Een elektrische auto, dat betekent anders rijden en vooral anders tanken. Toch hoeft u niet bang te zijn om een elektrische wagen aan te schaffen, dit zijn namelijk de opties. Elektrisch rijden, dat betekent dat u toch een en ander moet weten over laadpalen en abonnementen. Publiek of thuis? Het belangrijkste verschil in laadpalen is […] The post Elektrische auto’s moeten ook tanken: wat u moet weten over laadpalen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Lees dit artikel: Universeel en goedkoop: de weg die elektrische auto’s oplaadt Een van de grootste uitdagingen die moet worden overwonnen om alle automobilisten te laten overschakelen op elektrische auto’s is het beschikbaar stellen van voldoende oplaadpunten. Maar in plaats van meer laadpalen langs de weg te installeren, kunnen we ook gewoon onze wegen gebruiken om auto’s op te laden. Sinds enkele jaren werken verschillende bedrijven over […] Lees dit artikel: Universeel en goedkoop: de weg die elektrische auto’s oplaadt [naar artikel]
13:40 Om de grote stroom nieuwe elektrische auto’s de komende jaren ook te kunnen opladen moeten honderdduizenden nieuwe laders worden geplaatst. [naar artikel]
Als alle auto’s elektrisch zijn, zou het in kleine landen als België en Nederland vol moeten staan met laadpalen. Dat kan ook anders. Draadloos. [naar artikel]
Als alle auto’s elektrisch zijn, zou het in kleine landen als België en Nederland vol moeten staan met laadpalen. Dat kan ook anders. Draadloos. [naar artikel]
De Vlaamse regering wil de aankoop en het gebruik van elektrische auto’s aanmoedigen en investeert tegen 2020 in de plaatsing van 2.500 nieuw laadpalen. Dit jaar verschijnen de eerste 750 publieke laadpalen in het straatbeeld, ook in elke Kempense gemeente. Bert Vangenechten uit Rijkevorsel kocht twee jaar geleden een elektrische auto en zou geen gewone auto meer willen hebben. [naar artikel]
Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen, voor weinig mensen interessant. Als bedrijfswagen is een elektrische auto pas interessant als de auto zowel thuis als op de werkplaats opgeladen kan worden. [naar artikel]
We worden aangespoord om klimaatvriendelijker te rijden. En dus wordt er al snel gekeken in de richting van de elektrische auto. Maar is ons elektriciteitsnet wel geschikt voor de laadpalen van zulke auto's? In Brussel is het antwoord: nee, en ook in de historische centra van de Vlaamse steden bestaat het probleem, zij het in mindere mate. Hoe komt dat? [naar artikel]
Op 15 strategische plekken in Antwerpen komen er dertig laadpalen bij. De meeste daarvan in de binnenstad. Is het een goede zaak dat er meer plaats wordt gemaakt voor de elektrische auto? En mag dat nog een stap verder gaan? Lees: exclusieve parkeervakken voor elektrische auto’s? [naar artikel]
Tegen het eind van dit decennium moeten in Vlaanderen 2.500 extra laadpalen voor elektrische wagens worden geplaatst. Elke gemeente zal over minstens één laadpaal moeten kunnen beschikken. Dat staat in een plan dat Bart Tommelein, Vlaams minister van energie, samen met de netbeheerders Eandis en Infrax heeft opgesteld. Het initiatief moet de populariteit van de […] The post Vlaanderen wil netwerk laadpalen gevoelig uitbreiden appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Elektrisch rijden is al niet goedkoop door de huidige energietarieven, maar nu blijkt uit onderzoek van de Duitse mobiliteitsorganisatie Adac dat er mogelijk behoorlijk wat stroomverlies optreedt wanneer je op een eenvoudiger manier (thuis) je elektrische auto oplaadt. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
Eerder dit jaar werd aangekondigd dat tegen 2020 er 2.500 nieuwe publieke laadpalen voor elektrische wagens worden geplaatst. Eandis en Infrax, die in heel Vlaanderen behalve Sint-Truiden, Antwerpen en Leuven instaan voor de palen, hebben nu aangekondigd dat 750 van die laadpalen volgend jaar al worden geplaatst. In elke gemeente, zelfs in Herstappe, komt volgend jaar minstens één laadpaal. "We werken volgens het principe 'laadpaal volgt wagen'", legt minister van Energie Bart Tommelein uit. [naar artikel]
Telecombedrijf Proximus start samen met Fluvius, de netbeheerder van het gas- en elektriciteitsnet, een proefproject waarbij straatkasten met technische installaties van Proximus worden gebruikt om laadpalen voor elektrische auto’s te voeden. Mogelijk is er een potentieel van 7.000 nieuwe laadpunten. [naar artikel]
Telecombedrijf Proximus start samen met Fluvius, de netbeheerder van het gas- en elektriciteitsnet, een proefproject waarbij straatkasten met technische installaties van Proximus worden gebruikt om laadpalen voor elektrische auto's te voeden. Mogelijk is er een potentieel van 7.000 nieuwe laadpunten. [naar artikel]
BMW, Ford en Hyundai roepen in Europa vele tienduizenden elektrische en semi-elektrische auto’s terug vanwege brandgevaar. De accu’s kunnen spontaan in brand vliegen tijdens het opladen of tijdens het rijden. [naar artikel]
In Lanaken zijn twee laadpalen voor elektrische voertuigen geplaatst op publieke plaatsen : ééntje op de parking aan het Europaplein in Lanaken en de andere op de parking aan Colmonterveld in Rekem. Een laadsessie opstarten en betalen kan gemakkelijk via een app waarmee je ook de beschikbaarheid van de laadpaal kunt controleren en de tarieven kunt raadplegen. [naar artikel]
De Nederlandse staat gaat in samenwerking met zes regio’s honderdduizenden laadpalen aanleggen voor elektrische wagens. Alleen al de provincies Zeeland... The post Nederland lanceert megaplan voor elektrische auto: 1,7 miljoen laadpalen tegen 2030 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Tegen 2030 heeft ons wegennet 100.000 publieke laadpalen nodig om de tegen dan verwachte elektrische wagens aan de gang te kunnen houden. Nu staan er nog geen 12.000 . Om groener en dus elektrisch te rijden moet er dus snel én veel laadinfrastructuur geïnstalleerd worden. Alleen: waar zullen we die laadpunten plaatsen zonder een wildgroei te creëren, en wie zal dat doen? En produceren we wel voldoende elektriciteit om ook nog eens massaal onze auto ‘elektrisch te tanken’? [naar artikel]
De Lijn zal voorlopig geen elektrische bussen meer laten rijden in Gent. Dat komt volgens de vervoersmaatschappij omdat ze van de stad geen vergunning krijgt om laadpalen te installeren. De Lijn kondigde twee jaar geleden aan dat ze een 20-tal elektrische bussen op proef zou laten rijden in Gent, Leuven en Antwerpen. De eerste bussen zouden nog eind dit jaar ingezet worden, maar dus niet in Gent. [naar artikel]
Vergeet batterijwisselstations, zonnepanelen op auto’s of wagens die rijden op waterstof. De toekomst van elektrisch rijden ligt bij nieuwe types batterijen, waarmee je je wagen oplaadt in de tijd van een tankbeurt. Dat zegt Christoph Starzynski, hoofd van ontwikkeling bij Mercedes-Benz. Vanaf 2024 zou dit soort batterij al in auto’s ingebouwd worden: “We zullen de LFP-accu vooral gaan gebruiken in onze compacte auto’s in de laagste prijsklassen.” [naar artikel]
Vergeet batterijwisselstations, zonnepanelen op auto’s of wagens die rijden op waterstof. De toekomst van elektrisch rijden ligt bij nieuwe types batterijen, waarmee je je wagen oplaadt in de tijd van een tankbeurt. Dat zegt Christoph Starzynski, hoofd van ontwikkeling bij Mercedes-Benz. Vanaf 2024 zou dit soort batterij al in auto’s ingebouwd worden: “We zullen de LFP-accu vooral gaan gebruiken in onze compacte auto’s in de laagste prijsklassen.” [naar artikel]
Er zijn zo’n 22.000 (semi-) publieke laadpunten in Vlaanderen. Daar moeten er nog zo’n 10.000 bij komen tegen 2025. Is onze regio daarmee voorbereid op de 350.000 elektrische wagens die er tegen dan zullen zijn? En wat als we straks en masse elektrisch rijden? De investeringen zijn er, al blijven er nu nog een pak ‘kale’ laadplekken over. In sommige gemeenten wil je op dit moment niet afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]
Het stadsbestuur van Herk-de-Stad laat acht nieuwe laadpalen voor elektrische auto’s plaatsen. Daaraan kunnen in totaal zestien voertuigen elektriciteit komen tanken. [naar artikel]
Ooit een toekomstdroom, nu is het heel dichtbij: de betaalbare elektrische auto. Autojournalist Alain De Jong van Gocar vertelt aan Business AM van welke merken we heel binnenkort auto’s kunnen verwachten. Beluister hier het volledige interview met Alain De Jong: Onvoldoende laadpalen Uitgezoomd: zijn er wel voldoende laadpalen voor al deze elektrische auto’s? (evb) [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.