Nog nooit regende het zo veel klachten over Telenet, maar de prijzen gaan wel met 6 procent omhoog. “Dit zijn straffe omstandigheden”, zegt ombudsman Luc Tuerlinckx. Dit zijn de 5 meest gemelde klachten en dit kan je doen als klant. “Als gedupeerde heb je recht op een schadevergoeding.” [naar artikel]
Lees dit artikel: Prijzen van containerschepen klimmen omhoog nu de vraag naar goederenvervoer toeneemt De wereldwijde prijzen voor verscheping zijn fel omhoog geklommen. Door de pandemie zijn onlineaankopen in de lucht geschoten en bevinden pakjes zich meer dan ooit tevoren tussen landsgrenzen in. De scheepvaartsector vreest dat de trend aanhoudt tot na 2022. De prijzen voor het verschepen van containers van Azië naar de VS en Europa stijgen razendsnel. […] Lees dit artikel: Prijzen van containerschepen klimmen omhoog nu de vraag naar goederenvervoer toeneemt [naar artikel]
De hoeveelheid coke die de douane jaarlijks in beslag neemt in de Antwerpse haven steeg van 4,7 ton cocaïne in 2013 tot wel 110 ton vorig jaar. Toch schakelen ze daar nog ettelijke versnellingen hoger in de strijd tegen drugscriminelen. Welke digitale snufjes kunnen de drugstrafiek helpen belemmeren? Kunnen robots dan echt al het werk in de haven overnemen? En mogen we hierdoor - te midden van al het drugsgeweld - dromen van een Antwerpse haven zonder drugs? [naar artikel]
Bedrijven in het Antwerpse havengebied kunnen voortaan pakjes laten vervoeren met drones. Eind vorig jaar kreeg de Antwerpse drone-operator ADLC toestemming om commerciële vluchten uit te voeren tussen chemiebedrijf BASF aan de Scheldelaan en het bedrijf SGS aan het Hansadok. Vanaf nu kunnen ook andere bedrijven een beroep doen op drones om pakketjes te leveren aan bedrijven binnen de haven. “Ook als er in de haven papieren in orde moeten worden gebracht, kan dat nu lang duren”, zegt Marc Kegelaers van ADLC op Radio 2. “Met drones zijn ze sneller over en weer.” [naar artikel]
Nog nooit regende het zo veel klachten over Telenet, maar de prijzen gaan wel met 6 procent omhoog. “Dit zijn straffe omstandigheden”, zegt ombudsman Luc Tuerlinckx. Dit zijn de 5 meest gemelde klachten en dit kan je doen als klant. “Als gedupeerde heb je recht op een schadevergoeding.” [naar artikel]
Slechts 7% van de containers van en naar de Antwerpse haven wordt met treinen vervoerd. “In elk regeerakkoord staat dat dit aandeel fors naar omhoog moet, maar er wordt nu al jarenlang minder geïnvesteerd”, zegt Stephan Vanfraechem, directeur van werkgeversvereniging Alfaport-Voka. Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) geeft Vanfraechem gelijk. “De sector is jarenlang verwaarloosd. Ik ga daar verandering in brengen”, zegt Gilkinet. [naar artikel]
De haven van Amsterdam opent woensdag naar eigen zeggen de grootste zeesluis ter wereld. Tot hiertoe ging die titel naar de Kieldrechtsluis in de haven van Antwerpen, maar volgens de Nederlanders is het Antwerpse record nu dus gesneuveld. De grote vraag is nu: kunnen die Nederlanders eigenlijk wel rekenen? [naar artikel]
Een delegatie van jonge landbouwers bevestigt vanavond dat ze de toegangswegen naar de Antwerpse haven morgen zullen bezetten. Dat doen ze naar eigen zeggen om zich net als de haven te laten erkennen als essentiële sector. Het Antwerpse stadsbestuur is not amused en heeft alvast aan twee ministers gevraagd om overtreders te identificeren. [naar artikel]
Het Amerikaanse bedrijf Plug Power gaat in de Antwerpse haven een fabriek voor groene waterstof bouwen. Voor Jan Jambon is dit “historisch” en “een gamechanger”. [naar artikel]
Een containerschip dat op weg was naar de Antwerpse haven en door een bommelding voor anker moest gaan op de Noordzee, mag dan toch de haven binnenvaren. [naar artikel]
Een thuisbatterij is bij talloze huishoudens intussen een feit. Maar in de Antwerpse haven heeft Luik Natie Cold Store sinds kort de eerste Tesla Megapack. Samen met hun windmolen en een hoop zonnepanelen wordt het bedrijf van Stefaan Verhelst zo een stuk onafhankelijker van het net. “We worden zo het eerste CO2-neutrale logistiek bedrijf in de Antwerpse haven, dit op en economisch duurzame manier.” [naar artikel]
Het zijn bijzondere tijden voor de Antwerpse haven, die op een van de grootste kantelpunten in haar geschiedenis staat. De enorme omslag naar vergroening was een ultiem argument voor de fusie met Zeebrugge in april 2022. Precies een jaar later ziet havenvoorzitter en Antwerps schepen Annick De Ridder (N-VA) nog een pak uitdagingen op de plank liggen. “Tegen klimaatprotesteerders zeg ik: solliciteer in de haven en werk zélf mee aan oplossingen.” [naar artikel]
Op het Bonapartedok in de Antwerpse haven is woensdag het startsein gegeven voor Supernova. Tijdens het festival kunnen bezoekers kennismaken met de haven van de toekomst. “Het is onze prioriteit om de haven als welvaartsmotor voor dit land te behouden en te bestendigen”, zegt Havenbedrijf-ceo Jacques Vandermeiren. [naar artikel]
Alfaport-Voka, de koepel van Antwerpse havenbedrijven, is niet te spreken over besparingsplannen op het spoor. Die kunnen ook de Antwerpse haven treffen. Die vraagt al langer een tweede spoortoegang, omdat de haven wil uitbreiden. [naar artikel]
Door AI aangestuurde racewagens die op termijn Max Verstappen kunnen kloppen, in de VS zijn ze er al mee bezig. Vlaamse techondernemer Erik Saelens wil de technologie naar ons land halen, maar stuit naar eigen zeggen op één potentiële spelbreker: “De haven van Antwerpen brengt ons imagoschade toe.” [naar artikel]
Moet het leger desnoods worden ingeschakeld om de Antwerpse haven beter te beveiligen? Radio 1 legde deze oproep van Bart De Wever woensdagochtend voor aan havenschepen Annick De Ridder (N-VA) naar aanleiding van de dodelijke schietpartij in Merksem. “Ik ben op het punt gekomen dat het me niet meer uitmaakt hoe we de haven beter beveiligen”, zegt De Ridder. “De drugscriminaliteit verlamt onze samenleving. We moeten er nu écht een topprioriteit van maken.” [naar artikel]
De Antwerpse procureur des Konings Franky De Keyzer ziet de Antwerpse haven “overspoeld worden door Nederlandse drugscriminelen”. En de gevangenissen trouwens ook: “Een hele gevangenisvleugel zat hier laatst vol met Nederlanders”, zegt De Keyzer in een interview met de Nederlandse krant ‘NRC’. [naar artikel]
Moet het leger desnoods worden ingeschakeld om de Antwerpse haven beter te beveiligen? Radio 1 legde deze oproep van Bart De Wever woensdagochtend voor aan havenschepen Annick De Ridder (N-VA) naar aanleiding van de dodelijke schietpartij in Merksem. “Ik ben op het punt gekomen dat het me niet meer uitmaakt hoe we de haven beter beveiligen”, zegt De Ridder. “De drugscriminaliteit verlamt onze samenleving. We moeten er nu écht een topprioriteit van maken.” [naar artikel]
“Oorlog is altijd slecht voor de economie en zal het leven voor iedereen duurder maken.” Economische sancties en Russische tegenreacties kunnen ook ons zwaar treffen, weet het Vlaams netwerk van ondernemingen (VOKA). Dat voorspelt dat de graan- en energieprijzen als eerste een impact van het Russisch-Oekraïense conflict zullen ondervinden. “Het is de prijs die we moeten betalen om bloedvergieten te vermijden.” [naar artikel]
Een administratief medewerkster (25) van de Antwerpse haven is woensdagavond overleden na een aanrijding met een heftruck. “Een zeer jammerlijke gebeurtenis”, zegt Yann Pauwels, woordvoerder van Cepa, “want net voor de zomer hebben wij een vijfjarig veiligheidsplan succesvol afgerond.” [naar artikel]
Seniorenbeweging OKRA trekt aan de alarmbel voor de hoge prijzen in woonzorgcentra. Die zijn, volgens een bevraging van het Vlozo (Vlaams Onafhankelijk Zorgnetwerk), het afgelopen jaar met 10 procent gestegen. “Maar de kloof tussen het inkomen en de prijzen in de woonzorgcentra wordt hierdoor enkel groter”, waarschuwt OKRA. [naar artikel]
De hoeveelheid coke die de douane jaarlijks in beslag neemt in de Antwerpse haven steeg van 4,7 ton cocaïne in 2013 tot wel 110 ton vorig jaar. Toch schakelen ze daar nog ettelijke versnellingen hoger in de strijd tegen drugscriminelen. Welke digitale snufjes kunnen de drugstrafiek helpen belemmeren? Kunnen robots dan echt al het werk in de haven overnemen? En mogen we hierdoor - te midden van al het drugsgeweld - dromen van een Antwerpse haven zonder drugs? [naar artikel]
In de Antwerpse haven is maandagnamiddag een motorrijder om het leven gekomen. Dat bevestigt de federale politie, die verantwoordelijk is voor ongevallen in havengebied. [naar artikel]
In de Antwerpse haven is maandagnamiddag een motorrijder om het leven gekomen. Dat bevestigt de federale politie, die verantwoordelijk is voor ongevallen in havengebied. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.