Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 16 procent gestegen vergeleken met 2021, blijkt uit recente cijfers van verkeersinstituut Vias. De essentie: Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is dit jaar toegenomen. De cijfers (fjc) [naar artikel]
Op de Limburgse wegen daalt het aantal verkeersdoden ten opzichte van een jaar geleden. Een schril contrast met de andere Vlaamse provincies waar de cijfers stijgen, blijkt uit een analyse van VIAS. [naar artikel]
Vlaanderen telde vorig jaar ruim een vijfde meer verkeersdoden. Het doet een daling in Wallonië en Brussel volledig teniet. Verkeersinstituut Vias ziet een verontrustende stijging bij bestelwagens, vaak ingezet in de e-commerce. Vakbond BTB vraagt om maatregelen voor deze kwetsbare beroepsgroep. [naar artikel]
Tijdens de eerste drie maanden van dit jaar is het aantal verkeersdoden ter plaatse op de Belgische wegen met 18 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Er vielen 89 verkeersdoden tegen 108 vorig jaar in dezelfde periode. Eén op de drie doden is een fietser of voetganger. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute op basis van cijfers van de federale politie. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Vlaamse wegen is in 2018 met 3,7 procent gestegen tegenover het jaar voordien. Het gaat om de eerste stijging in... [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. ‘ [naar artikel]
Het gaat de goede kant op met het aantal verkeersslachtoffers op onze wegen. Uit cijfers van Vias, het instituut voor mobiliteit en verkeersveiligheid, blijkt dat het aantal verkeersdoden (ter plaatse) en het aantal letselongevallen verder is gedaald op jaarbasis. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Tijdens de eerste drie maanden van dit jaar is het aantal verkeersdoden ter plaatse op de Belgische wegen met 18 procent gedaald ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Eén op de drie verkeersdoden is een fietser of voetganger. [naar artikel]
Sinds het autoverkeer in Europa na de coronacrisis weer op gang is beginnen te komen, is het aantal verkeersdoden opnieuw gestegen. Vorig jaar vielen er op de Europese wegen 3 procent meer doden in vergelijking met 2021. De cijfers blijven wel onder die van voor de coronapandemie. Dat blijkt uit voorlopige cijfers over de verkeersveiligheid die de Europese Commissie dinsdag vrijgaf. [naar artikel]
Er zijn voor het eerst in jaren minder verkeersdoden gevallen in ons land. Dat blijkt uit cijfers van VIAS Institute, de opvolger van het BIVV. In Vlaanderen vielen 113 verkeersdoden tegenover 141 in dezelfde periode vorig jaar. Enkel de provincie Antwerpen doet het slechter. Daar vielen 34 doden tegenover 29 in 2016. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters houdt vast aan de doelstelling om tegen 2050 te zorgen voor nul verkeersdoden op de Vlaamse wegen. Onhaalbaar, denkt u? Lees dan vooral verder. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste drie maanden van dit jaar sterk gedaald. Dat blijkt uit cijfers van het verkeersinstituut Vias. Het aantal jonge bestuurders dat om het leven komt, ligt 4 keer lager dan 10 jaar geleden. [naar artikel]
Er vielen tijdens het eerste kwartaal van dit jaar op de Limburgse wegen drie verkeersdoden meer te betreuren dan tijdens de eerste drie maanden van 2017. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias. Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens het eerste kwartaal met 19 procent gedaald. Opvallend is dat er op de wegen in ons land voor het eerst sinds de start van de verkeersveiligheidsbarometer vijftien jaar geleden meer doden gevallen zijn tijdens weeknachten (11 doden) dan tijdens weekendnachten (7 doden). Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias. [naar artikel]
In de eerste jaarhelft lag het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen een vijfde lager dan een jaar eerder. Ook elektrische steps doen het intussen beter. [naar artikel]
2023 is het filerecordjaar op de Vlaamse wegen. Dat blijkt uit de cijfers van het Vlaamse Verkeerscentrum die sinds 2011 de filezwaarte berekent op onze Vlaamse wegen. In het voorjaar kenden de filecijfers al enkele pieken, maar “nooit eerder waren de novemberfiles zo zwaar als dit jaar”, zegt Peter Bruyninckx van het Vlaams Verkeerscentrum op X. [naar artikel]
En of de coronapandemie ons dagelijks leven danig dooreengeschud heeft: meer overlijdens, meer telewerken en meer armoede, maar ook minder geboortes, minder verkeersdoden en minder vrijetijdsuitgaven. Alle opvallendste cijfers uit de voorbije coronatijd werden door het Belgische statistiekbureau Statbel nu gebundeld in ‘Kerncijfers 2021’. Een overzicht. [naar artikel]
In de eerste negen maanden van dit jaar zijn er 372 verkeersdoden gevallen in het Belgische verkeer. Dat zijn er 17 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.