De fiets is aan een echte tussensprint bezig in het woon-werkverkeer. In 2017 reed voor het eerst bijna een of vijf Limburgers met de fiets naar het werk, een kwart meer dan het jaar tevoren. En het plafond is volgens mobiliteitsexperten nog lang niet bereikt. [naar artikel]
Fietsen naar het werk is een geweldige manier om actief te blijven. Met de zomer in zicht wordt die dagelijkse fietstocht nog eens dubbel zo leuk! Gazelle geeft vijf redenen waarom je elke dag de fiets richting het werk zou moeten nemen, én de redactie testte het uit. 1. Het is een gratis work-out Fietsen is […] Het bericht 5 redenen om met de fiets naar het werk te gaan + de redactie test het uit verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]
Fietsvergoedingen, geen files en een leeg hoofd verleiden al één op de vijf Vlamingen om met de fiets naar het werk te gaan. Ze komen vaak vroeger aan dan met de wagen, want de files blijven. “Ik fiets zodat ik niet compleet zot word.” [naar artikel]
De fiets wint terrein in het woon-werkverkeer: 28 procent van de Belgische werknemers heeft interesse in het leasen van een fiets via hun werkgever. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstenbedrijf Acerta en onderzoeksbureau Indiville bij 2000 werkende Belgen. De Belg denkt steeds meer na hoe hij op een duurzame manier naar het werk kan […] The post 3 op de 10 Belgen wil fiets leasen via het werk appeared first on Business AM. [naar artikel]
De fiets is aan een opmars bezig wanneer we kijken naar de manier waarop we naar het werk pendelen. Tijdens... The post We grijpen almaar vaker naar onze fiets om naar het werk te gaan appeared first on Business AM. [naar artikel]
Meer dan één op de tien werknemers (13,4 procent) in België neemt voor het woon-werkverkeer geregeld de fiets. Dat zijn er dubbel zoveel als vijf jaar geleden (6,4 procent), zo blijkt uit cijfers van hr-dienstenbedrijf Acerta naar aanleiding van de Week van de Mobiliteit. [naar artikel]
Bijna de helft van de werknemers in de provincie Antwerpen gebruikt voor minstens een deel van hun woon-werkverplaatsingen de fiets. Eén op de vijf gebruikt uitsluitend de fiets om naar het werk te rijden en er is een sterke stijging in de combinatie auto-fiets. In geen enkele andere provincie in ons land is de fiets zo populair voor woon-werkverkeer. [naar artikel]
Wie met de fiets in plaats van met de auto naar het werk rijdt, kan al snel vele tientallen euro’s per maand aan fietsvergoeding opstrijken. Moet je dan elke dag de fiets naar het werk nemen? En krijg je die vergoeding ook als je met een elektrische step rijdt? [naar artikel]
De Belg gebruikt steeds meer de fiets om naar het werk te gaan. [naar artikel]
De helft van alle woon-werkverplaatsingen in de provincie Antwerpen vond vorig jaar plaats met de fiets, of met de fiets in combinatie met een ander vervoersmiddel. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van hr-dienstenbedrijf Acerta. In geen enkele andere provincie fietsen ze vaker naar het werk. [naar artikel]
Het aantal mensen dat in ons land met de fiets naar het werk gaat, lag nog nooit zo hoog. Volgens cijfers van hr-dienstverlener Acerta fietsen vier op de tien werknemers naar kantoor. Maar welke fiets kies je nu voor deze dagelijkse verplaatsing? De HLN-mobiliteitsexperten testten het voorbije jaar heel wat elektrische fietsen en speedpedelecs. Ze tippen er vijf voor wie er een wil kopen. [naar artikel]
Wie in Antwerpen werkt en een nieuwe fiets koopt, krijgt een korting tot 400 euro. De voorwaarden zijn dat u minstens vier dagen per week met de fiets naar het werk gaat en dat u tot hiertoe voornamelijk met de auto naar het werk ging. [naar artikel]
Maandag 1 mei is een hoogdag voor iedereen die met de fiets naar het werk rijdt. Vanaf dan zijn alle werkgevers verplicht om 0,27 euro per kilometer te betalen aan alle fietsende werknemers. Dat kan je, belastingvrij jaarlijks 2.343,6 euro opbrengen. Zeg maar: je elektrische fiets bijna terugverdienen. [naar artikel]
Een op de drie werknemers in de provincie Antwerpen neemt de fiets om naar het werk te rijden. Mensen die in de stad werken, nemen minder snel de wagen dan mensen in de rest van de provincie. [naar artikel]
1 op de 10 werknemers in de private sector combineert de auto en de fiets om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van HR-bedrijf Acerta. De auto blijft het belangrijkste vervoersmiddel om zich naar het werk te verplaatsen, maar meer en meer mensen combineren het met de fiets. De populairteit van bedrijfswagens stagneert. [naar artikel]
Fietsen is gezond, goed voor het milieu en je humeur. En er zijn nog veel meer redenen om met de fiets naar het werk te gaan! [naar artikel]
Bijna een op de vijf mensen die wel eens naar het werk fietsen, doet dat elektrisch. Veruit de meesten van hen gingen vroeger met de auto werken. De elektrische fiets haal dus mensen uit hun auto. [naar artikel]
Het dilemma waar iedereen wel eens mee worstelt: ga ik met de auto naar het werk, of neem ik de fiets? Ik neem de fiets, want dat is beter voor het milieu en ik doe aan lichaamsbeweging. Of toch maar met de auto, want dat is sneller en ik kom niet bezweet aan op het werk. Het Duitse Twike denkt een eind te kunnen maken aan al die keuzestress en brengt binnenkort een nieuwe versie uit van zijn voertuigje, de Twike: een combinatie tussen een elektrische auto en een fiets. [naar artikel]
Sinds hij vorig jaar dronken tegen een duiker botste, neemt een 57-jarige man uit Hooglede de fiets naar het werk. “Ik besef dat ik verkeerd was”,... [naar artikel]
Om op het werk te geraken kiest de Belg de jongste jaren steeds vaker voor de fiets en de trein. [naar artikel]
Op de Nederwijk-Oost in Ninove is een fietser dinsdag in de vroege ochtend levensgevaarlijk gewond geraakt bij een valpartij. De man was met zijn elektrische fiets op weg naar zijn werk. Het is nog onduidelijk of er een voertuig bij het ongeval betrokken was. Al is er wel sprake van een truck die langs reed. [naar artikel]
Sinds hij vorig jaar dronken tegen een duiker botste, neemt een 57-jarige man uit Hooglede de fiets naar het werk. “Ik besef dat ik verkeerd was”,... [naar artikel]
Voor de verplaatsing van en naar het werk kiezen steeds meer mensen voor een combinatie van vervoermiddelen. In Limburg kiest één op acht (12,5%) voor de auto plus de fiets. De populariteit van de fiets zet zich in Limburg ook feller door dan in de rest van Vlaanderen. Vorig jaar koos bijna één op de vier (22,8%) werknemers hier regelmatig voor de fiets, liefst 20,6 procent meer dan in 2017. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.