De beste Belgische krantenkoppen, elke minuut geupdate.

Deze nieuwe verkeersregels komen eraan voor e-steps

Het Laatste Nieuws

20/04/2022 - 11:52

De Kamercommissie Mobiliteit heeft woensdag unaniem het licht op groen gezet voor een wetsvoorstel dat het gebruik van elektronische steps in het verkeer regelt. Er komt een leeftijdsgrens van zestien jaar en e-steps mogen niet op het voetpad rijden. Binnenkort moet de plenaire Kamer zich nog over de tekst buigen.


LEES VOLLEDIG ARTIKEL OP HET LAATSTE NIEUWS

Gerelateerde krantenkoppen:

  1. Nieuwe verkeersregels voor e-steps gaan in vanaf 1 juli (21/06/2022 - Het Laatste Nieuws)
    De nieuwe verkeersregels voor e-steps en andere gemotoriseerde voortbewegingstoestellen gaan in vanaf vrijdag 1 juli. Dat bevestigt het kabinet van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet.
    [naar artikel]
  2. Volwassen verkeersregels voor gebruikers e-steps (17/03/2022 - De Tijd)
    10:06 Een verbod voor het gebruik door jongeren en op voetpaden en parkeerboetes. Na jaren van wettelijke vogelvrijheid komen er strengere regels voor elektrische steps.
    [naar artikel]
  3. Nieuwe regels voor e-steps: dit verandert er vanaf 1 juli (22/06/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Elektrische steps worden steeds populairder, maar gaan ook gepaard met letselongevallen en conflicten met voetgangers. Om die reden meldde het kabinet van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) gisteren dat vanaf vrijdag 1 juli nieuwe verkeersregels voor e-steps en andere gemotoriseerde voortbewegingstoestellen ingaan. Hieronder een overzicht van de nieuwe regels.
    [naar artikel]
  4. E-steps verboden op voetpad, stijging sociale tarieven elektriciteit en gas en verhoogde verkeersbelasting: dit verandert er allemaal vanaf 1 juli (30/06/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Nieuwe maand, nieuwe regels. Zo wordt de verkeersbelasting in Vlaanderen bijna een tiende duurder, stijgen de sociale tarieven voor elektriciteit en gas, verhoogt de overheid haar tegemoetkoming voor dienstencheques en komen er nieuwe verkeersregels voor e-steps. Dit verandert er allemaal vanaf 1 juli.
    [naar artikel]
  5. E-steps verbannen van het voetpad en je moet overal elektronisch kunnen betalen: dit verandert op 1 juli  (30/06/2022 - VRT NWS)
    Vanaf vrijdag 1 juli 2022 komen er nieuwe verkeersregels voor elektrische steps. Die mogen voortaan niet meer op het voetpad rijden. De Vlaamse verkeersbelasting wordt bijna 10 procent duurder en de soepelere procedure om tijdelijke werkloosheid aan te vragen loopt na meer dan twee jaar ten einde. Ze werd ingevoerd aan het begin van de coronacrisis. Hieronder zetten we alle veranderingen op een rijtje.
    [naar artikel]
  6. Helft Vlamingen niet vertrouwd met verkeersregels rond speedpedelecs en elektrische steps (14/10/2020 - Het Laatste Nieuws)
    Eén op de twee Vlamingen is onvoldoende vertrouwd met de regels rond nieuwe vervoersmiddelen zoals speedpedelecs en elektrische steps. Dat blijkt uit een verkeersenquête van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). Om die lacunes te verhelpen, is er vanaf morgen de elfde editie van de Grote Verkeersquiz, waarmee iedereen op een laagdrempelige manier zijn verkeerskennis kan bijspijkeren.
    [naar artikel]
  7. 100 jaar geleden waren e-steps al populair, maar ook bron van ergernis: “New Yorkse gangsterbendes vonden ze geweldig” (01/09/2023 - Het Laatste Nieuws)
    Na heel wat ongevallen met elektrische deelsteps - al dan niet met dodelijke afloop - doet de Franse hoofdstad Parijs vanaf vandaag de populaire tweewieler in de ban. Waar komen steps eigenlijk vandaan? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn dook in hun verleden. “Dat sommige steprijders zich niet altijd aan de verkeersregels houden, wisten ze 100 jaar geleden ook al.”
    [naar artikel]
  8. Opleiding ‘One step away’ moet ongevallen met elektrische steps helpen voorkomen (07/07/2020 - Gazet van Antwerpen)
    Elektrische (deel)steps worden steeds vaker gebruikt als vervoermiddel voor woon-werkverkeer. Naast de vele voordelen zijn er ook risico’s aan verbonden en bovendien zijn de verkeersregels niet altijd even duidelijk. Daarom heeft de Vlaamse Stichting Verkeerskunde een nieuwe opleiding voor stepgebruikers gelanceerd. De eersten die de opleiding mochten volgen, waren een zevental personeelsleden van de stad Mechelen.
    [naar artikel]
  9. Helft Vlamingen niet vertrouwd met verkeersregels rond speed pedelecs en elektrische steps (14/10/2020 - Het Laatste Nieuws)
    Eén op de twee Vlamingen is onvoldoende vertrouwd met de regels rond nieuwe vervoersmiddelen zoals speed pedelecs en elektrische steps. Dat blijkt uit een verkeersenquête van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). Om die lacunes te verhelpen, is er vanaf morgen de elfde editie van de Grote Verkeersquiz, waarmee iedereen op een laagdrempelige manier zijn verkeerskennis kan bijspijkeren.
    [naar artikel]
  10. Stijging sociale tarieven elektriciteit en gas, verhoogde verkeersbelasting: dit verandert er allemaal vanaf 1 juli (27/06/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Nieuwe maand, nieuwe regels. Zo wordt de verkeersbelasting in Vlaanderen bijna een tiende duurder, stijgen de sociale tarieven voor elektriciteit en gas, en verhoogt de overheid haar tegemoetkoming voor dienstencheques en komen er nieuwe verkeersregels voor e-steps. Dit verandert er allemaal vanaf 1 juli.
    [naar artikel]
  11. Stijging sociale tarieven elektriciteit en gas, verhoogde verkeersbelasting: dit verandert er allemaal vanaf 1 juli (27/06/2022 - Het Laatste Nieuws)
    Nieuwe maand, nieuwe regels. Zo wordt de verkeersbelasting in Vlaanderen bijna een tiende duurder, stijgen de sociale tarieven voor elektriciteit en gas, verhoogt de overheid haar tegemoetkoming voor dienstencheques en komen er nieuwe verkeersregels voor e-steps. Dit verandert er allemaal vanaf 1 juli.
    [naar artikel]
  12. Trend in de stad: “Iedere week komen er steps bij in het straatbeeld” (15/11/2018 - Gazet van Antwerpen)
    Elektrische steps lijken in Antwerpen steeds meer hun plaats te veroveren. De deelsteps van ‘Bird’, die in oktober gelanceerd zijn, duiken overal op. Maar ook de verkoop van elektrische steps doet het erg goed.
    [naar artikel]
  13. Parijs zet rem op elektrische steps (07/06/2019 - De Morgen)
    Parijs verbiedt het parkeren van steps op het voetpad en beperkt de snelheid. De nieuwe regels moeten orde scheppen in de chaos van de 20.000 steps in de Franse hoofdstad.
    [naar artikel]
  14. Nieuwe regels e-steps: vanaf 16 jaar en niet meer op de stoep (17/03/2022 - De Morgen)
    Wie jonger is dan 16 mag niet meer met de elektrische step op de openbare weg rijden. Dat staat in het nieuw verkeersreglement van de Vlaamse en de federale regering dat Het Laatste Nieuws kon inkijken. Er gebeuren te veel ongevallen met zware letsels en dus komen er strengere verkeersregels. Zo wordt het verboden om met de step op het voetpad te rijden en om een passagier mee te nemen.
    [naar artikel]
  15. VERKEERSQUIZ: Doe jij beter dan een 11-jarige? (25/04/2017 - Gazet van Antwerpen)
    Deze week testen duizenden lagere schoolkinderen massaal hun kennis rond verkeersregels- en veiligheid via de Grote Verkeerstoets van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde. Verkeerstekens, voorrang, positie op de weg, attitude en algemene verkeersregels komen aan bod. Beantwoord hieronder de vragen van onze test.
    [naar artikel]
  16. E-steps strenger gereglementeerd: parkeerzones voor steps en onder de 16 jaar niet meer op de openbare weg (17/03/2022 - Het Nieuwsblad)
    Monowheels, hoverboards, segways maar vooral e-steps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Vooral in steden. Vaak tot ergernis van andere weggebruikers. Vooral omdat die steps overal worden achtergelaten. Daarom heeft de overheid nu duidelijke spelregels vastgelegd. Zo komen er “drop off”-zones, een leeftijdsbeperking, een verbod om op het voetpad te rijden of om een passagier mee te nemen.
    [naar artikel]
  17. Liefst 1.700 ongevallen met een e-step in 2022: hoe goed ken jij de verkeersregels? Doe de quiz (08/05/2023 - Het Laatste Nieuws)
    Vorig jaar gebeurden er in ons land minstens 1.700 letselongevallen met een e-step. Dat is maar liefst 63 procent meer dan in 2021. “Dat komt omdat mensen de regels onvoldoende kennen”, zegt Vias Institute. Zo blijkt uit een test van het kenniscentrum bij 2.000 weggebruikers, dat 3 op de 10 gebruikers niet weet dat je met een elektrische step niet op het trottoir mag rijden. Hoe goed is jouw kennis van de verkeersregels voor e-steps? Doe de quiz!
    [naar artikel]
  18. Ruim helft Vlamingen kent verkeersregels rond speedpedelecs en elektrische steps niet (15/10/2020 - Metro)
    De Vlaming is niet goed op de hoogte van de verkeersregels rond nieuwe vervoersmiddelen als speedpedelecs en elektrische steps. Dat blijkt uit een nieuwe verkeersenquête van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). Benieuwd hoe jij scoort? Test zelf je kennis op degroteverkeersquiz.be én win mooie prijzen. De VSV en Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters hebben woensdag de aftrap gegeven voor de elfde editie van De Grote Verkeersquiz, een online wedstrijd waarmee je op een speelse manier je verkeerskennis kan bijspijkeren én mooie prijzen kan winnen. Dat eerste is zeker nodig, want één op de twee Vlamingen is onvoldoende vertrouwd met de regels rond nieuwe vervoersmiddelen zoals speedpedelecs en elektrische steps, zo blijkt uit een recente bevraging van VSV. Bij de verkeersenquête werden 900 Vlaamse weggebruikers tussen 16 en 65 jaar bevraagd. Daaruit blijkt ten eerste dat slechts 53% weet dat speedpedelecs niet verplicht op het fietspad moeten rijden als de snelheidslimiet 50 kilometer per uur of minder bedraagt. Meer dan een kwart denkt integendeel dat speedpedelecs altijd op het fietspad moeten rijden, maar dat klopt dus niet. Elektrische steps Ook met de kennis van elektrische steps is het niet goed gesteld. Slechts 54% weet dat je met een elektrische step niet op het trottoir mag als je sneller dan stapvoets rijdt. Iets meer dan een kwart denkt foutief dat dat wel mag.Wie een step gebruikt, wordt immers aanzien als fietser van zodra hij/zij sneller dan stapvoets rijdt. Zo’n 6 op 10 Vlamingen weet dat je voorrang moet verlenen aan een weggebruiker met elektrische step op het fietspad, terwijl 28% verkeerdelijk denkt dat dat niet hoeft. De Grote Verkeersquiz – Elindo Avastia Opvallend is dat verschillende leeftijdsgroepen meer weten over het nieuwe vervoersmiddel dat ze het vaakst gebruiken: jongeren scoren beter op kennisvragen over de elektrische step en ouderen weten meer over regels rond de speedpedelec. Vrouwen scoren over het algemeen iets beter dan mannen. “Uit ons onderzoek blijkt dat iedereen nog een ‘trapje’ kan bijsteken – mannen zowel als vrouwen, jongeren zowel als de oudere leeftijdsgroepen”, zegt Werner De Dobbeleer, woordvoerder van VSV. Het is daarom belangrijk dat weggebruikers hun kennis van de verkeersregels op een speelse manier bijschaven via degroteverkeersquiz.be. En er vallen dus ook prijzen te winnen. Deelnemen kan van 15 oktober tot 15 november. © De Grote Verkeersquiz – Matthew Michel Lees ook : Kwaliteit e-steps in België laat te wensen over Het bericht Ruim helft Vlamingen kent verkeersregels rond speedpedelecs en elektrische steps niet verscheen eerst op Metro.
    [naar artikel]
  19. Verkeersregels in tijden van corona: Sofie legt het uit in 'Kijk Uit'  (23/04/2020 - VRT NWS)
    Ook al is er nu minder verkeer in deze coronatijden, het valt op dat mensen de verkeersregels niet altijd respecteren. Sommigen kennen de verkeersregels ook niet zo goed. Dat merkt Sofie Lenaerts van het verkeersprogramma Kijk Uit, en daarom wil zij ons geheugen opfrissen in een speciale aflevering.
    [naar artikel]
  20. Tevredenheid over strengere wetgeving voor elektrische steps: “Goed voor imago van het vervoersmiddel” (17/03/2022 - Gazet van Antwerpen)
    Binnen de sector van de elektrische steps wordt positief gereageerd op de nieuwe wetgeving, die onder meer het gebruik van de voertuigen verbiedt op het voetpad. Jongeren onder de 16 jaar mogen de e-step ook niet meer gebruiken. “Dit gaat het imago van de steps en de stepgebruiker ten goede komen.”, zegt Mathias De Bruyn, zaakvoerder van de stepwinkel Brisq Urban Mobility in Antwerpen.
    [naar artikel]
  21. 63 procent meer ongevallen met e-steps: hoe goed ken jij de regels? Doe de quiz (08/05/2023 - Het Laatste Nieuws)
    Vorig jaar gebeurden er in ons land minstens 1.700 letselongevallen met een e-step. Dat is maar liefst 63 procent meer dan in 2021. “Dat komt omdat mensen de regels onvoldoende kennen”, zegt Vias Institute. Zo blijkt uit een test van het kenniscentrum bij 2.000 weggebruikers, dat 3 op de 10 gebruikers niet weet dat je met een elektrische step niet op het trottoir mag rijden. Hoe goed is jouw kennis van de verkeersregels voor e-steps? Doe de quiz!
    [naar artikel]
  22. 63 procent meer ongevallen met e-steps dan in 2021: hoe goed ken jij de regels? Doe de quiz (08/05/2023 - Het Laatste Nieuws)
    Vorig jaar gebeurden er in ons land minstens 1.700 letselongevallen met een e-step. Dat is maar liefst 63 procent meer dan in 2021. “Dat komt omdat mensen de regels onvoldoende kennen”, zegt Vias Institute. Zo blijkt uit een test van het kenniscentrum bij 2.000 weggebruikers, dat 3 op de 10 gebruikers niet weet dat je met een elektrische step niet op het trottoir mag rijden. Hoe goed is jouw kennis van de verkeersregels voor e-steps? Doe de quiz!
    [naar artikel]
  23. Deze Ferrari onder de e-steps haalt zonder moeite auto’s in (17/08/2022 - Het Nieuwsblad)
    Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België?
    [naar artikel]
  24. Deze ferrari onder de e-steps haalt zonder moeite auto’s in (17/08/2022 - Het Belang van Limburg)
    Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België?
    [naar artikel]
  25. Deze Ferrari onder de e-steps haalt zonder moeite auto’s in (17/08/2022 - Gazet van Antwerpen)
    Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België?
    [naar artikel]
  26. Stockholm wil minder elektrische steps in de stad (09/11/2021 - Het Laatste Nieuws)
    De Zweedse hoofdstad Stockholm gaat het aantal elektrische steps in de stad vanaf volgend jaar met de helft verminderen. Zo zouden de steps voor te veel overlast zorgen. Het aantal toegelaten verhuurbedrijven voor steps daalt van acht naar drie. Het cijfer steps dat vrij gebruikt kan worden zal vanaf 1 januari van 23.000 naar 12.000 dalen, met een maximum van 4.000 stuks per verhuurder.
    [naar artikel]
  27. E-steps krijgen tweede kans: Poppy plaatst 1.500 stuks in Brusselse straten (01/09/2022 - Express)
    Poppy, een nieuwe speler in de scootermarkt, plaatst 1.500 nieuwe e-steps in Brussel. Vorig jaar werden zo’n 400 scooters van de weg gehaald wegens accuproblemen. Er kwam namelijk water tussen de batterijpakketten terecht. Dat probleem werd inmiddels opgelost. Poppy, dat deel uitmaakt van D’leteren, brengt met de herintroductie van zijn e-step het totale aantal steps […]
    [naar artikel]
  28. Fietsersbond pleit voor algemene verkeersregels rond speed pedelecs (27/07/2019 - Het Nieuwsblad)
    Het aantal speed pedelecs is in een jaar tijd meer dan verdubbeld, en toch is het wachten op algemene verkeersregels voor de ultrasnelle fiets. De stad Antwerpen heeft nu wel voorschriften uitgewerkt en ook Gent en Brussel werken eraan. “Goed dat er over nagedacht wordt, maar straks is de uniformiteit wel zoek”, klinkt het bij de Fietsersbond. “Wij pleiten voor meer algemene regels.”
    [naar artikel]
  29. Zo klinkt de nieuwe single van Steps (09/03/2017 - Het Laatste Nieuws)
    We weten nog maar net dat Steps opnieuw bij elkaar is, of daar is het eerste nummer al. 'Scared of the Dark heet de song', en het klinkt als een
    [naar artikel]
  30. Eindelijk: nieuwe, veel betere griepvaccins komen eraan (11/10/2021 - Express)
    Lees dit artikel: Eindelijk: nieuwe, veel betere griepvaccins komen eraan De wereldwijde impact van de griep is enorm: drie miljoen tot vijf miljoen gevallen van ernstige ziekte per jaar en tot 650.000 doden. Die tol is des te opvallender als je bedenkt dat we al acht decennia vaccins hebben om de ziekte te bestrijden. Maar die vaccins blijven middelmatig. De komende jaren staan we echter […] Lees dit artikel: Eindelijk: nieuwe, veel betere griepvaccins komen eraan
    [naar artikel]
  31. Kamercommissie keurt nieuwe reglementering voor e-steps goed: leeftijdsgrens vanaf 16 jaar, niet meer op het voetpad (20/04/2022 - Het Nieuwsblad)
    De Kamercommissie Mobiliteit heeft woensdag unaniem het licht op groen gezet voor een wetsvoorstel dat het gebruik van elektronische steps in het verkeer regelt. Er komt een leeftijdsgrens van zestien jaar en e-steps mogen niet op het voetpad rijden. Binnenkort moet de plenaire Kamer zich nog over de tekst buigen.
    [naar artikel]
  32. Strengere regulering e-steps op komst (21/02/2022 - De Standaard)
    E-steps winnen aan populariteit, maar hun veiligheid staat sterk ter discussie. Een wetsvoorstel wil nieuwe spelregels vastleggen, maar een helmverplichting is daar niet bij.
    [naar artikel]
  33. Op autovakantie? Deze verkeersregels gelden in het buitenland (30/06/2021 - Het Laatste Nieuws)
    Wie deze zomer op autovakantie vertrekt, moet niet alleen rekening houden met rode zones en PCR-testen, maar ook met de buitenlandse verkeersregels. Hoe snel mag je rijden in de andere Europese landen? Welke vignetten heb je nodig? Waar moet je een reddingsstrook vormen bij file? En mag je in je bikini achter het stuur? Independer.be zocht het voor jou uit.
    [naar artikel]
  34. Politie Dilbeek vernietigt twee illegale elektrische steps: “Niet alle steps zijn goedgekeurd om op de Belgische wegen te gebruiken” (18/08/2020 - VRT NWS)
    In Dilbeek heeft de politie met akkoord van het parket Halle-Vilvoorde twee illegale elektrische steps vernietigd. Eén van de twee steps haalde een snelheid van meer dan 70 kilometer per uur. De eigenaar betaalde er 1.800 euro voor. Maar niet alle elektrische steps die verkocht worden, zijn gehomologeerd om op onze wegen te rijden, zegt de politie.
    [naar artikel]
  35. Peeters wil uniforme verkeersregels in EU (29/07/2019 - De Morgen)
    De verkeersregels moeten in elk Europees land gelijk zijn. Daarvoor gaat Europees parlementslid Kris Peeters zich inzetten. Nu zijn de verkeersregels in het Europa zonder grenzen nog steeds een lappendeken: over vrijwel geen enkel voorschrift is er eensgezindheid.
    [naar artikel]
  36. Vier op de tien Vlamingen kennen verkeersregels voor fietsers niet (13/09/2016 - Het Belang van Limburg)
    Bijna vier op de tien Vlamingen kennen belangrijke verkeersregels voor fietsers niet. Dat blijkt uit een onlinetest afgelegd door 5.500 Vlamingen, zo melden mobiliteitsclub VAB en de Fietsersbond dinsdag. Beide organisaties vragen meer en betere verkeerseducatie in het onderwijs, meer communicatie over nieuwe verkeersregels, een aangepaste rijopleiding met voldoende aandacht voor fietsers en een vereenvoudiging van de wegcode.
    [naar artikel]
  37. Corda Campus in Hasselt test zelfrijdende steps die komen aanrijden als je ze oproept (25/10/2022 - VRT NWS)
    Het bedrijvencentrum Corda Campus in Hasselt test als eerste in Vlaanderen zelfrijdende steps. Die komen vanzelf aangereden als je ze oproept en rijden zelfstandig terug naar het oplaadpunt na gebruik. In dat oplaadpunt zijn ze beschermd tegen diefstal.
    [naar artikel]
  38. Parijs beperkt snelheid e-steps tot 10 kilometer per uur (15/11/2021 - De Tijd)
    18:40 Het stadsbestuur van Parijs begrenst de snelheid van elektrische steps. In parken, voetgangersgebieden en rond scholen mogen de e-steps nog maar 10 kilometer per uur.
    [naar artikel]
  39. Hasselt organiseert groepsaankoop elektrische (bak)fietsen en steps: “Hoe meer mensen meedoen, hoe goedkoper het wordt” (29/08/2018 - Het Belang van Limburg)
    HasseltOp 16 september of op Autoloze Zondag start de stad Hasselt met een groepsaankoop voor elektrische bak-, plooi-, heren- en damesfietsen en steps. Iedereen die woont, werkt of studeert in de provinciehoofdplaats kan eraan deelnemen. “Concrete prijzen kunnen wij pas geven na een offerteronde. Om een goede prijs en kwaliteit te kunnen garanderen, gaan wij in zee met Test Aankoop”, verduidelijkt schepen van Leefmilieu Joost Venken (Groen).
    [naar artikel]
  40. Ook in Limburg al e-steps betrapt die 50 km/uur kunnen rijden (06/11/2023 - Het Belang van Limburg)
    Bart De Wever (N-VA) vraagt strengere regels voor elektrische steps omdat het aantal ongevallen in Antwerpen maar blijft stijgen. Maar ook in Limburg rijden steps rond die veel sneller rijden dan de toegelaten 25 km/uur.
    [naar artikel]
  41. Niels Alberts vriendin Valeska was een grote Steps-fan: "Blij dat ze terug zijn!" (05/04/2017 - Het Laatste Nieuws)
    De Britse popband Steps bestaat 20 jaar en dat vieren ze met een nieuwe single ('Scared of the Dark'), een nieuw album en een Europese tournee
    [naar artikel]
  42. Niels Albert's vriendin Valeska was een grote Steps-fan: "Blij dat ze terug zijn!" (05/04/2017 - Het Laatste Nieuws)
    De Britse popband Steps bestaat 20 jaar en dat vieren ze met een nieuwe single ('Scared of the Dark'), een nieuw album en een Europese tournee
    [naar artikel]
  43. Nieuwe fietsen en steps voor kleuters ’t Vliegerke (03/10/2022 - Het Belang van Limburg)
    Oudervereniging ’t Vliegerke uit Kaulille heeft samen met de ouders gespaard voor een 30-tal loopfietsen, steps, driewielers en taxifietsen voor de school.
    [naar artikel]
  44. E-steps, monowheels, hooverboards: hoe passen we onze wegcode aan aan nieuwe vormen van mobiliteit? (10/08/2018 - VRT NWS)
    De voordelen van lichte elektrische voertuigen (e-steps, elektrische fietsen, monowheels,…) worden door steeds meer mensen gesmaakt. Deze stille (r)evolutie is een zegen voor het verduurzamen van onze mobiliteit en het verzachten van het fileleed op onze wegen, maar ze vormen ook een uitdaging voor de wetgevers en wegbeheerders. Hoe kunnen we omgaan met deze veranderende mobiliteit, zonder steeds opnieuw de bestaande wetgeving aan te passen?
    [naar artikel]
  45. Elektrische steps steeds populairder in Limburg: “Maar ze herstellen is een probleem” (10/07/2021 - Het Belang van Limburg)
    Van Gingelom tot Pelt: de elektrische steps duiken tegenwoordig overal in Limburg op. Ook tijdens de coronacrisis bleef de verkoop toenemen. “Veel mensen kopen een step bij een elektrowinkel, maar komen in de problemen als die gerepareerd moet worden.”
    [naar artikel]
  46. Bizarre verkeersregels en -borden in het buitenland: van witte ruit tot zwarte bol (30/06/2023 - Het Belang van Limburg)
    Andere landen hanteren soms verkeersregels en -borden die de wenkbrauwen doen fronsen bij Belgische chauffeurs. Ziehier een konvooi ‘rare’ verkeersregels in Europese landen. Slalom mee langs de witte ruit, het liggende kegeltje en de arend. Al dan niet naakt.
    [naar artikel]
  47. Bijna 3 ongevallen per dag met e-steps in België (21/02/2022 - Het Nieuwsblad)
    In België werden in 2021 1.022 ongevallen met e-steps geregistreerd. Dat zijn er bijna drie per dag, zo blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias in samenwerking met de federale politie. Het verkeersinstituut noteerde voor het eerst statistieken over het aantal ongevallen met e-steps.
    [naar artikel]
  48. Bijna 3 ongevallen per dag met e-steps in België (21/02/2022 - Het Laatste Nieuws)
    In België werden in 2021 1.022 ongevallen met e-steps geregistreerd. Dat zijn er bijna drie per dag, zo blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias in samenwerking met de federale politie. Het verkeersinstituut noteerde voor het eerst statistieken over het aantal ongevallen met e-steps.
    [naar artikel]
  49. Bijna 3 ongevallen per dag met e-steps in België (21/02/2022 - Het Belang van Limburg)
    In België werden in 2021 1.022 ongevallen met e-steps geregistreerd. Dat zijn er bijna drie per dag, zo blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias in samenwerking met de federale politie. Het verkeersinstituut noteerde voor het eerst statistieken over het aantal ongevallen met e-steps.
    [naar artikel]

Voor meer informatie of contact e-mail naar [email protected]. Disclaimer. Privacy policy