Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Klanten failliete Vlaamse Energieleverancier teleurgesteld en kwaad: “Bandieten. Dit betekent geen kerstcadeau voor mijn dochtertje”

07/12/2021 - 10:03
"Klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier reageren teleurgesteld en kwaad. Onder meer alleenstaande mama Sarah Verhaeghe (28) uit het West-Vlaamse Rekkem moet op zoek naar een nieuwe leverancier. “Naar mijn 750 euro voorschot kan ik wel fluiten”, fulmineert ze. “Bandieten. Dit betekent geen kerstcadeau voor mijn dochtertje. Of toch niet wat ik in gedachten had.”"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. “Mijn driemaandelijks voorschot steeg in oktober”: klant Guigonne had al vermoeden dat Vlaamse Energieleverancier in slechte papieren zat (06/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

Guigonne Vanden Eynden is een van de 73.000 klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier. Ze kreeg nog geen bericht van haar leverancier. “Het is door jullie dat ik op de hoogte ben gesteld”, zegt ze aan VTM NIEUWS. [naar artikel]


2. Klanten Vlaamse Energieleverancier zoeken best zo snel mogelijk nieuwe leverancier: “Noodtarief tot drie keer duurder dan goedkoopste prijs op de markt” (07/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

Gedupeerde klanten van de inmiddels failliet verklaarde Vlaamse Energieleverancier zoeken best zo snel mogelijk een nieuwe energieleverancier. Dat zegt netbeheerder Fluvius, die als noodleverancier optreedt en de gedupeerde klanten maximaal 60 dagen -en tegen het hoogste tarief- van stroom en aardgas voorziet. Klanten van de Vlaamse energieleverancier worden bovendien aangeraden zo snel mogelijk hun domiciliëring aan het failliete bedrijf stop te zetten. [naar artikel]


3. Duizenden klanten krijgen nog factuur van failliete energieleverancier in mailbox, en die kunnen ze best betalen (09/04/2022 - Het Nieuwsblad)

Duizenden klanten van het failliete Vlaamse Energieleverancier BV vinden tegenwoordig nog een factuur in hun mailbox. “Het bedrijf is toch failliet, moet ik dit nog betalen?” vraagt een lezer zich af. Veel klanten hebben meteen na het nieuws over het faillissement hun domiciliëring stopgezet en zelfs geld teruggevorderd. [naar artikel]


4. Nu ook fouten in de eindafrekening van klanten van failliete Vlaamse Energieleverancier (23/04/2022 - Het Belang van Limburg)

Verschillende ex-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier maken melding van fouten in hun eindafrekening. Zeker twaalf gedupeerden melden bij VRT NWS dat ze een te hoge eindafrekening kregen. De curatoren die het faillissement afhandelen, sturen die sinds begin vorige week rond, maar blijken voor de klanten onbereikbaar. [naar artikel]


5. Geen collectieve overstap voor Oost-Vlaamse klanten van Vlaamse Energieleverancier (13/12/2021 - Het Belang van Limburg)

Het Oost-Vlaams provinciebestuur heeft geen energiebedrijf gevonden dat de 26.000 klanten van het failliete Vlaamse Energieleverancier wil overnemen. De klanten kwamen bij de speler terecht na een groepsaankoop van de provincie. Maar het bedrijf ging op de fles toen de wereldwijde marktprijs van stroom en gas dit najaar sterk gingen stijgen. [naar artikel]


6. Arme klanten van failliete Vlaamse Energieleverancier krijgen extra bescherming (09/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

De bevoegde Kamercommissie heeft een amendement goedgekeurd dat een extra bescherming inbouwt voor klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier die aanspraak maken op het sociaal tarief. Later op de avond volgt wellicht ook groen licht van de plenaire Kamer. [naar artikel]


7. Luminus geeft fout met noodleverancier toe en biedt klanten “habbekrats” om torenhoge factuur te compenseren: “Ga hier niet op in” (02/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Het regende afgelopen dagen klachten van oud-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier (VEL) die onterecht torenhoge facturen kregen van noodleverancier Fluvius, omdat hun overstap naar een nieuwe energieleverancier niet goed geregeld was. Luminus erkent het probleem en biedt hun klanten nu een eenmalige compensatie van 40 euro. Een “habbekrats”, volgens de klanten zelf. [naar artikel]


8. Extra bescherming voor klanten van failliete Vlaamse Energieleverancier met sociaal tarief (09/12/2021 - Het Belang van Limburg)

De bevoegde Kamercommissie heeft donderdag een amendement goedgekeurd dat een extra bescherming inbouwt voor klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier die aanspraak maken op het sociaal tarief. Later op de avond volgt wellicht ook het groen licht van de plenaire Kamer. [naar artikel]


9. “Wacht nog even voor je overstapt als je een groepsaankoop hebt gedaan”: 10 stappen voor klanten van failliete Vlaamse Energieleverancier (08/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse Energieleverancier is failliet verklaard en dat is een strop voor wie er gas en/of elektriciteit betrok. Wat moet je nu meteen doen, wat is het dringendst en waar vind je alle tools en gegevens die je nodig hebt? Dit stappenplan helpt je ervoor te zorgen dat dit faillissement je zo weinig mogelijk geld kost. [naar artikel]


10. Klanten van Vlaamse Energieleverancier kunnen tot 7 januari aan hoge tarieven van Fluvius ontsnappen (08/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

De zowat 70.000 klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier kunnen maar beter zo snel mogelijk een nieuwe leverancier kiezen. Netbeheerder Fluvius rekent als ‘noodleverancier’ erg hoge tarieven aan voor elektriciteit en aardgas. “Maar tot 7 januari kan je aan die hoge tarieven ontsnappen.” [naar artikel]


11. Bankroet Vlaamse Energieleverancier: toezichthouder VREG stelt informatielijst op voor klanten (07/12/2021 - Express)

Lees dit artikel: Bankroet Vlaamse Energieleverancier: toezichthouder VREG stelt informatielijst op voor klanten Nu de Vlaamse Energieleverancier heeft bekendgemaakt dat hij het faillissement aanvraagt wegens de hoge energieprijzen, heeft de Vlaamse energieregulator VREG een lijst opgesteld met veelgestelde vragen en antwoorden voor klanten van het bedrijf. De ondernemingsrechtbank buigt zich vandaag over de faillissementsaanvraag. “Wordt de Vlaamse Energieleverancier failliet verklaard, dan vallen zijn klanten niet zonder elektriciteit of […] Lees dit artikel: Bankroet Vlaamse Energieleverancier: toezichthouder VREG stelt informatielijst op voor klanten [naar artikel]


12. Oost-Vlaanderen raadt klanten failliete Vlaamse Energieleverancier aan zelf een nieuwe leverancier te zoeken (13/12/2021 - VRT NWS)

De provincie Oost-Vlaanderen kan de 26.000 gedupeerden van het failliete bedrijf De Vlaamse Enrgieleverancier geen nieuw groepscontract aanbieden. Geen enkele leverancier voldeed aan de voorwaarden. De provincie raadt de klanten aan om zelf een leverancier te zoeken. Ze wil daarbij helpen. [naar artikel]


13. Vlaamse Energieleverancier vraagt faillissement aan: wat betekent dat voor u als klant? (06/12/2021 - De Morgen)

De Vlaamse Energieleverancier vraagt het faillissement aan. Dat berichten VTM Nieuws en VRT NWS. Het bedrijf verkoopt groene stroom en gas in Vlaanderen aan meer dan 80.000 klanten. Wat gebeurt er als een energieleverancier over de kop gaat? [naar artikel]


14. Klanten Vlaamse Energieleverancier getuigen na faillissement: “Noodleverancier is de duurste van allemaal” (07/12/2021 - Het Belang van Limburg)

Ruim 70.000 klanten van de Vlaamse Energieleverancier hebben via de media moeten vernemen dat hun stroomleverancier de kraan dicht draait. En dat betreuren ze. “We wisten dat er iets scheelde, maar dat een stroomleverancier failliet kon gaan, geloofden we niet”, zegt Clara uit Sint-Niklaas. [naar artikel]


15. Dubbel pech voor klanten Vlaamse Energieleverancier: na faillissement nu ook fouten in eindafrekening (23/04/2022 - VRT NWS)

Verschillende ex-klanten van de failliete Vlaamse Energieleverancier maken melding van fouten in hun eindafrekening. Die worden sinds begin vorige week rondgestuurd door de curatoren die het faillissement afhandelen. Zeker twaalf gedupeerden melden bij VRT NWS dat ze een te hoge eindafrekening kregen. De gedupeerden klagen dat de curatoren onbereikbaar zijn. [naar artikel]


16. Klanten Vlaamse Energieleverancier getuigen na faillissement: “Noodleverancier die ons tijdelijk van energie moet voorzien, is de duurste van allemaal” (07/12/2021 - Gazet van Antwerpen)

Ruim 70.000 klanten van de Vlaamse Energieleverancier hebben via de media moeten vernemen dat hun stroomleverancier de kraan dicht draait. En dat betreuren ze. “We wisten dat er iets scheelde, maar dat een stroomleverancier failliet kon gaan dat geloofden we niet”, zegt Clara uit Sint-Niklaas. [naar artikel]


17. Klanten Vlaamse Energieleverancier getuigen na faillissement: “Noodleverancier die ons tijdelijk van energie moet voorzien, is de duurste van allemaal” (07/12/2021 - Het Nieuwsblad)

Ruim 70.000 klanten van de Vlaamse Energieleverancier hebben via de media moeten vernemen dat hun stroomleverancier de kraan dicht draait. En dat betreuren ze. “We wisten dat er iets scheelde, maar dat een stroomleverancier failliet kon gaan dat geloofden we niet”, zegt Clara uit Sint-Niklaas. [naar artikel]


18. BEKIJK - Hilde was klant van failliete Vlaamse Energieleverancier: "Hoe moet dat nu met de afrekening?" (07/12/2021 - VRT NWS)

Het was schrikken voor Hilde uit Gent toen ze gisteren hoorde dat haar energieleverancier failliet was. Van de 70.000 klanten van de relatief kleine speler Vlaamse Energieleverancier woont een derde in Oost-Vlaanderen. Die hadden ingeschreven op een groepsaankoop via de provincie. Hilde woont alleen in een flat en haar voorschotten waren vrij laag, maar ze heeft wel vragen. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!