Vanaf donderdag kunnen Vlamingen die thuis geen plaats hebben voor een laadpaal voor hun elektrische wagen er eentje vragen via de Vlaamse overheid. Die maakt zich sterk dat er dan binnen het halfjaar en op maximaal 250 meter van jouw deur een paal staat. Gratis nog wel. Hoe gaat dat in z’n werk? [naar artikel]
Als je met een elektrische auto rijdt, maar thuis geen laadpaal kan zetten, dan zal je er bij je gemeente één kunnen aanvragen binnen een straal van 250 meter van je woning. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. Het is aan de gemeente om dan goed te keuren of en waar er een laadpaal kan komen. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) verkleint die tot 250 meter. Dat schrijven de kranten van Mediahuis maandag. [naar artikel]
Omdat de 68-jarige Greta Van Hoeck uit Wilrijk een elektrische wagen wilde kopen, deed ze een aanvraag om een publieke laadpaal in de buurt van haar woning te laten installeren. De vrouw heeft zelf immers geen oprit of garage. Na maanden wachten op een antwoord van de bevoegde diensten blijkt de enige geschikte locatie voor een laadpaal zich nu op een afstand van 700 meter van Greta's huis te bevinden. "Te ver", vinden Greta en haar dochter. Bovendien is de carpoolparking 's avonds ook slecht verlicht. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2025 een laadpaal voor bestuurders van elektrische wagens binnen de 250 meter van de woonst. Wie geen mogelijkheid heeft om op privaat terrein een laadpaal te plaatsen zal er een kunnen aanvragen binnen die perimeter. Dat maakt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag bekend. Minister Peeters zet op het […] [naar artikel]
Wie in een rijhuis woont zonder garage of oprit en toch zijn auto voor de deur wil opladen, kan eventueel beroep doen op het ontwerp van Danny Vaes. Zijn LUPYS-laadpaal hangt hoog tegen de gevel en kan met een app worden geopend, waardoor er geen paal ergens op de grond moet worden geïnstalleerd. [naar artikel]
Sinds 1 september hebben al 321 burgers een aanvraag ingediend voor de plaatsing van een publieke laadpaal in hun buurt. Er zijn intussen ook al 92 lokale besturen die een aanvraag hebben ingediend voor de strategische plaatsing van laadpalen. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag bekendgemaakt. [naar artikel]
De gemeente Wemmel krijgt de eerste openbare laadpaal die er komt op aanvraag, in dit geval op vraag van het gemeentebestuur. De Vlaamse overheid lanceert het project "Paal volgt Wagen", waarbij zowel burgers als gemeentebesturen een publieke laadpaal kunnen aanvragen. En de primeur is dus voor Wemmel. [naar artikel]
De invoering van het capaciteitstarief heeft niet zoveel impact. Tenzij je een domme laadpaal combineert met een digitale meter of een kleine verbruiker bent met een klassieke meter. [naar artikel]
Wie een ‘bidirectionele’ laadpaal installeert, zal die investering vanaf 1 januari 2023 voor maximaal 8.000 euro kunnen aftrekken van zijn belastingen. Minister van Financiën, Vincent Van Peteghem, wil met zijn wetsontwerp, voor vergroening van mobiliteit, onder meer de subsidies voor het plaatsen van een laadpaal van 1.500 naar 1.750 euro verhogen. Een reden daarvoor zou […] [naar artikel]
01:01 Koopt u een elektrische wagen, dan moet u meteen ook beslissen welke laadpaal u zult aanschaffen. Voor de meesten is dit nog onbekend terrein. Aan de hand van 8 vragen willen we u helpen bij uw keuze. [naar artikel]
10:00 Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, maar Vlaams minis... [naar artikel]
Zijn elektrische auto’s uiteindelijk echt goedkoper dan benzinewagens? En kunnen we niet gewoon met de bankkaart betalen aan de laadpaal? Onze experten geven een antwoord op jullie vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
Een aantal Engelse oplichters is woensdagnamiddag op rondtocht in Peer. Ze gaan van deur tot deur en stellen voor om uw oprit te poetsen, maar vragen daar een veel te hoog bedrag voor. Ook de politie Lommel waarschuwt voor dit soort oplichting. [naar artikel]
Met de snelle opkomst van elektrische wagens vragen ook talrijke huurders zich af of ze een laadpaal kunnen installeren bij hun woning. Draag je daar zelf de kosten voor? En hoe zit dat dan met de brandverzekering? Independer.be adviseert. [naar artikel]
Sinds 1 september hebben al 548 burgers een publieke laadpaal in hun eigen buurt aangevraagd. Intussen is de Vlaamse overheid gestart met een campagne om het ‘Paal volgt Wagen’-loket te promoten. [naar artikel]
De Vlaamse Regering besliste de uitrol van de digitale meter bij eigenaars van zonnepanelen op pauze te zetten. Prosumenten die nog geen digitale meter hebben kunnen tot 2025 beslissen de digitale meter nog niet te laten installeren, om nog vier jaar van de terugdraaiende teller te genieten. Maar hoe weet je nu wat je het best doet: uitstel vragen, of toch niet? En wat als die digitale teller er al hangt? Wij beantwoorden de belangrijkste vragen. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open VLD) verkleint die tot 250 meter. [naar artikel]
Lees dit artikel: Hasseltse ondernemer ontwikkelt laadpaal voor rijhuisbewoners De Hasseltse ondernemer Danny Vaes heeft een slimme laadpaal voor elektrische wagens ontwikkeld die een oplossing voor mensen zonder oprit of garage moet bieden. Het nieuwe systeem is maandag in Hasselt voorgesteld, in aanwezigheid van de Vlaamse ministers Bart Somers en Lydia Peeters (Open Vld). Het nieuwe LUPYS-systeem (Line UP Your Street) ziet er in […] Lees dit artikel: Hasseltse ondernemer ontwikkelt laadpaal voor rijhuisbewoners [naar artikel]
De snelste laadpaal van Vlaanderen, die vind je sinds vandaag op parking H aan de Trixxo Arena in Hasselt. Goed nieuws, toch? En toch zal bijna geen enkele bestuurder zijn auto kunnen opladen an die super-laadpaal. Hoe komt dat? [naar artikel]
Spanje en het Verenigd Koninkrijk vragen hun burgers in coronatijden om 2 meter afstand van elkaar te houden. In de... The post 1 meter, 1,5 meter of 2 meter? Horeca worstelt met ‘social distancing’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Mensen die het moeilijk hebben om zelf het voetpad of de oprit sneeuwvrij te maken en wat hulp van een attente buur kunnen gebruiken, kunnen een affiche voor het raam hangen. Het dienstencentrum startte met een affichecampagne waarmee je buren hulp kunnen vragen voor het sneeuw- of ijsvrij maken van hun stoep of oprit. [naar artikel]
Wat een gemak, als je je elektrische bedrijfsauto thuis kan opladen. Gewoon ’s avonds inpluggen, om dan ’s ochtends met een volle batterij weer naar het werk te vertrekken. Zonder je ooit zorgen te moeten maken of er wel een laadpaal vrij zal zijn. Kortom: een laadpaal thuis is handig. Heel wat vragen dringen zich dan ook op als je een werknemer in die (toekomstige) situatie bent. Jobat.be beantwoordt ze voor je. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.