In Vlaanderen vielen vorig jaar 291 verkeersdoden te betreuren. Dat zijn er 45 meer dan in 2020, of een stijging met 18 procent. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
In Vlaanderen vielen vorig jaar 291 verkeersdoden te betreuren. Dat zijn er 45 meer dan in 2020, of een stijging met 18 procent. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar in Vlaanderen opnieuw boven de kaap van 300 gestegen. De doelstelling om het aantal verkeersdoden terug te dringen tot maximaal 200 voor 2020 zal niet gehaald worden. Dat meldt de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
In 2021 zijn er in het Vlaams Gewest 310 doden gevallen bij verkeersongevallen. Dat is een stijging met 23 procent in vergelijking met 2020, zo blijkt woensdag uit cijfers van Statistiek Vlaanderen. 2020 was wel een bijzonder jaar met relatief weinig verkeersdoden, omdat de coronamaatregelen voor minder verplaatsingen zorgden. In vergelijking met 2005 is het aantal verkeersdoden bijna gehalveerd. [naar artikel]
Uit de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias blijkt dat het aantal verkeersdoden in Vlaanderen in de eerste helft van dit jaar opnieuw is gestegen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 16 procent gestegen vergeleken met 2021, blijkt uit recente cijfers van verkeersinstituut Vias. De essentie: Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is dit jaar toegenomen. De cijfers (fjc) [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in ons land is opnieuw gestegen. Waar er in 2018 nog 604 dodelijke slachtoffers te betreuren vielen op onze wegen, waren... [naar artikel]
Afgelopen jaar daalde het aantal verkeersdoden in het Vlaamse Gewest met negen procent, terwijl het aantal ongevallen met doden of gewonden tegelijk een stijging met tien procent meemaakte ten opzichte van 2021. Dat blijkt donderdag uit cijfers van Statistiek Vlaanderen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen neemt toe. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersbarometer van Vias. De cijfers komen er vlak nadat de verschillende ministers van Mobiliteit aankondigden om naar nul verkeersdoden te streven tegen 2050. [naar artikel]
Vorig jaar waren er in België 95 fietsdoden, het hoogste aantal ooit. Een op de drie slachtoffers in ons verkeer was een voetganger of een fietser. Het totaal aantal verkeersdoden in ons land is in 2022 met acht procent gestegen. Dat meldt het verkeersveiligheidsinstituut VIAS in haar jaarlijkse barometer woensdag. Het aantal verkeersdoden daalde wel licht in Vlaanderen, tegenover een stijging in Wallonië en Brussel. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Vlaamse wegen is in 2018 met 3,7 procent gestegen tegenover het jaar voordien. Het gaat om de eerste stijging in... [naar artikel]
Sinds het autoverkeer in Europa na de coronacrisis weer op gang is beginnen te komen, is het aantal verkeersdoden opnieuw gestegen. Vorig jaar vielen er op de Europese wegen 3 procent meer doden in vergelijking met 2021. De cijfers blijven wel onder die van voor de coronapandemie. Dat blijkt uit voorlopige cijfers over de verkeersveiligheid die de Europese Commissie dinsdag vrijgaf. [naar artikel]
Er waren nooit eerder zoveel fietsdoden in het verkeer als in 2019. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Ook het aantal fatale ongevallen met auto-inzittenden en voetgangers is het afgelopen jaar sterk gestegen. Het aantal fietsdoden steeg in 2019 van 84 naar 91. In Wallonië was er een verdriedubbeling, van 7 naar 21 fietsdoden. […] Het bericht Stijging in aantal verkeersdoden op Belgische wegen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Er vielen in de eerste negen maanden van dit jaar minder verkeersdoden in ons land dan in dezelfde periode vorige jaar. De daling komt dankzij lager cijfers in Wallonië en Brussel, want in Vlaanderen werden dertig verkeersdoden meer geteld dan vorig jaar. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien […] Het bericht Verkeersveiligheidsbarometer Vias – Nog nooit zo weinig verkeersdoden, maar aantal ongevallen met fietsers stijgt wel sterk verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Lees dit artikel: Grafisch: Hoogste aantal verkeersdoden in Vlaanderen sinds 2016 Door de coronapandemie was er het voorbije jaar onbewust minder aandacht voor verkeersveiligheid. Dat zegt de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute in samenwerking met de Federale Politie. Er waren in Vlaanderen in de eerste 6 maanden van dit jaar 109 doden op de baan. Dat is een stijging met 24 procent ten opzichte van 2020. In […] Lees dit artikel: Grafisch: Hoogste aantal verkeersdoden in Vlaanderen sinds 2016 [naar artikel]
Na vier jaar van opeenvolgende dalingen is het aantal verkeersdoden in België in de eerste drie maanden van dit jaar opnieuw gestegen. Ook het aantal letselongevallen en het aantal gewonden gingen in stijgende lijn. Opvallend is ook dat er in Wallonië meer fietsongevallen waren, terwijl er minder gefietst wordt. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in ons land is opnieuw gestegen. Waar er in 2018 nog 604 doden te betreuren vielen op onze wegen, waren dat er in 2019 in... [naar artikel]
De nieuwe Brusselse regering wil vanaf 1 januari 2021 een maximumsnelheid van 30 km/u opleggen over het hele grondgebied van het gewest. Kan die maatregel het aantal verkeersdoden terugdringen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.