Het Amerikaanse bedrijf Lime lanceerde vrijdag zijn elektronische deelsteps in Antwerpen. Nog diezelfde dag werden de steps al gedeactiveerd en weggehaald, op vraag van de stad. “Er is geen vergunning”, zegt Antwerps schepen van Mobiliteit, Koen Kennis (N-VA). “De aanbieder moet de procedure volgen.” [naar artikel]
Door de coronacrisis is er dit jaar geen Student Kick Off op het Sint-Pietersplein in Gent. De organisatie had een coronaproof versie klaar voor 23 september maar de stad geeft geen vergunning. Er was een plan voor een lightversie met focus op een Student Village, waar studentenverenigingen zich kunnen voorstellen. En een beperking van 200 mensen per dag. Maar de stad vreest dat de opkomst toch te groot zou worden en wil geen vergunning geven. De organisatoren begrijpen het, maar zijn zwaar ontgoocheld [naar artikel]
Provincie Oost-Vlaanderen geeft Gent geen vergunning om 125 miljoen kilogram puin van de Belgacomtoren af te voeren via de binnenvaart omdat het voor te veel lawaaihinder zou zorgen. De stad wilde dat doen om zo tot 15.000 vrachtwagens van de weg te halen. Gent vraagt nu toch toestemming aan Vlaanderen. [naar artikel]
De politierechter heeft vrijdag alle veertig bestuurders vrijgesproken voor illegale straatraces op de parking van Decathlon Antwerpen. Eén dossier zal toch nog vervolgd worden voor andere kwalificaties. “Zeer tevreden met de uitspraak”, reageert advocaat Johan Hermans. [naar artikel]
Lees dit artikel: Kernuitstap: Engie wil snel vergunning voor gascentrale in Vilvoorde, na eerdere weigering Vlaamse regering Energiebedrijf Engie Electrabel dient binnenkort een nieuwe aanvraag in voor de vergunning van een geplande gascentrale in Vilvoorde. Dat heeft CEO Thierry Saegeman gezegd in het VRT-programma “De zevende dag”. De gascentrale is nodig om de kernuitstap, de beslissing om tegen 2025 de kerncentrales in ons land te sluiten, te doen slagen. Maar Vlaams minister […] Lees dit artikel: Kernuitstap: Engie wil snel vergunning voor gascentrale in Vilvoorde, na eerdere weigering Vlaamse regering [naar artikel]
Projectontwikkelaar Didier De Witte mag geen assistentiewoningen bouwen op kasteeldomein Les Acacias in Sint-Andries. Na een jarenlange procedureslag sneuvelde de bouwvergunning bij de Raad voor de Vergunningsbetwistingen. [naar artikel]
De politierechter heeft vrijdag alle veertig bestuurders vrijgesproken voor illegale straatraces op de parking van Decathlon Antwerpen. Eén dossier zal toch nog vervolgd worden voor andere kwalificaties. “Zeer tevreden met de uitspraak”, reageert advocaat Johan Hermans. [naar artikel]
Jan Jambon vertrekt met zorgen op vakantie. De weigering om Ineos een vergunning te geven in de Antwerpse haven zet het stikstofdebacle in zijn regering weer op scherp. Niet alleen blijft het decreet uit, de werkwijze van Zuhal Demir was “routinematig en achteloos”. [naar artikel]
De veelbesproken werken aan de parking onder de zeedijk zijn hervat, op voorwaarde dat er gebouwd wordt volgens de vergunning. De stad Oostende zoekt intussen naar een esthetischere oplossing voor het betonnen torengebouw. [naar artikel]
Jan Jambon vertrekt met zorgen op vakantie. De weigering om Ineos een vergunning te geven zet het stikstofdebacle in zijn regering weer op scherp. Niet alleen blijft het decreet uit, de werkwijze van Zuhal Demir was “routinematig en achteloos”. [naar artikel]
De Brusselse gemeente Elsene is de foutgeparkeerde deelsteps beu. Het heeft daarom gisteren de allereerste ‘verplichte’ parking voor deelsteps op het wegdek geschilderd. Bedoeling is gebruikers duidelijk te maken dat ze hun step beter in zo’n vak achterlaten dan gelijk waar. [naar artikel]
Deelsteps zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld. De elektronische steps werken zoals de Velo-deelfietsen bij ons, alleen hebben ze geen station nodig. Maar hun succes zorgt voor rommelige en onveilige situaties op trottoirs. De start-up Swiftmile grijpt in. [naar artikel]
Hoewel er geen vervuilende uitlaatpijp aan hangt, zijn elektrische deelsteps veel vervuilender dan je denkt. Per kilometer is het beter om met de bus of zélfs met een brommertje te gaan. [naar artikel]
“Ik ga ervan uit dat Vlaams minister Zuhal Demir (N-VA) geen spelletjes speelt met de bevoorradingszekerheid van elektriciteit.” Zo reageert federaal energieminister Tinne Van der Straeten (Groen) op de weigering van de vergunning voor de gascentrale in Tessenderlo. [naar artikel]
“We hebben in ons centrum geen Boerentoren nodig.” Het is maar één van de schampere opmerkingen die we noteerden tijdens ons bezoek aan de buurt van de Carrefour - de oude GB - in de Molse Statiestraat. Het mag duidelijk zijn dat de intentie van het Molse gemeentebestuur om op die plaats een ‘toren’ van acht verdiepingen te bouwen op onbegrip stoot. “Mol is toch geen stad maar een gewone gemeente? Laten we dat zo houden”, klinkt het nederig. [naar artikel]
11:05 Vlaams Minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V) kent geen vergunning toe voor bouw en exploitatie van Eurostadion op Parking C. [naar artikel]
“18 februari begint om 00.01 uur, dus wij gaan feesten vannacht.” In de Overpoortstraat wachten ze geen minuut langer dan nodig, en gaan vannacht al alle remmen los. Of dat officieel mag of niet, is nog steeds niet duidelijk. In Gent zullen de cafés alvast niet manu militari gesloten worden, en worden ook geen boetes uitgeschreven. “Wij zullen ons gezond verstand gebruiken om de openbare orde te vrijwaren”, zegt burgemeester Mathias De Clercq (Open Vld). [naar artikel]
De Antwerpse afvalintercommunale ISVAG gaat in beroep tegen de weigering van Vlaams minister van Omgeving en Natuur Koen Van den Heuvel (CD&V) om een omgevingsvergunning te verlenen voor de bouw van een nieuwe afvalenergiecentrale met verbrandingsoven nabij de A12 in Wilrijk. Dat heeft de raad van bestuur donderdagavond beslist. Minister Van den Heuvel besliste op […] Het bericht ISVAG in beroep tegen weigering van vergunning voor nieuwe verbrandingsoven verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Voorbijrazende en rondslingerende deelsteps: u hebt ze ongetwijfeld opgemerkt in het straatbeeld en ook bij de stad Antwerpen regent het klachten. Om komaf te maken met de nonchalance waarmee gebruikers met dit vervoersmiddel in de binnenstad omgaan, bepaalde de stad in samenwerking met de aanbieders beperkingen in de vorm van drie zones: “Als blijkt dat 8 kilometer per uur te traag is, kunnen we de snelheid herevalueren.” [naar artikel]
Aan een openbare parking in Hasselt zijn slagbomen geplaatst die voorbijgaan aan hun doel. Er zijn geen betonblokken noch signalisatie, dus automobilisten rijden gratis de parking aan de Boudewijnlaan in en uit. Dit leidt tot een absurde situatie. De politie verwijst naar een nieuwe afspraak tussen de stad en hogeschool PXL en ook UHasselt. Tijdens de schooluren zou de parking enkel toegankelijk zijn voor studenten. Na de schooluren zou de parking toegankelijk moeten zijn voor iedereen. Maar dat is de parking van de brandweerkazerne ook, en die is al een hele week gesloten. [naar artikel]
01:30 Electrabel eist dat de Vlaams-Brabantse deputatie de weigering om een vergunning af te leveren voor de nieuwe gascentrale in Vilvoorde intrekt. Dat blijkt uit een boze mail van Electrabel, die De Tijd... [naar artikel]
De uitbreiding van het shopping center in Wijnegem krijgt voorlopig geen vergunning. Er zal volgens het milieueffectenrapport (MER) 0,004 procent te veel stikstof uitgestoten worden. De renovatie van de binnenkant, waarvoor geen vergunning nodig was, zal wel starten. [naar artikel]
Het luxueuze hotel La Réserve van ondernemer Marc Coucke en Oostends projectontwikkelaar Bart Versluys krijgt dan toch geen drijvend terras op het Zegemeer. De provincie vernietigde de vergunning voor een ponton van 172 vierkante meter. Zo halen een aantal buurtbewoners hun slag thuis. “Onzorgvuldig bestuur”, vindt oppositielid Cathy Coudyser (N-VA). [naar artikel]
De stad Brugge voert niet langer onderhandelingen met uitbaters van deelsteps. Volgens het stadsbestuur lenen de Brugse kasseien zich niet voor het populaire vervoersmiddel. [naar artikel]
Wie dit weekend richting Hasselt bolde om er Kerstkoopjes te gaan doen, kwam, nog voor de Philipsbrug, al een tekstkar tegen die duidelijk aangeeft dat parkeren kan in de parking Blauwe Boulevard. “Van de andere parkeergarages in Hasselt is geen spoor. Promoot de stad dan zo erg haar eigen parkeergarage? Echt handig voor wie een keuze wil maken volgens de plek waar je in de stad moet zijn, is dit toch niet”, klinkt het. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.