Lees dit artikel: Biden-regering beraadt zich over strengere crypto-regulering Een week nadat Bitcoin aan zijn zware val begon – en in zijn kielzog vele andere cryptovaluta’s meesleepte – besloten ambtenaren die voor de Amerikaanse president Joe Biden werken, bijeen te komen om de cryptowereld te evalueren. De informatie werd dinsdag onthuld door de Washington Post. Het Witte Huis heeft onlangs gesproken met leden van de […] Lees dit artikel: Biden-regering beraadt zich over strengere crypto-regulering [naar artikel]
Bart De Wever (N-VA) vraagt strengere regels voor elektrische steps omdat het aantal ongevallen in Antwerpen maar blijft stijgen. Maar ook in Limburg rijden steps rond die veel sneller rijden dan de toegelaten 25 km/uur. [naar artikel]
Tegen komende zomer zal het gebruik van elektrische steps aan strengere regels worden onderworpen. Zo komt er een verbod voor min 16-jarigen en mogen gebruikers er niet langer mee op het voetpad rijden. Is het een goede zaak dat de overheid op deze manier optreedt? [naar artikel]
Lees dit artikel: Voorzitter SEC pleit voor strengere regulering cryptomunten: Bitcoin verliest opnieuw terrein De herstelbeweging die Bitcoin (BTC) vorige week heeft ingezet, lijkt al op zijn einde te zijn gekomen. Na even de kaap van 42.000 dollar te ronden is de waarde van de munt vandaag gezakt tot 38.500 dollar. Het momentum is verdwenen nadat Gary Gensler, de nieuwbakken voorzitter van de Amerikaanse toezichthouder SEC, een pleidooi hield […] Lees dit artikel: Voorzitter SEC pleit voor strengere regulering cryptomunten: Bitcoin verliest opnieuw terrein [naar artikel]
10:06 Een verbod voor het gebruik door jongeren en op voetpaden en parkeerboetes. Na jaren van wettelijke vogelvrijheid komen er strengere regels voor elektrische steps. [naar artikel]
Wie vervoersmiddelen als e-steps of segways op de openbare weg wil gebruiken, zal zich aan meer regels moeten houden. Zo komt er een verbod voor min 16-jarigen en mogen gebruikers er niet langer mee op het voetpad rijden. [naar artikel]
De ministers van Mobiliteit hebben striktere regels afgeklopt voor het gebruik van e-steps. ‘Essentiële maatregelen die hopelijk heel wat ongevallen zullen vermijden’, reageert verkeersinstituut Vias. [naar artikel]
Binnen de sector van de elektrische steps wordt positief gereageerd op de nieuwe wetgeving, die onder meer het gebruik van de voertuigen verbiedt op het voetpad. Jongeren onder de 16 jaar mogen de e-step ook niet meer gebruiken. “Dit gaat het imago van de steps en de stepgebruiker ten goede komen.”, zegt Mathias De Bruyn, zaakvoerder van de stepwinkel Brisq Urban Mobility in Antwerpen. [naar artikel]
Op 1 juni treedt een koninklijk besluit in werking dat strengere regels invoert rond reclame voor gokspelen. Voor de Nationale Loterij is dat een... [naar artikel]
De ministers van Mobiliteit van de verschillende regeringen zijn het eens geraakt over regels voor het gebruik van e-steps, monowheels, hoverboards, segways ... op de openbare weg. Zo komt er een verbod voor min 16-jarigen en mogen gebruikers er niet langer mee op het voetpad rijden. Dat heeft federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) aangekondigd. [naar artikel]
Elektrische steps en andere elektrische voortbewegingstoestellen worden in Frankrijk dit najaar definitief verbannen van het voetpad. De Franse minister van Transport legt de laatste hand aan nieuwe, strengere regels om de "anarchie" op dat vlak aan te pakken. [naar artikel]
Parijs verbiedt het parkeren van steps op het voetpad en beperkt de snelheid. De nieuwe regels moeten orde scheppen in de chaos van de 20.000 steps in de Franse hoofdstad. [naar artikel]
De Zweedse hoofdstad Stockholm gaat het aantal elektrische steps in de stad vanaf volgend jaar met de helft verminderen. Zo zouden de steps voor te veel overlast zorgen. Het aantal toegelaten verhuurbedrijven voor steps daalt van acht naar drie. Het cijfer steps dat vrij gebruikt kan worden zal vanaf 1 januari van 23.000 naar 12.000 dalen, met een maximum van 4.000 stuks per verhuurder. [naar artikel]
De Antwerpse politie heeft de handen vol met de opmars van de e-step. In één jaar schreef de politie tweeduizend pv’s uit tegen gebruikers van de elektrische steps, wegens gevaarlijk rijgedrag. Het aantal ongevallen blijft de hoogte in schieten. In drie jaar steeg het aantal gewonden met 700%. De Antwerpse burgemeester en N-VA-voorzitter Bart De Wever vindt dat er strengere regels moeten komen. Hij pleit voor een helmplicht en snelheidsbegrenzing. [naar artikel]
Elektrische steps lijken in Antwerpen steeds meer hun plaats te veroveren. De deelsteps van ‘Bird’, die in oktober gelanceerd zijn, duiken overal op. Maar ook de verkoop van elektrische steps doet het erg goed. [naar artikel]
Lees dit artikel: Strengere kapitaalregels op komst voor de banken: “Dit kan leiden tot hogere kredietkosten voor de consument” De Europese Commissie zal in het najaar een wetsvoorstel publiceren om de finale Bazel III-regels te implementeren. Het voorstel beschrijft onder meer de kapitaalbuffers die de banken moeten aanleggen in verhouding tot de kredieten die ze hebben uitstaan. De bankenfederatie Febelfin waarschuwt voor de nefaste gevolgen van de strengere regelgeving. De nieuwe regels van het Bazel […] Lees dit artikel: Strengere kapitaalregels op komst voor de banken: “Dit kan leiden tot hogere kredietkosten voor de consument” [naar artikel]
08:32 De kans is groot dat de toenemende bezorgdheid over de verspreiding van het coronavirus bij politici en virologen zich deze week in strengere maatregelen vertaalt. De suggestie om de contacten buiten ... [naar artikel]
Ze zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken: de e-steps. Maar er gebeuren te veel ongevallen met zware letsels als gevolg. Dus is het tijd voor strengere regels. In het nieuwe verkeersreglement van de Federale en de Vlaamse regering staat dat wie jonger is dan 16 jaar niet meer met de elektrische step op de openbare weg mag en dat het verboden wordt om op het voetpad te rijden. Het dragen van een helm wordt dan weer niet verplicht. [naar artikel]
Op één jaar tijd heeft de Antwerpse politie zo'n 2.000 inbreuken vastgesteld op het gebruik van elektrische steps. Dat schrijft Gazet van Antwerpen en het nieuws is bevestigd aan onze redactie. Er wordt vooral door het rood en roekeloos gereden. Ook het aantal ongevallen is het afgelopen jaar sterk gestegen. Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) pleit daarom voor strengere regels. [naar artikel]
In Dilbeek heeft de politie met akkoord van het parket Halle-Vilvoorde twee illegale elektrische steps vernietigd. Eén van de twee steps haalde een snelheid van meer dan 70 kilometer per uur. De eigenaar betaalde er 1.800 euro voor. Maar niet alle elektrische steps die verkocht worden, zijn gehomologeerd om op onze wegen te rijden, zegt de politie. [naar artikel]
18:40 Het stadsbestuur van Parijs begrenst de snelheid van elektrische steps. In parken, voetgangersgebieden en rond scholen mogen de e-steps nog maar 10 kilometer per uur. [naar artikel]
Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België? [naar artikel]
Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België? [naar artikel]
Monowheels, hoverboards, segways maar vooral e-steps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Vooral in steden. Vaak tot ergernis van andere weggebruikers. Vooral omdat die steps overal worden achtergelaten. Daarom heeft de overheid nu duidelijke spelregels vastgelegd. Zo komen er “drop off”-zones, een leeftijdsbeperking, een verbod om op het voetpad te rijden of om een passagier mee te nemen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.