Lees dit artikel: Phishing-slachtoffers eisen 600.000 euro van Argenta De Antwerpse bank Argenta heeft donderdag een dagvaarding ontvangen van een dertigtal klanten. Zij zijn het slachtoffer geworden van phishing en eisen dat de bank de geleden schade vergoedt. In totaal gaat het om zo’n 600.000 euro. In mei lieten een dertigtal klanten van Argenta al weten dat ze overwogen om een rechtszaak aan te […] Lees dit artikel: Phishing-slachtoffers eisen 600.000 euro van Argenta [naar artikel]
“Let op voor phishing”, staat momenteel in het groot op de website van Argenta. Maar het is te weinig en te laat voor een groep slachtoffers van internetfraude die donderdagmiddag actie voerde en een dagvaarding overhandigde aan het hoofdkantoor van Argenta in Antwerpen. “Ik verloor 25.000 euro. Argenta heeft te traag gereageerd”, zegt Hedwig Vandewalle uit Brasschaat. [naar artikel]
Een dertigtal slachtoffers van phishing heeft donderdag klacht ingediend tegen Argenta. Samen verloren ze meer dan 600.000 euro aan oplichting via de bank. Argenta wil alvast met hen in overleg gaan. [naar artikel]
Aan het hoofdkantoor van Argenta aan de Belgiëlei in Antwerpen heeft een groepje slachtoffers van phishing donderdagmiddag actie gevoerd omdat ze vinden dat de bank hun probleem niet naar behoren behandeld heeft. Een deurwaarder overhandigde tegelijkertijd een dagvaarding. Het gaat volgens de initiatiefnemers om de eerste groepsvordering ten aanzien van een Belgische bank. [naar artikel]
13:24 Een nieuwe collectieve actie van Argenta-klanten die het slachtoffer werden van phishing, wakkert de discussie over de houding van de Belgische banken bij internetfraude verder aan. [naar artikel]
Aan het hoofdkantoor van Argenta in Antwerpen heeft een groepje slachtoffers van phishing donderdagmiddag actie gevoerd omdat ze vinden dat de bank hun probleem niet naar behoren behandeld heeft. Een deurwaarder overhandigde tegelijkertijd een dagvaarding. Het gaat volgens de initiatiefnemers om de eerste groepsvordering ten aanzien van een Belgische bank. [naar artikel]
Het aantal klachten over phishing blijft toenemen. Dertig gedupeerde klanten overwegen een rechtszaak tegen Argenta. Justitie werkt aan een centraal meldpunt om oplichters de pas af te snijden. [naar artikel]
Criminelen zetten hun pogingen om wachtwoorden, bank- en identiteitsgegevens los te peuteren onverminderd verder. In 2020 vonden in ons land ongeveer 67.000 frauduleuze transacties via phishing plaats, goed voor een nettobedrag van 34 miljoen euro. Op welke manier moet je bank je beschermen tegen phishing? En is het de moeite om je extra te beschermen via een verzekering? Spaargids.be legt uit. [naar artikel]
Fraudeurs trachten munt te slaan uit de problemen met internetbankieren bij Argenta. Verschillende klanten van de bank hebben melding gemaakt van phishingmails. “We zijn op de hoogte. Onze departement Securitymonitoring volgt de zaak de hele tijd op en laat de phishingsites platleggen”, zegt een woordvoerster van de bank. Argenta is er in de voormiddag dan […] Het bericht Fraudeurs profiteren van problemen bij Argenta verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Zo'n dertig phishingslachtoffers die in totaal meer dan 600.000 euro verloren, starten een gezamenlijke vordering tegen de bank Argenta. Zij vinden dat de bank mee verantwoordelijk is en willen vergoed worden. [naar artikel]
Door een probleem met de overschrijvingen binnen de bank, hebben 54.000 Argenta-klanten moeten wachten op hun loon of andere betalingen. Dat schrijft De Standaard en de bank bevestigt het nieuws. [naar artikel]
Lees dit artikel: Banken moéten slachtoffers van phishing terugbetalen KBC is in twee rechtszaken veroordeeld tot het terugbetalen van in totaal ruim 32.000 euro aan klanten die slachtoffer geworden zijn van online oplichters. Daarmee is een belangrijk juridisch precedent gecreëerd: iedereen die geld verliest aan ‘phishers’, kan proberen dat te verhalen op zijn bank. Dat staat in een wet van 2018, maar banken proberen […] Lees dit artikel: Banken moéten slachtoffers van phishing terugbetalen [naar artikel]
De bank Argenta gaat enkel de klanten die aantoonbare financiële schade hebben geleden bij de technische problemen van vorige week een schadevergoeding betalen. Argenta had al gezegd dat klanten die een verlies kunnen aantonen, vergoed zouden worden. Intussen zijn al 240 klachten binnengelopen. [naar artikel]
Argenta zal niet al haar 1,4 miljoen klanten een compensatie uitbetalen voor de technische problemen na het paasweekend. Enkel wie aantoonbare financiële schade leed, krijgt een vergoeding. De bank belooft wel een extra investering in haar digitale diensten. [naar artikel]
De bank Argenta is begonnen met het uitbetalen van schadevergoedingen aan klanten die de voorbije week hinder ondervonden van de zware IT-panne. [naar artikel]
11:30 De Britse bank TSB beleeft haar eigen Argenta-moment: door zware IT-problemen kunnen klanten nu al zes dagen niet bankieren via het net of mobiele app. [naar artikel]
Argenta staat al jaren bekend als een bank die veel gratis diensten aanbiedt. Daar komt vanaf 1 februari verandering in. De bank gaat werken met vaste pakketten. Green, silver en gold. Het green pakket is gratis, de twee anderen zijn betalend. En opvallend... Argenta beslist welk pakket voor welke klant geschikt is. Klanten kunnen dus niet op voorhand hun keuze maken. De Inspecteur op Radio 2 krijgt er heel wat vragen over. [naar artikel]
Argenta zal niet elk van zijn 1,4 miljoen klanten een compensatie geven voor de technische problemen na het paasweekend. Enkel wie aantoonbare financiële schade leed, krijgt een vergoeding. De bank belooft wel een extra investering in haar digitale diensten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.