Krantenkoppen logoDe Krantenkoppen

Elke minuut geupdate en mobile friendly!

07 October 2022
06:06 uur

Dodelijke ongevallen en opgedreven exemplaren die ruim 100 km/uur gaan: hoe gevaarlijk zijn e-steps?

Het Nieuwsblad

14/01/2022 - 16:15

Dodelijke ongevallen met e-steps, opgedreven exemplaren … De elektrische step is razend populair, maar niet zonder gevaar. “Vanaf 30 km/u is er een grote kans op overlijden.”


LEES VOLLEDIG ARTIKEL OP HET NIEUWSBLAD

Gerelateerde krantenkoppen:

  1. Steeds meer ongevallen met e-steps, Antwerps stadsbestuur is bezorgd: “Hip vervoersmiddel, maar kan gevaarlijk zijn” (26/05/2021 - Gazet van Antwerpen)
    Het Antwerps stadsbestuur trekt aan de alarmbel. In een jaar tijd is het aantal ongevallen met steps verdubbeld. “We zijn daar bezorgd over”, zegt burgemeester Bart De Wever (N-VA).
    [naar artikel]
  2. Bijna 3 ongevallen per dag met e-steps in België (21/02/2022 - Het Belang van Limburg)
    In België werden in 2021 1.022 ongevallen met e-steps geregistreerd. Dat zijn er bijna drie per dag, zo blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias in samenwerking met de federale politie. Het verkeersinstituut noteerde voor het eerst statistieken over het aantal ongevallen met e-steps.
    [naar artikel]
  3. Bijna 3 ongevallen per dag met e-steps in België (21/02/2022 - Het Laatste Nieuws)
    In België werden in 2021 1.022 ongevallen met e-steps geregistreerd. Dat zijn er bijna drie per dag, zo blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias in samenwerking met de federale politie. Het verkeersinstituut noteerde voor het eerst statistieken over het aantal ongevallen met e-steps.
    [naar artikel]
  4. Bijna 3 ongevallen per dag met e-steps in België (21/02/2022 - Het Nieuwsblad)
    In België werden in 2021 1.022 ongevallen met e-steps geregistreerd. Dat zijn er bijna drie per dag, zo blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias in samenwerking met de federale politie. Het verkeersinstituut noteerde voor het eerst statistieken over het aantal ongevallen met e-steps.
    [naar artikel]
  5. Vorig jaar gebeurden 57 ongevallen met elektrische steps in Gent, 53 personen raakten gewond (04/01/2022 - VRT NWS)
    In 2021 zijn er in Gent 57 ongevallen met elektrische steps gemeld bij de politie. Daarbij raakten 53 personen gewond. Het is voor het eerst dat de Gentse politie jaarcijfers heeft van ongevallen met steps.
    [naar artikel]
  6. Immens populair en heel gevaarlijk: aantal ongevallen met elektrische steps stijgt fel (19/05/2022 - De Morgen)

    [naar artikel]
  7. Meer dan 200 ongevallen en twee doden op een jaar tijd: “Verbied e-steps onder de 16 jaar” (15/11/2021 - Het Nieuwsblad)
    Er zijn vorig jaar liefst 206 ongevallen gebeurd met elektrische steps op de Vlaamse wegen. Het is de eerste keer dat die cijfers voor Vlaanderen beschikbaar zijn. “We kopen die steps op internet, ze voldoen aan geen enkele voorwaarde en op de weg ontbreken alle regels: dat is vragen om problemen”, zegt Guy Crab van Traxio Velo.
    [naar artikel]
  8. Meer dan 200 ongevallen en twee doden op een jaar tijd: “Verbied e-steps onder 16 jaar” (15/11/2021 - Het Belang van Limburg)
    Er zijn vorig jaar liefst 206 ongevallen gebeurd met elektrische steps op de Vlaamse wegen. Het is de eerste keer dat die cijfers voor Vlaanderen beschikbaar zijn. “We kopen die steps op het internet, ze voldoen aan geen enkele voorwaarde en op de weg ontbreken alle regels: dat is vragen om problemen”, zegt Guy Crab van Traxio Velo.
    [naar artikel]
  9. Verontrustende cijfers over ongevallen met elektrische steps: “Verbied ze onder de 16 jaar” (15/11/2021 - Gazet van Antwerpen)
    Er zijn vorig jaar liefst 206 ongevallen gebeurd met elektrische steps op de Vlaamse wegen. Het is de eerste keer dat die cijfers voor Vlaanderen beschikbaar zijn. “We kopen die steps op internet, ze voldoen aan geen enkele voorwaarde en op de weg ontbreken alle regels: dat is vragen om problemen”, zegt Guy Crab van Traxio Velo.
    [naar artikel]
  10. Ruim duizend gewonde e-steppers vorig jaar en meer doden door ongevallen met bestelwagens (21/02/2022 - VRT NWS)
    Na het uitgesproken verkeersluwe jaar 2020 vielen er in 2021 weer meer slachtoffers op onze wegen. Opvallend: er gebeurden ruim 1.000 ongevallen met gewonden bij gebruikers van elektrische steps en in Vlaanderen steeg het aantal doden waarbij bestelwagens betrokken zijn fors. Dat blijkt uit de jaarlijkse Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute.
    [naar artikel]
  11. De e-step maakt steeds meer slachtoffers: “Zalig gevoel van vrijheid, maar verdomd gevaarlijk” (22/11/2021 - Het Laatste Nieuws)
    Twee doden en meer dan tweehonderd ongevallen vielen er vorig jaar met elektrische steps op de Vlaamse wegen te betreuren. Wat maakt dit ogenschijnlijke kinderspeeltje zo begeerlijk maar ook gevaarlijk?
    [naar artikel]
  12. De e-step maakt steeds meer slachtoffers: ‘Zalig gevoel van vrijheid, maar verdomd gevaarlijk’ (21/11/2021 - De Morgen)
    Twee doden en meer dan tweehonderd ongevallen vielen er vorig jaar met elektrische steps op de Vlaamse wegen te betreuren. Wat maakt dit ogenschijnlijke kinderspeeltje zo begeerlijk maar ook gevaarlijk?
    [naar artikel]
  13. BEKIJK - Hoe gevaarlijk zijn elektrische steps? VIAS: "Meeste slachtoffers vallen bij eerste ritten en dragen geen helm" (26/05/2021 - VRT NWS)
    Volgens het Belgisch Instituut voor verkeersveiligheid VIAS zijn steps vooral gevaarlijk, wanneer mensen ze niet vaak of voor het eerst gebruiken. "We weten uit een studie dat de slachtoffers vooral mensen zijn die een eerste keer zo'n step gebruiken of heel occasioneel", zegt Stef Willems op Radio 2 Antwerpen. Hij reageert daarmee op cijfers van ongevallen met gewonden in de stad Antwerpen. Het stadsbestuur is bezorgd, omdat het aantal meer dan verdubbeld is in een jaar tijd, van 34 tot 85.
    [naar artikel]
  14. Helft van ongevallen met elektrische steps in West-Vlaanderen gebeurt aan de kust (17/12/2021 - VRT NWS)
    Vorig jaar gebeurden er meer dan 20 ongevallen met elektrische steps in West-Vlaanderen. De helft daarvan vond plaats aan onze kust. Dat blijkt uit cijfers die Annick Lambrecht (Vooruit) opvroeg.
    [naar artikel]
  15. 500 ongevallen in een jaar aan Vlaamse werven: let op voor de arbeiders (18/02/2020 - Gazet van Antwerpen)
    Wegenwerken zijn gevaarlijk, vooral door kop-staartaanrijdingen. In 2018 waren er vijfhonderd ongevallen met letsels en ook vier dodelijke slachtoffers aan werven op Vlaamse wegen. En daar bestaat geen gouden remedie tegen.
    [naar artikel]
  16. Stad Gent en haven pakken verkeersveiligheid aan na dodelijke ongevallen  (11/03/2020 - VRT NWS)
    Stad Gent en de fusiehaven Nord Sea Port gaan maatregelen nemen om de verkeerssituatie in het havengebied veiliger te maken na 2 recente dodelijke ongevallen. De weginfrastructuur zal aangepast worden er komt ook betere signalisatie.
    [naar artikel]
  17. Twee doden in één jaar tijd met elektrische steps, meer regelgeving is nodig zegt Vlaamse Stichting Verkeerskunde (15/11/2021 - VRT NWS)
    Vorig jaar gebeurden er 206 ongevallen met elektrische steps op de weg in Vlaanderen en daarbij vielen twee doden. Dat schrijft het Nieuwsblad. Bij 130 van de 206 ongevallen, kwam een step tegen of onder een auto terecht. Er waren ook veel aanrijdingen met fietsers en voetgangers. De Vlaamse Stichting Verkeerskunde raadt aan om een helm te dragen en een opleiding te volgen om zulke steps veilig te gebruiken en is ook voorstander van minimumleeftijd van 16 jaar.
    [naar artikel]
  18. Na ‘eerste’ dodelijke ongeval: hoe veilig zijn elektrische steps? (13/05/2019 - De Morgen)
    Naar alle waarschijnlijkheid is in België het eerste dodelijke slachtoffer met een elektrische step gevallen. In Antwerpen en Brussel zijn elektrische deelsteps niet weg te slaan uit het straatbeeld. Heel wat mensen kopen de tweewielers ook als alternatief vervoermiddel. Maar hoe veilig zijn elektrische steps?
    [naar artikel]
  19. Meer ongevallen met speed pedelecs, elektrische fietsen en elektrische steps (08/02/2019 - Metro)
    Het aantal ongevallen met speed pedelecs, elektrische fietsen en elektrische steps, waarbij minstens één bestuurder van een dergelijk vervoersmiddel gewond raakte, lag in de eerste helft van 2018 op jaarbasis beduidend hoger dan in 2017. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem op een schriftelijke vraag van Jean-Jacques Flahaux (MR). In 2017 werden in totaal 980 ongevallen met een elektrische fiets geregistreerd, maar alleen al in de eerste helft van 2018 liep dat aantal op tot 606. Voor een speed pedelec, die elektrisch wordt ondersteund tot 45 km/uur, was dat respectievelijk 15 en 27 en voor een gemotoriseerd voortbewegingstoestel, zoals een elektrische step, respectievelijk 9 en 10. bron: Belga Het bericht Meer ongevallen met speed pedelecs, elektrische fietsen en elektrische steps verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  20. Bromfietsen zitten in de lift bij jongeren, maar daardoor stijgt ook aantal ongevallen: "Ze zien het gevaar niet in"  (05/09/2022 - VRT NWS)
    Het aantal ongevallen met jonge bromfietsers in ons land is in vijf jaar tijd met 38 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van verkeersinstituut Vias. Sinds corona rijden meer jongeren tussen 16 en 19 jaar met een brommer, die bovendien steeds vaker wordt opgedreven. Dat kan gevaarlijk zijn, waarschuwt woordvoerder Stef Willems.
    [naar artikel]
  21. Elektrische steps goed voor een ongeval per week (28/05/2020 - Express)
    Elektrische steps zijn een plaag in het Brusselse straatbeeld. Ze veroorzaken daarbij ook nog eens veel ongevallen. Elke week belandt... The post Elektrische steps goed voor een ongeval per week appeared first on Business AM.
    [naar artikel]
  22. Twee doden en meer dan 200 ongevallen met elektrische steps in jaar tijd op Vlaamse wegen (15/11/2021 - De Morgen)
    Op de Vlaamse wegen zijn vorig jaar 206 ongevallen geteld met elektrische steps, met twee doden tot gevolg. De cijfers zijn voor het eerst beschikbaar voor Vlaanderen, zo melden de kranten van Mediahuis. De Vlaamse Stichting Verkeerskunde raadt steprijders aan om een helm te dragen.
    [naar artikel]
  23. Twee doden en meer dan 200 ongevallen met elektrische steps in jaar tijd op Vlaamse wegen (15/11/2021 - Het Laatste Nieuws)
    Op de Vlaamse wegen zijn vorig jaar 206 ongevallen geteld met elektrische steps, met twee doden tot gevolg. De cijfers zijn voor het eerst beschikbaar voor Vlaanderen, zo melden de kranten van Mediahuis. De Vlaamse Stichting Verkeerskunde raadt steprijders aan om een helm te dragen.
    [naar artikel]
  24. Artsen waarschuwen voor meer en zwaardere ongevallen met e-steps: "Vaak lelijke breuken of gruwelijke gezichtstrauma’s" (29/04/2022 - VRT NWS)
    Het aantal letselongevallen met elektrische steps neemt fors toe, waarschuwen artsen. Vorig jaar gebeurden gemiddeld drie ongevallen per dag met zo'n e-step en dat is wellicht een grote onderschatting. De ongevallen worden ook zwaarder. "We zien gezichtstrauma's waar chirurgen heel veel werk aan hebben om de patiënt terug een beetje op de foto van zijn identiteitskaart te doen lijken", zegt spoedarts Kevin Vereecken (ZNA). "Ik heb veel geluk gehad, het had erger kunnen zijn", getuigen Roel en Dominiky in "Terzake".
    [naar artikel]
  25. Hoe gevaarlijk zijn speedpedelecs? “We zijn niet de piraten van de openbare weg” (06/10/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Dodelijke ongevallen met speedpedelecs zijn uitzonderlijk, meldt het verkeersinstituut VIAS. Toch vinden veel mensen de snelle elektrische fietsen een gevaar op de weg. Donderdagochtend kwam een fietser nog om het leven toen twee speedpedelecs tegen elkaar botsten. Zijn speedpedelecs gevaarlijk of niet?
    [naar artikel]
  26. Zes op de tien verkeersdoden op de snelweg droegen hun gordel niet (23/10/2017 - Metro)
    Zestig procent van de dodelijke slachtoffers bij een verkeersongeval op de snelweg droeg geen autogordel. Dat blijkt uit een studie van Vias Institute. Dat onderzocht de pv’s van 158 dodelijke ongevallen op de autosnelwegen. Snelheid speelde een rol in bijna vier op de tien onderzochte ongevallen. In België wordt meer dan een derde van de afgelegde voertuigkilometers op de autosnelweg afgelegd. Het risico op een ongeval is er kleiner dan op andere delen van het wegennet, maar de ernst van de ongevallen is er groter. Op de snelwegen vallen er per duizend letselongevallen 31 doden, ruim vier keer meer dan in een bebouwde kom. Vias Institute bestudeerde de pv’s van 158 dodelijke ongevallen in 2014 en 2015. Bij die ongevallen waren 529 mensen betrokken. Uit de studie blijkt dat ongeveer een derde van de bestuurders en passagiers de gordel niet droeg. Bij de passagiers achteraan loopt dat op tot ruim de helft. Zestig procent van de dodelijke slachtoffers had de gordel niet om. Snelheid speelde een rol in tenminste 38 procent van de dodelijke ongevallen. Eén op de vijf stond stil op het moment van het ongeval. In meer dan tien procent van de ongevallen was er alcohol in het spel, maar in 40 procent van de gevallen werd de bestuurder niet op alcohol getest. Eén dodelijk ongeval op de tien gebeurde op een op- of afrit en één dodelijk ongeval op vijf gebeurde in de buurt van een op- of afrit. Eén ongeval op de twintig gebeurde op een verkeerswisselaar. Bij dertien procent van de ongevallen waren er werken aan de gang op het moment dat het ongeval zich voordeed. Dat cijfer stijgt de laatste jaren en ligt nu al driemaal hoger dan in 2009. bron: Belga
    [naar artikel]
  27. De schaduwkant van de populaire SUV: steeds meer dodelijke ongevallen met voetgangers (02/03/2019 - Het Laatste Nieuws)
    De populariteit van SUV's heeft een ernstige schaduwzijde: hun vierkante en hoge voorkanten leiden tot aanzienlijk meer dodelijke ongevallen onder...
    [naar artikel]
  28. Evenveel verkeersdoden in België als voor de coronacrisis: aantal omgekomen voetgangers en ongevallen met e- steps neemt toe (30/08/2022 - VRT NWS)
    Er vallen opnieuw evenveel dodelijke slachtoffers op de Belgische wegen als voor de coronacrisis. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van verkeersinstituut Vias. In de eerste helft van dit jaar kwamen 231 mensen om het leven in het verkeer, dat is 39 procent meer dan begin vorig jaar. Vooral het aantal slachtoffers onder voetgangers is sterk gestegen: van 13 naar 35. Ook het aantal gewonden en het aantal letselongevallen neemt toe. Opvallend: het aantal letselongevallen waarbij elektrische steps betrokken zijn, is verdubbeld.
    [naar artikel]
  29. Instructeur na derde dodelijke crash met vliegtuigjes deze zomer: “Bij acht op de tien ongevallen gaat de piloot in de fout” (29/08/2020 - Het Nieuwsblad)
    Het is al een zwarte zomer geweest voor de recreatieve luchtvaart in ons land. Bij drie ongevallen in twee maanden tijd kwamen al vijf mensen om. Zaterdag verongelukte een piloot vlak bij het vliegveld van Kiewit in Hasselt. Is vliegen met sportvliegtuigjes dan zo gevaarlijk?
    [naar artikel]
  30. Spoedartsen vrezen meer ernstige ongevallen met elektrische steps nu maximumsnelheid wordt opgetrokken (23/05/2019 - VRT NWS)
    Er komt kritiek op de versoepeling van de wegcode, die het verkeer normaal veiliger moet maken voor fietsers en voetgangers. De maximumsnelheid voor elektrische steps, rolstoelen en hoverboards wordt opgetrokken van 18 tot 25 kilometer per uur. Volgens Sandra Verelst, hoofd van de spoedafdeling van het UZ Leuven, is dat een slechte zaak. "We verwachten niet alleen een toename van het aantal ongevallen, maar ook van de ernst ervan."
    [naar artikel]
  31. Eerste dodelijk ongeval met elektrische step in Spanje: vrouw (40) overleeft aanrijding niet (30/10/2018 - De Morgen)
    Een aanrijding in Barcelona waarbij een vrouw levensgevaarlijke verwondingen opliep en twee weken later overleed, is het eerste dodelijke ongeval met een elektrische step in Spanje. De vrouw overleed vorige dinsdag in het ziekenhuis. Dodelijke ongevallen met elektronische steps zijn in Europa vooralsnog uiterst zeldzaam.
    [naar artikel]
  32. Dodelijke ongevallen minder betwist door drones (18/03/2017 - Het Belang van Limburg)
    Voor de rechtbank zijn er minder betwistingen over de verantwoordelijkheid bij dodelijke ongevallen. Dat stelt het parket Limburg vast. De inzet van drones en geavanceerde simulatie- en berekeningsprogramma’s helpen verkeersdeskundigen om het ongeval nog nauwkeuriger te reconstrueren.
    [naar artikel]
  33. Steeds meer ongevallen met quads in vakantielanden: “Dat is geen miniauto, zo’n tuig accelereert verraderlijk snel” (25/08/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Het ministerie van Buitenlandse Zaken meldt een opmerkelijke toename van het aantal dodelijke ongevallen met quads in vakantielanden. Recent kwam een 53-jarige man uit Sint-Katelijne-Waver om het leven na een zo’n ongeval op het Griekse eiland Rhodos. Wat maakt die tuigen zo gevaarlijk?
    [naar artikel]
  34. Strengere regels voor e-steps: vanaf 16 jaar en niet meer op voetpad (17/03/2022 - De Standaard)
    De ministers van Mobiliteit hebben striktere regels afgeklopt voor het gebruik van e-steps. ‘Essentiële maatregelen die hopelijk heel wat ongevallen zullen vermijden’, reageert verkeersinstituut Vias.
    [naar artikel]
  35. Trajectcontrole op Opitterkiezel na dodelijke ongevallen (12/01/2021 - Het Belang van Limburg)
    Na de twee dodelijke ongevallen op de Opitterkiezel vorige week, wordt er stevig ingegrepen om de snelheid op deze weg onder controle te houden. Net als op de Meeuwerkiezel komt er ook op de Opitterkiezel trajectcontrole.
    [naar artikel]
  36. Aantal verkeersdoden sterk gestegen sinds begin dit jaar, 5 ongevallen per dag met e-step: “Cijfers zien er echt niet goed uit” (30/08/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Het aantal dodelijke slachtoffers op de Belgische wegen is in de eerste helft van het jaar met 39 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, zo blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. In totaal 231 mensen kwamen om het leven, bijna evenveel als voor de coronacrisis. Ook het aantal ongevallen met e-steps en elektrische fietsen neemt toe. “We spreken al over vijf ongevallen per dag met een e-step”, zegt Stef Willems van verkeersinstituut Vias aan Freek Braeckamn bij HLN Live. “De cijfers zien er echt niet goed uit.”
    [naar artikel]
  37. Fietsers reageren op stijging dodelijke ongevallen “Ieder voor zich, want we zijn allemaal opgejaagd” (04/10/2019 - Gazet van Antwerpen)
    Hoewel het aantal dodelijke ongevallen met fietsers in Vlaanderen daalt, zijn er in de provincie Antwerpen net meer fietsers die het leven lieten in het verkeer. Wat vinden fietsers daarvan en wat is volgens hen de oorzaak? Wij staken ons licht op in Antwerpen en Mol.
    [naar artikel]
  38. Zes op de tien verkeersdoden op de snelweg droegen hun gordel niet (23/10/2017 - Knack)
    Zestig procent van de dodelijke slachtoffers bij een verkeersongeval op de snelweg droeg geen autogordel. Dat blijkt uit een studie van Vias Institute. Dat onderzocht de pv's van 158 dodelijke ongevallen op de autosnelwegen. Snelheid speelde een rol in bijna vier op de tien onderzochte ongevallen.
    [naar artikel]
  39. In twee jaar dubbel zo veel ongevallen met elektrische fietsen (23/07/2018 - De Morgen)
    Het aantal ongevallen met elektrische fietsen is de afgelopen twee jaar verdubbeld en het aantal dodelijke slachtoffers steeg ook enorm. In 2017 werden 977 ongevallen genoteerd, waarvan 22 met fatale afloop. In 2015: 515 ongevallen en 14 doden, in 2016: 742 ongevallen en 13 doden.
    [naar artikel]
  40. Zes op de tien verkeersdoden op de snelweg droegen geen gordel (23/10/2017 - Gazet van Antwerpen)
    Zestig procent van de dodelijke slachtoffers bij een verkeersongeval op de snelweg droeg geen autogordel. Dat blijkt uit een studie van Vias Institute. Dat onderzocht de pv’s van 158 dodelijke ongevallen op de autosnelwegen. Snelheid speelde een rol in bijna vier op de tien onderzochte ongevallen.
    [naar artikel]
  41. Zes op de tien verkeersdoden op de snelweg droegen geen gordel (23/10/2017 - Het Belang van Limburg)
    Zestig procent van de dodelijke slachtoffers bij een verkeersongeval op de snelweg droeg geen autogordel. Dat blijkt uit een studie van Vias Institute. Dat onderzocht de pv’s van 158 dodelijke ongevallen op de autosnelwegen. Snelheid speelde een rol in bijna vier op de tien onderzochte ongevallen.
    [naar artikel]
  42. STANDPUNT. Snelwegparkings sluiten? Dan vergroot de kans op dodelijke ongevallen (15/09/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Er komt tegen de zomer van 2020 een nieuwe parking voor vrachtwagens op Linkeroever in Antwerpen met 370 plaatsen. Dat is goed nieuws voor de transportsector. Hoe meer vrachtwagenchauffeurs in staat worden gesteld om hun verplichte rij- en rusttijden na te leven, hoe kleiner de kans op dodelijke ongevallen.
    [naar artikel]
  43. Auto knalt elektriciteitspaal omver (25/02/2019 - Het Belang van Limburg)
    In de Galgestraat in Geetbets is maandagnamiddag een auto tegen een elektriciteitspaal gereden. Door de klap brak de paal. De leidingen hingen gevaarlijk boven de weg. De automobilist raakte als bij wonder niet gewond. Op de weg zijn in het verleden al dodelijke ongevallen gebeurd.
    [naar artikel]
  44. Bij bijna 1 op de 5 ongevallen met e-step was kind jonger dan 16 jaar betrokken (23/06/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Wie jonger is dan 16, mag vanaf 1 juli niet meer met een elektrische step rijden. Dat zal het aantal ongevallen hoogstwaarschijnlijk naar beneden duwen: die leeftijdsgroep zorgt voor bijna 20% van alle accidenten met e-steps.
    [naar artikel]
  45. Twee doden bij verschillende ongevallen op E34 (04/12/2019 - Het Nieuwsblad)
    Op de E34 gebeurden woensdag verschillende ongevallen. Daarbij vielen twee dodelijke slachtoffers te betreuren. Ter hoogte van Oelegem overleed een vrachtwagenchauffeur toen hij inreed op een andere vrachtwagen. In de staart van die file reed een bestelwagen in op een andere vrachtwagen, ook met dodelijke afloop.
    [naar artikel]
  46. Tienduizenden op straat na dodelijke ongevallen in illegale mijn: 'Wij vragen alleen maar om eten' (08/01/2018 - Knack)
    Na twee dodelijke ongevallen op korte tijd, wordt in het oosten van Marokko op grote schaal geprotesteerd tegen de gang van zaken in de illegale mijnen. Tienduizenden mensen komen er op straat om een verbetering van de economische situatie in de regio te eisen.
    [naar artikel]
  47. Parijs zet rem op elektrische steps (07/06/2019 - De Morgen)
    Parijs verbiedt het parkeren van steps op het voetpad en beperkt de snelheid. De nieuwe regels moeten orde scheppen in de chaos van de 20.000 steps in de Franse hoofdstad.
    [naar artikel]
  48. Dranghekken aan station Antwerpen-Berchem om vrachtwagens weg te houden na 2 dodelijke ongevallen (09/11/2021 - VRT NWS)
    De politie van Antwerpen heeft dranghekken gezet op het plein voor het station van Antwerpen-Berchem, waar de afgelopen dagen twee dodelijke ongevallen zijn gebeurd met voetgangers en vrachtwagens. Of er meer structurele maatregelen komen, is nog niet bekend.
    [naar artikel]
  49. Opleiding ‘One step away’ moet ongevallen met elektrische steps helpen voorkomen (07/07/2020 - Gazet van Antwerpen)
    Elektrische (deel)steps worden steeds vaker gebruikt als vervoermiddel voor woon-werkverkeer. Naast de vele voordelen zijn er ook risico’s aan verbonden en bovendien zijn de verkeersregels niet altijd even duidelijk. Daarom heeft de Vlaamse Stichting Verkeerskunde een nieuwe opleiding voor stepgebruikers gelanceerd. De eersten die de opleiding mochten volgen, waren een zevental personeelsleden van de stad Mechelen.
    [naar artikel]

Voor informatie mail naar [email protected]. Disclaimer. Privacy policy