jou alle informatie van onze experten. [naar artikel]
Elektrisch rijden is in opmars: van de 6 miljoen auto's op de Belgische wegen is al een half miljoen een zogenaamde 'stekkerauto'. Dat blijkt uit cijfers van autofederatie Traxio. 200.000 auto's zijn volledig elektrisch en 300.000 zijn plug-in hybride. 'WinWin' krijgt daarover steeds meer praktische vragen: een antwoord op de 5 meest gestelde vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Over de elektrische auto hoor je meestal niets dan voordelen van zowel verkopers als van chauffeurs die er al mee rijden. Onze auto-expert Joost Bolle vindt ook dat de elektrische auto zijn plaats in ons autolandschap verdient. Maar hij vraagt zich af waarom automerken en -verkopers niet wat eerlijker kunnen zijn over de nadelen - die er wel degelijk ook zijn. Hij belicht de vijf belangrijkste. “De nuluitstoot is een leugen.” [naar artikel]
Natuurlijk willen we milieuvriendelijker rijden, maar het moet dan wel haalbaar zijn en vooral betaalbaar. “Als we willen vermijden dat elektrisch rijden iets voor de happy few blijft, dan zullen we alles uit de kast moeten halen”, zegt een expert elektrische mobiliteit. [naar artikel]
Lees dit artikel: In Rusland mogen elektrische auto’s gratis op tolwegen De Russische overheid laat vanaf volgend jaar elektrische auto’s gratis rijden op tolwegen in het land. Daardoor moet het gebruik van elektrische auto’s gestimuleerd worden. Nu maken elektrisch aangedreven voertuigen nog maar een fractie uit van het wagenpark in Rusland. De stap maakt deel uit van een reeks maatregelen om elektrisch rijden in Rusland aan […] Lees dit artikel: In Rusland mogen elektrische auto’s gratis op tolwegen [naar artikel]
Met meer dan honderdduizend zijn ze, Belgen die volledig elektrisch rijden en elke maand wordt het clubje ‘believers’ groter. Elektrische voertuigen (EV’s) bieden een aangename rijervaring. Tot je strandt met pech: een softwareprobleem kan ter plekke vaak niet worden opgelost, wegslepen mag niet en dus moet een kraan worden ingezet. Of hoe in panne staan met een elektrische auto vaak dubbele miserie is. “Ik heb vijf jaar met een elektrische wagen gereden, en ik ben in die periode 39 keer naar de garage gemoeten.” [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
Natuurlijk willen we milieuvriendelijker rijden, maar het moet dan wel haalbaar zijn en vooral betaalbaar. “Als we willen vermijden dat elektrisch rijden iets voor de happy few blijft, dan zullen we alles uit de kast moeten halen”, zegt een expert elektrische mobiliteit. [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt donderdag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. The post Prijs elektrische wagen is grootste obstakel om elektrisch te rijden appeared first on Knack. [naar artikel]
Praten over geld, het blijft ongemakkelijk. Zelfs met onze eigen kinderen. Ouders zitten dus vaak met vragen over zakgeld: wanneer ermee te beginnen, wanneer geef je opslag, wat met samengestelde gezinnen en mogen grootouders ook een centje geven? Na onze oproep stuurden jullie massaal jullie twijfels en onzekerheden door. Wij leggen ze voor aan zakgeldexpert Annelou Van Noort, die ze uitgebreid beantwoordt. “Het is belangrijk dat je luistert naar je buikgevoel.” [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten alle bedrijfswagens elektrisch zijn. Maar ook als particulier worden we de komende jaren in de richting van een elektrische auto gestuurd. Voor je het weet heb je er straks eentje op de oprit. En dat wordt aanpassen. “Rijden met een ‘EV’ is helemaal anders dan met een klassieke benzine- of dieselauto. Niet alleen rijtechnisch, ook mentaal”, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Hij zet de meest opvallende verschillen met een klassieke auto op een rij. [naar artikel]
“Een elektrische auto, dat heeft toch (bijna) geen onderhoud nodig”, het is een uitspraak die we al vaak gehoord hebben als argument om zo snel mogelijk over te stappen op een EV. Maar klopt dit ook? HLN Drive ging op onderzoek. [naar artikel]
In Noorwegen, nochtans geen kleine olieproducent, is het marktaandeel voor volledig elektrische auto's vorig jaar spectaculair gestegen: 31,2 procent van alle nieuw verkochte auto's rijdt er nu op elektriciteit, terwijl de verkoop van diesel-, benzine- en hybride auto’s in elkaar stuikt. De Noren zijn daarmee het best scorende land ter wereld wat elektrisch rijden betreft. [naar artikel]
Over de elektrische auto wordt veel verteld en geschreven, het ene al wat juister dan het andere. Maar één ding weten we zeker: over afzienbare tijd staat hij ook in jouw garage. Al vanaf 2026 zelfs, als je een salariswagen hebt. Daarna zullen snel de particulieren volgen, want de klassieke auto met verbrandingsmotor is door de strenge Europese normen ten dode opgeschreven. Maar wat als je vandaag al wil overstappen op elektrisch rijden? Onze auto-expert tipt welke auto bij je past aan de hand van 9 profielen. Van de zelfstandige tot de 18-jarige die voor het eerst een auto koopt: er is voor ieder wat wils. [naar artikel]
Vlaanderen raakt niet uitgepraat over Jurgen (47) die zijn Tesla inruilt voor een benzineauto. In het debat over de elektrische wagens lopen de emoties zeer hoog op, zo blijkt. Welke kritieken zijn terecht, welke niet? Hoe komt het dat de batterij van zulke wagens veel zwakker lijkt dan autobouwers voorhouden? En wanneer worden elektrische auto’s eindelijk goedkoper? Professor Joeri Van Mierlo (VUB), dé autoriteit in België, beantwoordt al uw prangende vragen. [naar artikel]
Een elektrische auto, dat betekent anders rijden en vooral anders tanken. Toch hoeft u niet bang te zijn om een elektrische wagen aan te schaffen, dit zijn namelijk de opties. Elektrisch rijden, dat betekent dat u toch een en ander moet weten over laadpalen en abonnementen. Publiek of thuis? Het belangrijkste verschil in laadpalen is […] The post Elektrische auto’s moeten ook tanken: wat u moet weten over laadpalen appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.