Wie op een laadparking parkeert, moet vanaf 1 oktober zijn voertuig aansluiten op een laadpaal. Daarmee wil de overheid ‘creatief gratis parkeren’ sanctioneren. Maar moet je ook een GAS-boete van 58 euro betalen wanneer je auto volgeladen op het laadpunt blijft staan? We zochten uit hoe ‘laadpaalkleven’ nu precies wordt aangepakt. [naar artikel]
In Brussel betalen elektrische auto's die aan het opladen zijn geen parkeergeld. Maar daardoor houden sommige wagens de plek langer bezet, nadat het voertuig volledig is opgeladen. Er zijn nu maatregelen op komst om het fenomeen van de "laadpaalklevers" tegen te gaan. Dat schrijft La Dernière Heure. [naar artikel]
Met een gloednieuwe auto de lage-emissiezone binnenrijden en toch een GAS-boete krijgen. Dat kan bij buitenlandse voertuigen. Die moeten zich 24 uur vooraf registreren via de website van Slim naar Antwerpen. Maar Tania uit het Franse Perpignan in Frankrijk was niet op de hoogte. Ze gaat de boete niet betalen want ze voelt zich gediscrimineerd omdat Nederlanders zich vooraf niet moeten inschrijven en andere Europeanen wel. [naar artikel]
De gemeente Willebroek neemt maatregelen tegen het fenomeen van de ‘laadpaalklevers’, bestuurders die hun wagen opladen aan publieke laadpaal en hun wagen er een hele dag laten staan. “Zo kunnen veel mensen geen gebruikmaken van de paal. Omdat de voorkomen is het vanaf nu verplicht om de parkeerschijf te leggen tijdens het opladen”, zegt schepen Thierry Serrien (Groen). [naar artikel]
Met een gloednieuwe auto de lage-emissiezone binnenrijden en toch een GAS-boete krijgen. Dat kan bij buitenlandse voertuigen. Die moeten zich 24 uur vooraf registreren via de website van Slim naar Antwerpen. Maar Tania die in het Franse Perpignan woont, was niet op de hoogte. Ze gaat de boete niet betalen want ze voelt zich gediscrimineerd omdat Nederlanders zich vooraf niet moeten inschrijven en andere Europeanen wel. [naar artikel]
Met een gloednieuwe auto de lage-emissiezone binnenrijden en toch een GAS-boete krijgen. Dat kan bij buitenlandse voertuigen. Die moeten zich 24 uur vooraf registreren via de website van Slim naar Antwerpen. Maar Tania die in het Franse Perpignan woont, was niet op de hoogte. Ze gaat de boete niet betalen want ze voelt zich gediscrimineerd omdat Nederlanders zich vooraf niet moeten inschrijven en andere Europeanen wel. [naar artikel]
In Nederland willen energiebedrijven en verenigingen van elektrische autobestuurders boetes voor laadpaalklevers, chauffeurs die te lang aan laadpalen blijven staan. “Ook bij ons zijn ze er meer en meer”, zegt Alex De Swaef van openchargepoint.be “Maar nog erger zijn de laadpaalmollen.” [naar artikel]
Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het straks verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. “Er was nood aan duidelijke wetgeving voor elektrisch laden terwijl je parkeert”, aldus minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). [naar artikel]
De Vereniging van Steden en Gemeenten wil dat bestuurders van een elektrische auto die onterecht op een parkeerplaats bij laadpalen staan, beboet worden. Dat meldt Radio 2 West-Vlaanderen. Het gaat dan om auto's die niet aan het opladen zijn of die urenlang aan het opladen zijn. Gewone auto's die er geparkeerd staan, krijgen nu al een boete, maar elektrische niet. [naar artikel]
De mensen die boete na boete krijgen omdat ze te snel rijden, zullen binnenkort hun wagen moeten afgeven. Dat is althans het voorstel van CD&V. [naar artikel]
Aangekomen bij haar werk, checkte Els Vanstraelen uit Limburg de datum op een tijdelijk parkeerverbod in de straat en parkeerde ze haar wagen. Toch kreeg ze nadien een boete in de bus. “Totaal oneerlijk toch?” Of hoe het verschil tussen ‘tot’ en ‘tot en met’ een taaldiscussie veroorzaakt, die alleen in de rechtbank kan worden beslecht. [naar artikel]
Vanaf 1 oktober wordt het verplicht je auto te connecteren met de laadpaal als je op een laadparking staat. Federaal minister voor Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) wil zo het ‘laadpaalkleven’ tegengaan. [naar artikel]
Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) voert die verplichting in. Dat schrijven Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen. [naar artikel]
Aangekomen bij haar werk, checkte Els Vanstraelen de datum op een tijdelijk parkeerverbod in de straat, en parkeerde haar wagen. Toch kreeg ze nadien een boete in de bus. “Totaal oneerlijk toch?” Of hoe het verschil tussen ‘tot’ en ‘tot en met’ een taaldiscussie veroorzaakt, die enkel in de rechtbank kan worden beslecht. [naar artikel]
Aan de vooravond van een nieuwe treinstaking staan veel parameters voor het spoor diep in het rood. Reizigers, en ook treinpersoneel, vragen zich af hoelang ze de geschrapte, vertraagde of overvolle treinen moeten blijven trotseren. Brengt de toekomst beterschap? [naar artikel]
Op de Markt in Bilzen zijn afgelopen weekend 11 eigenaars van auto’s geverbaliseerd omdat hun auto fout stond geparkeerd. Ze krijgen een boete van 58 euro.(mm) [naar artikel]
Wie op een laadparking parkeert, moet vanaf 1 oktober zijn voertuig aansluiten op een laadpaal. Daarmee wil de overheid ‘creatief gratis parkeren’ sanctioneren. Maar moet je ook een GAS-boete van 58 euro betalen wanneer je auto volgeladen op het laadpunt blijft staan? We zochten uit hoe ‘laadpaalkleven’ nu precies wordt aangepakt. [naar artikel]
Zelfs al ontving je een ‘Voorstel van Vereenvoudigde Aangifte’ (VVA) of staan er in je digitale aangifte op Tax-on-web al heel wat rubrieken ingevuld, dan nog blijft het nodig om alles grondig te checken op onvolledigheden of onjuistheden. Want anders riskeer je achteraf een boete te krijgen of te moeten vaststellen dat je eigenlijk te veel belastingen hebt betaald. Snor dus alvast een aantal documenten op. [naar artikel]
Een koppel wil áf van de garage ‘die een van de vorige eigenaars in de mooie huisgevel ramde’, maar moet daarvoor 5.000 euro boete betalen. ‘Het Antwerpse stadsbestuur zou dit net moeten toejuichen.’ [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet beboet. De Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) wil dat dat verandert, zo meldt Radio 2. [naar artikel]
Zelfs al ontving je een ‘Voorstel van Vereenvoudigde Aangifte’ (VVA) of staan er in je digitale aangifte op Tax-on-web al heel wat rubrieken ingevuld, dan nog blijft het nodig om alles grondig te checken op onvolledigheden of onjuistheden. Want anders riskeer je achteraf een boete te krijgen of te moeten vaststellen dat je eigenlijk te veel belastingen hebt betaald. Snor dus alvast een aantal documenten op. [naar artikel]
Je touchscreen in de auto gebruiken is gevaarlijker dan dronken rijden. Dat bleek gisteren in het VTM-programma ‘Ze Zeggen Dat’. Maar hoe hoog is de boete als je bijvoorbeeld snel een adres ingeeft aan het rode licht? En wordt het zwaarder bestraft dan bellen achter het stuur? Wij vroegen het aan verkeersinstituut VIAS. [naar artikel]
Wie zijn elektrische wagen op straat parkeert en oplaadt, doet maar beter eerst grondig zijn huiswerk. Overal in Vlaanderen gelden er andere regels en tarieven, zo blijkt uit een rondvraag door HLN bij verschillende steden. Van eindeloos gratis blijven staan tot vier uur gratis met parkeerschijf of gratis tot de parkeersensor daar anders over beslist. Het is een kluwen, dat niet zonder gevolgen blijft. Hoe zit dat precies in de verschillende steden? En wat is de oplossing? [naar artikel]
Met elkaar op de vuist gaan, op vrijwillige basis: als de wet sadomasochisme toelaat, dan moeten ‘free fights’ ook kunnen. Dat meent althans een groep hooligans van RAFC Antwerp, die vandaag in beroep te horen zullen krijgen of hun straffen tot twee jaar cel overeind blijven. “Dat hun gevechten ‘regels’ hadden? De scheidsrechters die deze ‘regels’ moesten opleggen, kregen gewoon zelf klappen.” [naar artikel]
Voor de meeste particulieren is een nieuwe elektrische auto te duur. En dat zal zo nog een paar jaar blijven. Wil je toch snel af van diesel en benzine, dan kan je ‘instappen’ via de tweedehandsmarkt. Maar dan zijn er wel nog belangrijke aspecten waar je rekening mee moet houden, zegt onze auto-expert Joost Bolle. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.