Tijdens de Bonheidense gemeenteraad besliste Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers om de privaat-publieke samenwerking (PPS) voor trajectcontrole te vernietigen. Bonheiden had een akkoord afgesloten met TaaS (Trajectcontrole as a Service) om in 22 straten controles in te voeren. “De beslissing was onwettig genomen en de voorwaarden in het contract gaan in tegen het algemeen belang”, zegt Somers. [naar artikel]
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers vernietigt het omstreden systeem van trajectcontrole in de Antwerpse gemeente Bonheiden. Dat maakt de minister vrijdag bekend. Bonheiden zou samenwerken met een privépartner, waar op zich geen probleem mee is, maar volgens Somers dreigde de lokale autonomie in het gedrang te komen. [naar artikel]
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open VLD) heeft beslist om het systeem van private trajectcontrole in Bonheiden te vernietigen. Volgens de minister was het grote probleem dat het contract de indruk gaf dat het bedrijf waarmee Bonheiden in zee ging, mee bepaalde over het mobiliteitsbeleid van de gemeente. [naar artikel]
Afgelopen maanden was er veel te doen over het contract dat de gemeente Bonheiden had afgesloten met een private speler om de verkeersveiligheid te handhaven. Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers besliste vandaag om het gemeenteraadsbesluit te vernietigen. [naar artikel]
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) heeft de omstreden trajectcontrole in de Antwerpse gemeente Bonheiden vernietigd. Bilzen, dat met dezelfde private partner in zee wilde gaan, overweegt een aanpassing van het contract. [naar artikel]
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) vernietigt het omstreden systeem van trajectcontrole in de Antwerpse gemeente Bonheiden. Dat maakt de minister vrijdag bekend. Ook in Bilzen gingen ze met hetzelfde bedrijf in zee. [naar artikel]
Het dossier van de trajectcontrole in Bilzen, waarbij het stadsbestuur in zee gaat met een privé-partner, moet de vuilbak in. Dat zegt Wouter Raskin van de N-VA. Hij baseert zich op de richtlijn, die Vlaams minister Bart Somers naar alle gemeenten en steden stuurt. Somers sluit niet helemaal de deur voor overeenkomsten met de privé, maar hij zegt wel dat de lokale autonomie niet mag aangetast worden. De privé-partner bij de trajectcontroles in Bilzen vroeg aan de stad om verkeersdrempels weg te nemen, en dat kan niet. Eerder vernietigde Somers ook al een gelijkaardige trajectcontrole in het Antwerpse Bonheiden. De zaak kwam gisteren ter sprake in het Vlaams parlement. [naar artikel]
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) besliste vandaag om het gemeenteraadsbesluit rond de invoering van een trajectcontrolesysteem via het bedrijf TaaS (Trajectcontrole as a Service) in Bonheiden te vernietigen. De gemeente had de intentie om tien trajecten, in eerste instantie was er sprake van 22, uit te rollen met de hulp van het bedrijf. “Het contract dreigde de lokale autonomie aan banden te leggen”, aldus de minister. [naar artikel]
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) besliste vandaag om het gemeenteraadsbesluit rond de invoering van een trajectcontrolesysteem via het bedrijf TaaS (Trajectcontrole as a Service) in Bonheiden te vernietigen. De gemeente had de intentie om tien trajecten, in eerste instantie was er sprake van 22, uit te rollen met de hulp van het bedrijf. “Het contract dreigde de lokale autonomie aan banden te leggen”, aldus de minister. [naar artikel]
Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) besliste vandaag om het gemeenteraadsbesluit rond de invoering van een trajectcontrolesysteem via het bedrijf TaaS (Trajectcontrole as a Service) in Bonheiden te vernietigen. De gemeente had de intentie om tien trajecten, in eerste instantie was er sprake van 22, uit te rollen met de hulp van het bedrijf. “Het contract dreigde de lokale autonomie aan banden te leggen”, aldus de minister. [naar artikel]
Oppositiepartijen N-VA en Groen in Bonheiden rekenen erop dat het gemeentebestuur niet doorzet met de privatisering van trajectcontroles. Ze voelen zich gesterkt door de tussenkomst van Vlaams minister Bart Somers (Open Vld) om twee gemeenteraadsbeslissingen hierover te vernietigen. [naar artikel]
De gemeente Bonheiden plant 10 nieuwe trajectcontrole. Vooral straten rond scholen en met druk fietsverkeer worden aangepakt. Na heel wat ophef en bedenkingen vanuit de Vlaamse regering gaat de gemeente dan toch niet in zee met het privébedrijf TAAS, dat een deel van het boetegeld zou afromen. [naar artikel]
De trajectcontrole op de N76 in Soetebeek in Wijshagen is actief. De installatie van de camera’s voor trajectcontrole op de N76 in Wijshagen gebeurde al een tijdje geleden, maar nu zijn ze dus ook in werking gesteld. De trajectcontrole loopt van de kruising van de Weg naar Bree met de Boenderstraat-Martinlaan over de Soetebeek en de Meeuwerkiezel tot net voorbij Gerkenberg in Bree. [naar artikel]
De trajectcontrole bij het binnenrijden van de bebouwde kom in Lozen is actief, je mag er maximaal 50 km per uur rijden. Verderop op dezelfde Hamonterweg komt later ook nog een gewestelijke trajectcontrole. [naar artikel]
Bonheiden is de eerste gemeente in Vlaanderen die ermee uitpakt: snelheidscontroles via trajectcontrole uitbesteden aan privéfirma’s. Dat zorgt voor geween en tandengeknars in de gemeente, en experten in bestuursrecht vinden het niet koosjer. Strikt genomen kan het ook niet, dat een privéfirma camera’s naast de weg neerpoot en flitst. Maar de Vlaamse overheid gedoogt. Als de kat maar muizen vangt. [naar artikel]
De politiezone Bodukap (Bonheiden, Duffel, Sint-Katelijne-Waver, Putte) ontving vrijdagnamiddag klachten van verschillende wandelaars in het Zellaerdomein in Bonheiden, waar een koppel gasten had uitgenodigd voor het nemen van huwelijksfoto’s. [naar artikel]
Trajectcontrole: Heel binnenkort start er een trajectcontrole op de Breeërsteenweg. Schepen van Verkeer Mark Hoedemakers (cd&v): “Tussen het verhoogd plateau ter hoogte van Kinsport en het kruispunt met de Hilvenstraat en de Hoogstraat zal een trajectcontrole nagaan of je gemiddeld 50 km reed op deze 620 meter afstand. Na de herinrichting van de Breeërsteenweg wordt de trajectcontrole iets langer: dan loopt ze tot aan het kruispunt met de Broekstraat. De installatie moet nog geijkt worden, maar we gaan ervan uit dat ze begin juli operationeel zal zijn.” [naar artikel]
Na Bonheiden besteedt ook Bilzen zijn trajectcontroles uit aan een privébedrijf, dat 24 euro per boete ontvangt. In de Vlaamse meerderheid botst het over die privatisering van de verkeersveiligheid. [naar artikel]
Gent wil weten of het mogelijk is om in de stad een trajectcontrole in te voeren. Met zo’n trajectcontrole wordt het verkeer over een lang stuk gevolgd en wordt er gecontroleerd of iedereen zich aan de snelheidsbeperkingen houdt. [naar artikel]
N-VA Bonheiden stoomt zich klaar voor de gemeenteraadsverkiezingen in oktober en maakte de eerste programmapunten openbaar. Het opmerkelijkst programmapunt is zonder twijfel het onderzoek dat de partij plant om de gemeente voortaan te herdopen in Bonheiden-Rijmenam. [naar artikel]
Drie kwart van de Vlaamse automobilisten vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van snelheidscontrole. Dat blijkt uit een bevraging van mobiliteitsclub VAB bij zowat 2.000 Belgen. Opvallend is dat de Walen er een stuk minder positief tegenover staan: nauwelijks de helft (49 procent) van hen vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van controleren. [naar artikel]
Minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) wil gemeente- en stadsbesturen aanmoedigen om deze winter aanzienlijk minder energie te verbruiken. Ook al zegt hij dat er geen verplichtingen worden opgelegd, raadt hij het sterk aan. “Bonheiden is een voorbeeld van een duurzaam bestuur”, legt hij uit. [naar artikel]
Een 22-jarige vrouw die 35 keer te snel reed binnen dezelfde trajectcontrole, hoeft geen enkele boete te betalen. Volgens haar advocaat wist ze niet hoe een trajectcontrole werkt en daarom werd ze vrijgesproken. [naar artikel]
Drie kwart van de Vlaamse automobilisten vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van snelheidscontrole. [naar artikel]
Drie kwart van de Vlaamse automobilisten vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van snelheidscontrole. Dat blijkt uit een bevraging van mobiliteitsclub VAB bij zowat 2.000 Belgen. Opvallend is dat de Walen er een stuk minder positief tegenover staan: nauwelijks de helft (49 procent) van hen vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van controleren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.