Als je met een elektrische auto rijdt, maar thuis geen laadpaal kan zetten, dan zal je er bij je gemeente één kunnen aanvragen binnen een straal van 250 meter van je woning. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. Het is aan de gemeente om dan goed te keuren of en waar er een laadpaal kan komen. [naar artikel]
08:18 Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open Vld) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Dat schrijf... [naar artikel]
De gemeente Wellen is niet gelukkig met haar nieuwe laadpaal voor elektrische voertuigen. “Die staat op een bijzonder ongelukkige plaats. Hoe moeten we hier straks de kermis plaatsen?”, klinkt het. [naar artikel]
De gemeente Kortessem heeft Infrax de opdracht gegeven om een elektrische laadpaal te installeren op de parking achter het gemeentehuis. [naar artikel]
De gemeente Moerbeke krijgt nu ook de inboedel van het huis van dichter Anton Van Wilderode. Het huis, dat dienst doet als musuem, is sinds 2017 in handen van de gemeente. Er komt een overeenkomst met het Van Wilderodegenootschap voor het beheer van het huis en de inboedel. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Op een dag stap je het huis uit en… blijkt er pal voor je voordeur een elektrische laadpaal van Engie te staan. Dat overkwam François Cools (61) en zijn echtgenote Beatrice Van Rompaey (60) in juni van dit jaar. Het koppel wilde de hindernis uiteraard zo snel mogelijk weg, maar vandaag, ruim vier maanden later, staat de laadpaal er nog altijd. De gemeente en Engie wijzen intussen elkaar met de vinger. [naar artikel]
10:00 Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, maar Vlaams minis... [naar artikel]
Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het straks verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. “Er was nood aan duidelijke wetgeving voor elektrisch laden terwijl je parkeert”, aldus minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
Een kabel over de stoep leggen, laadpalen op parkings van supermarkten of een laadpaal nabij je huis zodra je een elektrische auto hebt gekocht. Het zijn enkele voorbeelden die Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open VLD) op tafel legt om tegen 2030 66.000 laadpunten in Vlaanderen te realiseren. Somers verwacht nu van elke gemeente een laadpaal-plan om dat doel te bereiken. De Vlaamse regering zal de lokale besturen daarin ondersteunen. [naar artikel]
Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
De stad Mechelen wil een nieuw type laadpaal voor elektrische wagens uitproberen: de Lupys. Het gaat om een laadpaal die in de hoogte, tegen de voorgevel van een huis wordt gemonteerd. Op die manier heb je geen oplaadkabel op de rijbaan of op het voetpad. De stad zoekt nu Mechelaars die willen meewerken. [naar artikel]
De Duitse autotoeleverancier Bosch heeft vandaag een prototype voorgesteld van een intelligente laadpaal voor elektrische auto's. Het bedrijf wil... [naar artikel]
Omdat de 68-jarige Greta Van Hoeck uit Wilrijk een elektrische wagen wilde kopen, deed ze een aanvraag om een publieke laadpaal in de buurt van haar woning te laten installeren. De vrouw heeft zelf immers geen oprit of garage. Na maanden wachten op een antwoord van de bevoegde diensten blijkt de enige geschikte locatie voor een laadpaal zich nu op een afstand van 700 meter van Greta's huis te bevinden. "Te ver", vinden Greta en haar dochter. Bovendien is de carpoolparking 's avonds ook slecht verlicht. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
De gemeente Wemmel krijgt de eerste openbare laadpaal die er komt op aanvraag, in dit geval op vraag van het gemeentebestuur. De Vlaamse overheid lanceert het project "Paal volgt Wagen", waarbij zowel burgers als gemeentebesturen een publieke laadpaal kunnen aanvragen. En de primeur is dus voor Wemmel. [naar artikel]
Achter het gemeentehuis staat een publieke elektrische laadpaal. Stabroek breidde zijn wagenpark ook uit met twee plug-in-hybridewagens. [naar artikel]
Een bestuurder zag zijn kans schoon om een parkeerplaats voor een elektrische wagen in te palmen in de Nederlandse gemeente Middelburg. Hij dacht de stadstoezichters te slim af te zijn door een touw tussen de tankklep en de laadpaal te hangen. Maar alle creativiteit ten spijt, kan de bestuurder nu toch een stevige boete betalen. [naar artikel]
Volgend jaar zal iedere Brusselaar binnen 150 meter van zijn woning over een laadpaal beschikken voor elektrische wagens. Dat belooft de Brusselse minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo). In het Brussels Gewest zijn momenteel 2.000 laadpunten publiek toegankelijk. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2025 een laadpaal voor bestuurders van elektrische wagens binnen de 250 meter van de woonst. Wie geen mogelijkheid heeft om op privaat terrein een laadpaal te plaatsen zal er een kunnen aanvragen binnen die perimeter. Dat maakt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag bekend. Minister Peeters zet op het […] [naar artikel]
Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het straks verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. “Er was nood aan duidelijke wetgeving voor elektrisch laden terwijl je parkeert”, aldus minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). [naar artikel]
Alle Limburgse gemeenten krijgen tegen eind 2017 minstens één laadpaal voor elektrische voertuigen. Tegen eind 2020 zullen er in de hele provincie 302 geplaatst zijn, goed voor telkens minsten twee laadpunten per gemeente. Dat gebeurt door netbeheerder Infrax, behalve in Sint-Truiden, dat zelf de palen gaat plaatsen. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) verkleint die tot 250 meter. Dat schrijven de kranten van Mediahuis maandag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.