Ter gelegenheid van 25 mei, Internationale Dag van de Vermiste Kinderen, heeft Child Focus vandaag de site keephopealive.be gelanceerd. Met die sensibiliseringscampagne wil de organisatie op een unieke manier de aandacht vestigen op langdurig vermiste kinderen. De afbeeldingen op de website doen namelijk exact hetzelfde als wanneer vermiste kinderen vergeten worden: stilaan verdwijnen. [naar artikel]
Child Focus behandelde vorig jaar 1.515 nieuwe verdwijningsdossiers, waarvan 1.138 nieuwe meldingen van jongeren die wegliepen. Zo steeg het aantal wegloopdossiers met 31 procent in vergelijking met 2021. Nooit eerder liepen zoveel kinderen weg van thuis of de voorziening waar ze verblijven, meldt het centrum. In het kader van de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen, op 25 mei, lanceert Child Focus opnieuw de sensibiliseringscampagne ‘Keep Hope Alive’ zodat langdurig vermiste kinderen niet vergeten zouden worden. [naar artikel]
Child Focus heeft een nieuwe campagne gelanceerd in het kader van de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen op vrijdag 25 mei. Het gaat om een... [naar artikel]
Child Focus behandelde vorig jaar 1.515 nieuwe verdwijningsdossiers, waarvan 1.138 nieuwe meldingen van jongeren die wegliepen. Zo steeg het aantal wegloopdossiers met 31 procent in vergelijking met 2021. Nooit eerder liepen zoveel kinderen weg van huis of de voorziening waar ze verblijven, meldt het centrum. In het kader van de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen, op 25 mei, lanceert Child Focus opnieuw de sensibiliseringscampagne ‘Keep Hope Alive’ zodat langdurig vermiste kinderen niet vergeten zouden worden. [naar artikel]
Child Focus heeft vandaag een nieuwe campagne gelanceerd in het kader van de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen komende vrijdag 25 mei. Het gaat om een tv- en radiospot die lopen van 21 tot 27 mei en telkens worden afgesloten met de boodschap “Zolang we blijven zoeken, zijn vermiste kinderen nog bij ons”. De […] Het bericht Child Focus lanceert nieuwe campagne voor Internationale Dag van Vermiste Kinderen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Op 25 mei, de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen, heeft Child Focus, een muurschildering opgedragen aan Gevriye Cavas. De toen vijfjarige kleuter verdween in 1985 op klaarlichte dag in Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek. [naar artikel]
Child Focus, de Stichting voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite Kinderen, lanceert de campagne "Iedereen een Max". De organisatie wil dat kinderen een volwassen persoon kiezen die ze honderd procent vertrouwen - een Max - waarbij ze met al hun problemen terecht kunnen. Zo kan vermeden worden dat kinderen bijvoorbeeld weglopen of psychologische problemen krijgen. [naar artikel]
Child Focus bestaat 25 jaar. De Stichting voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite Kinderen ontstond in de nasleep van de Dutroux-affaire en ontpopte zich tot een spreekbuis voor vermiste en kwetsbare kinderen. De laatste jaren kwam de aandacht voor alle online vormen van seksueel misbruik op het voorplan. "Child Focus is mee geëvolueerd met zijn tijd", zegt VRT NWS-justitiejournaliste Fatma Taspinar. [naar artikel]
Zaterdag 31 maart is het precies 20 jaar geleden dat Child Focus, de stichting voor vermiste en seksueel uitgebuite kinderen, werd opgericht. Vandaag blazen 350 genodigden de kaarsjes uit in het Château du Lac Genval, omdat op die plaats 20 jaar geleden het "Handvest van Genval" door 25 ouders van vermiste of vermoorde kinderen werd ondertekend. Dit handvest was de oprichtingsakte van Child Focus. [naar artikel]
Child Focus, de Stichting voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite kinderen bestaat vandaag 20 jaar. Het centrum werd opgericht in 1998, 2 jaar na het losbarsten van de zaak Dutroux. Honderdduizenden mensen waren toen op straat gekomen in een witte mars. Ze eisten meer gerechtigheid en een betere bescherming van kinderen. [naar artikel]
Met de app "MISSING" wil Child Focus, de stichting voor vermiste en seksueel uitgebuite kinderen, jongeren bewustmaken over de problematiek van... [naar artikel]
Child Focus lanceert naar aanleiding van de internationale dag van de vermisten op 30 augustus de app ChildRescue. Een extra tool om snel en erg lokaal informatie te verspreiden én via app-gebruikers te verkrijgen. Het doel is om sneller vermiste kinderen terug te vinden, aldus CEO Heidi De Pauw vrijdag tijdens de online persconferentie. Child Focus mikt op circa 50.000 downloads eind dit jaar. Het is de bedoeling om de app op Europees niveau in te zetten. In Griekenland werd de app eind juli gelanceerd. [naar artikel]
Child Focus heeft ChildRescue gelanceerd, een app waarmee vermiste kinderen sneller kunnen worden opgespoord. ‘De eerste minuten zijn van levensbelang, hiermee nemen we voorsprong in het opsporen van kinderen’, zegt CEO Heidi De Pauw. [naar artikel]
Child Focus, de stichting voor vermiste en seksueel uitgebuite kinderen, ziet het aantal internationale kinderontvoeringen door ouders "onrustwekkend" stijgen. In 2017 waren er 257 effectieve ontvoeringen, tegenover 217 het jaar daarvoor. Dat blijkt uit het jaarverslag van Child Focus. [naar artikel]
Facebook gaat meehelpen bij de opsporing van vermiste kinderen. De sociaalnetwerksite zal in samenwerking met Child Focus een Child Alert tonen in het nieuwsoverzicht van Belgische gebruikers wanneer het leven van een vermist kind in gevaar is. Dat hebben Child Focus en Facebook dinsdag aangekondigd tijdens een persconferentie in Brussel in aanloop naar de Internationale Dag van de Vermiste Kinderen op vrijdag 25 mei. [naar artikel]
Child Focus lanceert een nieuwe indringende campagne in de strijd tegen kinderporno. Filmpjes met verontrustende bestandsnamen moeten de aandacht trekken van de internetgebruiker. [naar artikel]
Child Focus, de stichting voor vermiste en seksueel uitgebuite kinderen, ziet het aantal internationale kinderontvoeringen door ouders "onrustwekkend" stijgen. In 2017 waren er 257 effectieve ontvoeringen, tegenover 217 het jaar daarvoor. Dat blijkt uit het jaarverslag van Child Focus. [naar artikel]
Child Focus lanceerde vandaag om 12 uur haar app ChildRescue, waarmee vermiste kinderen sneller kunnen worden opgespoord. Wie de app installeert,... [naar artikel]
Child Focus kreeg vorig jaar 116 meldingen van vermiste kinderen. Dat is een verdrievoudiging in vergelijking met 2015. Dat meldt Europees [naar artikel]
Deliveroo en Child Focus lanceren vrijdag de campagne 'Ride to Find'. Bijna honderd Deliveroo-koeriers zullen in Brussel de hele maand februari maaltijden bezorgen met een verdwijningsaffiche op hun rugzak. [naar artikel]
Wat Child Focus is voor vermiste kinderen, is Lost Dogzzz voor weggelopen honden: een geschenk uit de hemel. Deze week nog hielp de organisatie [naar artikel]
NotFound, de webapplicatie van Missing Children Europe die website-eigenaars kunnen downloaden om 404-foutmeldingen ("pagina niet gevonden") om te zetten in opsporingsberichten van vermiste kinderen, heeft sinds de lancering in 2012 al meer dan 137 miljoen opsporingsberichten verspreid. Dat meldt Child Focus naar aanleiding van de vierde editie van de NotFound-dag op 25 september. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.