Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]
Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]
Terwijl energie goedkoper wordt, blijven de prijzen van voedingsmiddelen gewoon stijgen. Ook in augustus werd de winkelkar weer duurder. [naar artikel]
Net geen vijf procent extra in amper twee maanden tijd. En producten die zelfs tot 76,9 procent duurder werden in die periode. De winkelkar pluimt onze portemonnee. Dat stelde onze Winkelkar Watcher vast. In april checkte Chris Snick de prijzen van 39 voedingsproducten in zes supermarkten, op 20 juni deed hij hetzelfde. Experten zijn niet verbaasd, volgens hen zou alles nóg duurder moeten zijn. Maar waarom lijken Nutella en co. dan immuun voor de stijgingen? [naar artikel]
We betalen zo’n 10 procent meer in de supermarkt dan een jaar geleden. Dat blijkt uit de HLN Winkelkar. Die vergelijkt nu 31 producten bij zes verschillende supermarkten en toont aan dat de prijs niet in elke winkel even snel stijgt. “Prijsvechters Colruyt en Albert Heijn hebben er een concurrent bijgekregen”, merkt retailexpert Pierre-Alexandre Billiet. Over welke supermarkt gaat het? En waarom verdwijnen er zoveel merkproducten uit de rekken, maar glipt Nutella steeds door de mazen van het net? Vergelijk in onze winkelkar de prijzen in de grote supermarkten. [naar artikel]
Het einde van de prijsstijgingen in de supermarkt is helaas nog niet in zicht. Hoewel retailexperts verwachtten dat de prijzen in mei zouden stabiliseren, blijven ze voorlopig verder stijgen. Toch zijn de verschillen van prijsstijgingen voor dezelfde producten in diverse supermarkten niet overal even groot, zo merken we in onze HLN WINKELKAR. Hoe komt dat en hoe kun je als consument vandaag de dag het budget van je winkelkar wel nog onder controle houden? Els Breugelmans, professor marketing en retailexpert KU Leuven, legt het uit. [naar artikel]
Het einde van de prijsstijgingen in de supermarkt is helaas nog niet in zicht. Hoewel retailexperts verwachtten dat de prijzen in mei zouden stabiliseren, blijven ze voorlopig verder stijgen. Toch zijn de verschillen van prijsstijgingen voor dezelfde producten in diverse supermarkten niet overal even groot, zo merken we in onze HLN WINKELKAR. Hoe komt dat en hoe kun je als consument vandaag de dag het budget van je winkelkar wel nog onder controle houden? Els Breugelmans, professor marketing en retailexpert KU Leuven, legt het uit. [naar artikel]
Je winkelkar vullen in de supermarkt wordt steeds duurder. Uit cijfers blijkt dat de prijzen in Belgische supermarkten met minimaal 4% stijgen, met uitschieters van 11,1% (bij discounter Aldi nota bene) en 11,9% (Carrefour Hypermarkt). En dat blijkt helaas nog maar het begin te zijn: “Als we alle negatieve effecten van de voedingssector willen compenseren, zou alle voeding moeten verdubbelen in prijs.” [naar artikel]
De winkelkar wordt steeds duurder. Dat merkt iedereen. Maar wie bepaalt eigenlijk de prijzen in de winkelrekken? En hoe berekenen de supermarkten precies hoeveel ze aanrekenen? “Een goede plaats in de rekken? Daar moeten producenten voor betalen. Een plek in de folder die naar tienduizenden klanten gaat? Betalen.” [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven stijgen: een winkelkar is gemiddeld 12,33 procent duurder dan een jaar geleden. Vooral mosterd, spaghetti, onderhoudsproducten en boter zijn fors duurder geworden. Dat stelt Test-Aankoop vast. [naar artikel]
Hoewel het verbod op kortingen in supermarkten al lang weer verdwenen is, liggen de prijzen nog steeds hoger dan vóór... The post Coronacrisis heeft winkelkar duurder gemaakt, en dat is onze eigen schuld appeared first on Business AM. [naar artikel]
Chipsproducent Croky zal vanaf januari zijn prijzen voor de supermarkten met 20 procent laten stijgen. Een noodzakelijk kwaad door de hogere prijzen voor aardappelen, zo klinkt het bij de chipsproducent. Afwachten geblazen over hoe we die prijsstijging zullen voelen in de supermarkt. [naar artikel]
De winkelkar zou dit jaar duurder worden, zo voorspelden experts dit voorjaar. Wij namen de proef op de som, en stelden een korf van vijftig producten samen. Daarvan vergeleken we de prijs tussen april en nu. Wat blijkt: vooral levensnoodzakelijke basisproducten werden fors duurder. Voor sommige producten betaal je nu zelfs 76,9 procent meer. Bekijk hier een vergelijking tussen prijzen én supermarkten. [naar artikel]
Op 1 januari worden een heleboel nieuwe maatregelen van kracht: zo stijgen de prijzen van onder andere bier, internetbankieren, doktersbezoeken en begrafenissen. We zien ook de comeback van de priorzegel, mag er meer afval in de gft-bak, en worden nieuwe autobestuurders strenger opgevolgd. Gelukkig stijgen onze lonen, gemiddeld met… 36 euro. [naar artikel]
Onze winkelkar raakte in maart flink besmet met corona en is nog steeds op de sukkel. De prijzen in de grote supermarkten liggen nog altijd hoger... [naar artikel]
De afgelopen twee jaar is een winkelkar 29 procent duurder geworden. Dat blijkt uit de prijzen die consumentenorganisatie Testaankoop monitort. [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven nog altijd stijgen: zo is een winkelkar in december gemiddeld bijna 20 procent (19,67 procent) duurder geworden tegenover een jaar geleden. Dat heeft Testaankoop berekend, die het heeft over "de hoogste inflatie die ze ooit zag". In november bedroeg de prijsstijging nog 18,11 procent. [naar artikel]
Een winkelkar is gemiddeld 12,33 procent duurder dan een jaar geleden. Vooral mosterd, spaghetti, onderhoudsproducten en boter zijn fors duurder geworden, stelt Test-Aankoop vast. De consumentenorganisatie vergeleek de prijzen van zo’n 3.000 producten in supermarkten met die van een jaar geleden. [naar artikel]
De winkelkar wordt steeds duurder. Dat merkt iedereen. Maar wie bepaalt eigenlijk de prijzen in de winkelrekken? En hoe berekenen de supermarkten precies hoeveel ze aanrekenen? “Een goede plaats in de rekken? Daar moeten producenten voor betalen. Een plek in de folder die naar tienduizenden klanten gaat? Betalen.” [naar artikel]
In negen maanden tijd is een winkelkar tot 16 procent duurder geworden. Dat blijkt uit onze Winkelkarwatch waarbij we een vaste korf van een kleine veertig producten op regelmatige basis vergelijken over zes verschillende ketens. En wie denkt dat de prijzen nog zullen zakken, is naïef. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.