Nieuwe auto’s worden alsmaar zwaarder en krachtiger, en dat vergroot de risico’s voor alle andere weggebruikers. Een analyse van Belgische ongevallen met 300.000 betrokkenen toont dat glashard aan. [naar artikel]
Als we officiële testen mogen geloven, zijn nieuwe auto’s veiliger dan ooit. En toch is er volgens veiligheidsinstituut Vias nog werk aan de winkel. Reden: nieuwe auto’s zijn loodzwaar en daarom niet zo veilig als we denken. Klopt dat? Hoe krijgen nieuwe wagens dan hoge veiligheidsscores? En zijn lichtere wagens de oplossing? We vragen het aan HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn: “Je kan wel pleiten voor lichtere auto’s, maar dat kán eenvoudigweg niet.” [naar artikel]
In ‘Liefde voor Muziek’ gaat Julia een ritje maken met Clouseau. In de auto onthult ze dat ze eens - om het voorzichtig uit te drukken - een ‘kusje’ heeft gegeven aan een andere auto. “Na dat verhaal zat ik toch niet meer met een gerust hart in de auto”, geeft Koen vervolgens toe. Want Julia dacht misschien wel dat de schade minimaal was, maar de deur van de andere auto bleek flink beschadigd te zijn. [naar artikel]
In ‘Liefde voor Muziek’ gaat Julia een ritje maken met Clouseau. In de auto onthult ze dat ze eens - om het voorzichtig uit te drukken - een ‘kusje’ heeft gegeven aan een andere auto. “Na dat verhaal zat ik toch niet meer met een gerust hart in de auto”, geeft Koen vervolgens toe. Want Julia dacht misschien wel dat de schade minimaal was, maar de deur van de andere auto bleek flink beschadigd te zijn. [naar artikel]
De ongelukkige dood van Halyna Hutchins vorige week bewees het eigenlijk: cameraman zijn, het is een gevaarlijk beroep. Dodelijker dan stuntman zijn zelfs, bleek uit een onderzoek. We diepen de dodelijkste incidenten uit de filmgeschiedenis op en zoeken naar een oorzaak. “Er waren momenten waarop ik dacht: ‘Oh man. Gaan we dit echt doen?’” [naar artikel]
In ‘Liefde voor Muziek’ gaat Julia een ritje maken met Clouseau. In de auto onthult ze dat ze eens - om het voorzichtig uit te drukken - een ‘kusje’ heeft gegeven aan een andere auto. “Na dat verhaal zat ik toch niet meer met een gerust hart in de auto”, geeft Koen vervolgens toe. Want Julia dacht misschien wel dat de schade minimaal was, maar de deur van de andere auto bleek flink beschadigd te zijn. [naar artikel]
In België zijn de voorbije twee jaar 30.000 mensen gestorven door en met corona. “Het is een trieste kaap”, reageert Steven Van Gucht bij de VRT. “De coronapandemie is veel dodelijker gebleken dan pakweg een gewone seizoensgriep.” [naar artikel]
In België zijn de voorbije twee jaar 30.000 mensen gestorven door en met corona. “Het is een trieste kaap”, reageert Steven Van Gucht bij de VRT. “De coronapandemie is veel dodelijker gebleken dan pakweg een gewone seizoensgriep.” [naar artikel]
Vicepremier Pierre-Yves Dermagne (PS) pleit ervoor om cannabis te legaliseren. De vraag die rijst: hoe schadelijk is de ‘softdrug’, die langzaamaan overal gelegaliseerd wordt? En klopt het dat je door cannabis sneller andere illegale middelen zal gebruiken? “In tegenstelling tot alcohol is pure cannabis weinig schadelijk voor je lichaam. Wel zijn er andere risico’s aan verbonden.” [naar artikel]
Auto’s worden niet alleen duurder, de jaar na jaar aangescherpte CO2-doelstellingen hebben nog een eigenaardig effect: het auto-aanbod in verschillende landen loopt steeds verder uit elkaar. Zijn auto’s in andere landen dan wel eens goedkoper? En kan je daar ook zomaar een wagen kopen en ermee naar huis rijden? HLN-Mobiliteitsspecialist Brecht Vanhaelewyn legt uit: “je kan fors besparen, maar moet ook uitkijken.” [naar artikel]
Elektrische wagens zijn in verhouding twee keer vaker betrokken bij een ongeval met gewonden dan andere auto’s. Dat blijkt uit een analyse van VTM NIEUWS van meer dan 140.000 ongevallen in ons land tussen 2017 en 2020. De conclusies lopen gelijk met gegevens uit Nederland. Waarom elektrische auto’s meer ongevallen hebben, is nog niet duidelijk. [naar artikel]
Ooit stond Günther Neefs zelf auto’s te verkopen in een showroom, tegenwoordig mag de zanger wekelijks nieuwe auto’s beoordelen voor Primo Magazine & TV-Gids. Privé kan hij zijn liefde voor auto’s kwijt in zomerse ritten met zijn Golf 1 Cabriolet: “Dit is een auto waar je écht mee kan rijden en niet enkel voor de show, én hij kan mee met het verkeer van vandaag.” [naar artikel]
‘Het zijn toch alleen de rijken die zo’n elektrische auto kunnen betalen’. Nee, dat klopt niet. Steven (50), Rachid (44) en Kurt (55) kochten zopas allebei een elektrische auto, met dank aan de Vlaamse premie van 5.000 euro. Als die nu plots zou wegvallen, zitten ze flink in de penarie. “Je kan toch als overheid niet zomaar van alles beloven en dan als puntje bij paaltje komt, de rekening doorschuiven?” Wat gaan ze doen als de premie er toch niet komt? [naar artikel]
‘Het zijn toch alleen de rijken die zo’n elektrische auto kunnen betalen’. Nee, dat klopt niet. Steven (50), Rachid (44) en Kurt (55) kochten zopas allebei een elektrische auto, met dank aan de Vlaamse premie van 5.000 euro. Als die nu plots zou wegvallen, zitten ze flink in de penarie. “Je kan toch als overheid niet zomaar van alles beloven en dan als puntje bij paaltje komt, de rekening doorschuiven?” Wat gaan ze doen als de premie er toch niet komt? [naar artikel]
Een collectie iconische Corvettes, andere prachtige Amerikaanse en Europese oldtimers, maar geen kat die er iets van weet: ondernemer Marcel Sprangers (73) verzamelt al jaren in het geheim oldtimers. Tot nu, want hij heeft besloten ze door het bekende veilinghuis Bernaerts te laten veilen. “Onwaarschijnlijk om deze auto’s samen te zien”, weet ook oldtimerexpert Gert Beets, die door het veilinghuis werd ingeschakeld. “Sinds 1900 staat hier van elk decennium een auto.” [naar artikel]
Lees dit artikel: “Vliegende auto’s kunnen in 2024 commercieel beschikbaar zijn” Hugh Martin, CEO van Lacuna Technologies, een bedrijf dat steden helpt bij het maken van een vervoersbeleid, is ervan overtuigd dat vliegende wagens in 2024 commercieel beschikbaar zullen zijn. “Maar de regelgeving voor het beheer van de nieuwe vorm van luchtverkeer zal een punt van zorg zijn”, zei hij in een interview met CNBC. “Afhankelijk […] Lees dit artikel: “Vliegende auto’s kunnen in 2024 commercieel beschikbaar zijn” [naar artikel]
‘Het zijn toch alleen de rijken die zo’n elektrische auto kunnen betalen’. Nee, dat klopt niet. Steven (50) en Rachid (44) kochten zopas allebei een elektrische auto, met dank aan de Vlaamse premie van 5.000 euro. Als die nu plots zou wegvallen, zitten ze flink in de penarie. “Je kan toch als overheid niet zomaar van alles beloven en dan als puntje bij paaltje komt, de rekening doorschuiven?” Wat gaan ze doen als de premie er toch niet komt? [naar artikel]
De opkomst van elektrische SUV’s, grote voertuigen ergens tussen een 4×4 en een monovolume, dreigt “de ontwikkeling van elektrische auto’s te compromitteren, die essentieel zijn in de strijd tegen klimaatverandering”, volgens een rapport van het Wereld Natuur Fonds (WWF). In het nieuws: In september vertegenwoordigden SUV’s of Sport Utility Vehicles 60 procent van de nieuwe […] [naar artikel]
Vergeet batterijwisselstations, zonnepanelen op auto’s of wagens die rijden op waterstof. De toekomst van elektrisch rijden ligt bij nieuwe types batterijen, waarmee je je wagen oplaadt in de tijd van een tankbeurt. Dat zegt Christoph Starzynski, hoofd van ontwikkeling bij Mercedes-Benz. Vanaf 2024 zou dit soort batterij al in auto’s ingebouwd worden: “We zullen de LFP-accu vooral gaan gebruiken in onze compacte auto’s in de laagste prijsklassen.” [naar artikel]
Ooit stond Günther Neefs zelf auto’s te verkopen in een showroom, tegenwoordig mag de zanger wekelijks nieuwe auto’s beoordelen voor Primo Magazine & TV-Gids. Privé kan hij zijn liefde voor auto’s kwijt in zomerse ritten met zijn Golf 1 Cabriolet: “Dit is een auto waar je écht mee kan rijden en niet enkel voor de show, én hij kan mee met het verkeer van vandaag.” [naar artikel]
“Als ik op pensioen ben, ga ik zoals mijn grootouders ook ’s middags warm eten. Dat is beter.” Dat zei Jeroen Meus gisteren in Dagelijkse kost. Klopt dat? En moeten we dan niet allemaal terugkeren naar die oude gewoonte? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.