Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het straks verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. “Er was nood aan duidelijke wetgeving voor elektrisch laden terwijl je parkeert”, aldus minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). [naar artikel]
Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) voert die verplichting in. Dat schrijven Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen. [naar artikel]
De gemeente Willebroek neemt maatregelen tegen het fenomeen van de ‘laadpaalklevers’, bestuurders die hun wagen opladen aan publieke laadpaal en hun wagen er een hele dag laten staan. “Zo kunnen veel mensen geen gebruikmaken van de paal. Omdat de voorkomen is het vanaf nu verplicht om de parkeerschijf te leggen tijdens het opladen”, zegt schepen Thierry Serrien (Groen). [naar artikel]
Vanaf 1 oktober wordt het verplicht je auto te connecteren met de laadpaal als je op een laadparking staat. Federaal minister voor Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) wil zo het ‘laadpaalkleven’ tegengaan. [naar artikel]
Vanaf 1 oktober wordt het verplicht om je auto aan te sluiten op de laadpaal als je op een laadparking staat. Dat moet een creatieve manier van gratis parkeren tegengaan. [naar artikel]
Wie op een laadparking parkeert, moet vanaf 1 oktober zijn voertuig aansluiten op een laadpaal. Daarmee wil de overheid ‘creatief gratis parkeren’ sanctioneren. Maar moet je ook een GAS-boete van 58 euro betalen wanneer je auto volgeladen op het laadpunt blijft staan? We zochten uit hoe ‘laadpaalkleven’ nu precies wordt aangepakt. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open VLD) verkleint die tot 250 meter. [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet beboet. De Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) wil dat dat verandert, zo meldt Radio 2. [naar artikel]
Er zijn al een kleine duizend aanvragen binnengekomen bij de Vlaamse overheid om een publieke laadpaal te installeren via de nieuwe concessie. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open VLD) maandag bekendgemaakt, bij de inhuldiging van de eerste nieuwe laadpaal in Wemmel. [naar artikel]
Uit frustratie heeft Rudy Bonten een eigen laadpaal ontwikkeld. Deze laadpaal ziet eruit als een afvoerpijp en is bedoeld om ingezet te worden in een woonwijk. Bonten richtte het bedrijf Co-Laden op en wil zijn project verder uitrollen. Hij sprak erover met Business AM. Beluister hier het volledige gesprek met Rudy Bonten: De essentie: De […] [naar artikel]
De gemeente Wemmel krijgt de eerste openbare laadpaal die er komt op aanvraag, in dit geval op vraag van het gemeentebestuur. De Vlaamse overheid lanceert het project "Paal volgt Wagen", waarbij zowel burgers als gemeentebesturen een publieke laadpaal kunnen aanvragen. En de primeur is dus voor Wemmel. [naar artikel]
10:00 Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, maar Vlaams minis... [naar artikel]
Sinds 1 september hebben al 548 burgers een publieke laadpaal in hun eigen buurt aangevraagd. Intussen is de Vlaamse overheid gestart met een campagne om het ‘Paal volgt Wagen’-loket te promoten. [naar artikel]
01:02 Medio april wordt de nieuwe Europese wetgeving van kracht die het opladen aan laadpalen een stuk transparanter moet maken. Wat verandert er allemaal? We lijsten de belangrijkste nieuwigheden op. [naar artikel]
Co-laden, het bedrijf achter de laadpaal voor rijwoningen Archie, bereidt een nieuwe kapitaalronde voor. Het verse geld moet Archie in staat stellen om de markt van laadpalen te veroveren. “We hebben nu al meer dan 100 aanvragen”, zegt topman Rudy Bonten. [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet... [naar artikel]
Een stadsgedicht mag niet politiek zijn, stelt Nabilla Ait Daoud, de Antwerpse schepen van Cultuur (N-VA). Dat wekt wrevel op bij voormalige en huidige Antwerpse stadsdichters. ‘Als dat de nieuwe regel wordt, stap ik ook op.’ [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet beboet. De Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) wil dat dat verandert, zo meldt Radio 2. [naar artikel]
07:00 Hoewel hij rondrijdt met een Tesla Model S (2015) én een Porsche Taycan 4S (2021) heeft Johan Krijgsman thuis géén laadpaal staan. ‘Nog altijd moet ik aan mensen uitleggen dat je over laden niet moet ... [naar artikel]
Wie op een laadparking parkeert, moet vanaf 1 oktober zijn voertuig aansluiten op een laadpaal. Daarmee wil de overheid ‘creatief gratis parkeren’ sanctioneren. Maar moet je ook een GAS-boete van 58 euro betalen wanneer je auto volgeladen op het laadpunt blijft staan? We zochten uit hoe ‘laadpaalkleven’ nu precies wordt aangepakt. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) verkleint die tot 250 meter. Dat schrijven de kranten van Mediahuis maandag. [naar artikel]
Op het Overlegcomité zal nog een robbertje uitgevochten worden rond telewerk. De federale regering wil overgaan tot een gedeeltelijke verplichting van 3 à 4 dagen. De Vlaamse regering krijgt het woord ‘verplichting’ echter moeilijk over haar lippen. “Er moet maximaal thuis gewerkt worden, maar moet het dan ‘verplicht’ 4 dagen zijn? Het mag bedrijven niet ontwrichten”, klinkt het daar. Probleem is wel dat bedrijven enkel gecontroleerd kunnen worden als telewerk verplicht wordt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.