Enkele weken geleden onthulde Cercle Brugge fier een nieuw logo, maar niet iedereen is even tevreden met die verandering. Er kwam heel wat kritiek, en ook op de openingsspeeldag lieten de Cercle-fans nogmaals weten niet te spreken zijn over het nagelnieuwe logo. [naar artikel]
Met een filmpje en dagenlang aftellen is donderdag het nieuwe logo van Cercle Brugge op de fans losgelaten. De reacties zijn – op z'n zachtst gezegd – lauwtjes. “Het is een afschuwelijk logo, zonder inspraak van de supporters”, stellen de fans. [naar artikel]
Cercle Brugge onderging afgelopen seizoen een sportieve metamorfose en wil daar nu ook naast het veld werk van maken. Tot spijt van wie het benijdt wil CEO Ben Lambrecht met een compleet nieuw logo nu ook het bedrijfsmodel omgooien en Cercle letterlijk en figuurlijk groener doen worden. “Onze naam en kleur maken ons uniek.” [naar artikel]
Het nieuwe logo van voetbalclub Cercle Brugge valt - op z'n zachtst gezegd - niet meteen in de smaak bij heel wat fans, die hun kritiek uiten op sociale media. Niet verwonderlijk, zo zeggen marketingexperts. Het belang van een sterk logo valt dan ook niet te onderschatten."Het is de kapstok waar alles aan wordt opgehangen. De smoel van je merk." [naar artikel]
Cercle Brugge lanceerde vandaag zijn nieuw logo. Exact om 12.12 uur, een symbolische verwijzing naar het stamnummer. Na het succesrijke seizoen dat op een tiende plaats werd afgesloten, het beste resultaat sinds de terugkeer in 1A vier jaar geleden, vonden ze bij de Vereniging dat het de hoogste tijd was geworden om de groeiende ambities ook door middel van een doorgedreven rebranding tot uiting te laten komen. Het nieuwe logo is niet enkel ‘future proof’, het moet gelden als een frisse versie van de filosofie van groen-zwart mét het grootste respect voor de 123-jarige geschiedenis. [naar artikel]
Het grote logo van ‘X’, de nieuwe naam van Twitter, is na drie dagen alweer verwijderd van het dak van het kantoorgebouw van het sociale medium in San Francisco. [naar artikel]
Elon Musk wil het logo van Twitter (nu nog een blauwe vogel) veranderen. “Binnenkort zullen we afscheid nemen van het merk Twitter, en geleidelijk aan van alle vogels”, dat laat hij zelf weten op de sociaalnetwerksite. Twitter neemt mogelijk vanaf morgen al afscheid van het iconische vogeltje. “Als er vanavond genoeg X-logo’s worden gepost, maken we het morgen wereldwijd bekend.” [naar artikel]
Club Brugge-aanvaller Noa Lang heeft na het einde van de stadsderby tegen Cercle Brugge een tweede gele kaart en dus rood gekregen van ref Nicolas Laforge. Op tv was te zien dat Lang na de 2-0-nederlaag een logo van Cercle van de muur trok in de spelerstunnel. De Nederlander maakte de hele wedstrijd al een gefrustreerde indruk en kreeg zijn eerste gele kaart ook voor protest. [naar artikel]
De Australische regering heeft in een verklaring aangekondigd dat het nieuwe logo voor ‘Women’s Network’, een organisatie voor Australische zakenvrouwen, is verwijderd. Zo kwam er felle kritiek op het logo wegens de gelijkenis met het mannelijke geslachtsdeel. “Is dit een vorm van satire?” en “Waarom lijkt hun nieuw logo voor vrouwen op mannelijke genitaliën?”, klonk het onder meer op sociale media. [naar artikel]
De voetbalwereld is een machowereld. En homoseksualiteit? Dat lijkt er niet te bestaan. Pepijn Lenoor (27), de materiaalman van Cercle Brugge, brengt daar nu verandering in. Hij out zich openlijk als homo en krijgt enkel applaus binnen de eigen vereniging en ver daarbuiten. “Een grote last valt van mijn schouders." Bij Cercle Brugge steunen ze hun materiaalman volop. [naar artikel]
Na de voetbalwedstrijd Cercle Brugge - Zulte Waregem kreeg de neef van Cercle-aanvaller Kévin Denkey klappen net buiten het stadion. De aanleiding hiervan is momenteel niet bekend. “We keuren dit soort gedrag volledig af en betreuren ook dit voorval”, laat Cercle Brugge weten. [naar artikel]
Twitter-eigenaar Elon Musk lijkt het merk Twitter en de iconische blauwe vogel als logo te willen veranderen. “Binnenkort zullen we afscheid nemen van het merk Twitter, en geleidelijk aan van alle vogels”, zo tweet Musk. [naar artikel]
Lees dit artikel: Poolse krant: “Brussels Airlines kopieert ons logo” Bij de Poolse krant Gazeta.pl is donderdag vreemd opgekeken toen ze het nieuwe logo van luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines onder ogen kregen. Dat lijkt immers heel sterk op het eigen logo. Brussels Airlines kondigde aan na vijftien jaar afscheid te nemen van het logo met veertien rode bollen in een b-vorm. De bollen blijven wel in […] Lees dit artikel: Poolse krant: “Brussels Airlines kopieert ons logo” [naar artikel]
De naamsverandering van Twitter naar X gaat ook gepaard met een nieuw logo. En dat zullen de bewoners van San Francisco geweten hebben. Op het Twitter-hoofdkantoor prijkt sinds vrijdag een gigantische lichtgevende letter X. [naar artikel]
De naamsverandering van Twitter naar X blijkt een doorn in het oog bij buren van het Twittergebouw in San Francisco. Het nieuwe logo schijnt zo fel dat het heel de buurt verlicht. De stadsdiensten kregen meer dan 20 klachten binnen. Het logo is ondertussen alweer verwijderd van het hoofdkantoor. [naar artikel]
Dit is het verhaal van Pepijn Lenoor (27) uit Brugge. Een verhaal dat eigenlijk geen verhaal zou mogen zijn, maar het toch is. Pepijn is materiaalman bij Cercle Brugge en kwam uit de kast als homo. In een macho voetbalwereld waar homoseksualiteit niet lijkt te bestaan. “Nu beseft de club waarom ik al twee jaar met regenboogvlaggen zwaaide.” [naar artikel]
Cercle Brugge heeft niet alleen op het veld de jongste ploeg van de Jupiler Pro League, dat is ook het geval in de bestuurskamer. Sinds een paar weken is er ook een nieuwe CEO. De leiding in Brugge ligt tegenwoordig in handen van de 32-jarige in Gent wonende West-Vlaming Alexander Vantyghem. “Ik ben altijd ambitieus geweest en wilde dit al langer.” [naar artikel]
De eersteklassers stellen mondjesmaat hun nieuwe shirts en stadsrivalen Club Brugge en Cercle Brugge legden hetzelfde accent in hun nieuwe thuisshirts. De verticale strepen deinen aan de bovenkant van de borst uit in zwart. Nochtans hebben de Brugse club (Macron) en vereniging (Kappa) een andere shirtsponsor. [naar artikel]
Het overlijden van hun doelman Miguel Van Damme komt bij Cercle Brugge keihard aan. “Het is onze Migi, hè. Migi is Cercle, en Cercle is Migi”, klinkt het. [naar artikel]
VIroloog Emmanuel André reageert geschokt op nieuwe bedreigingen die geuit zijn tegen Marc Van Ranst. “Dit lijkt een doodsbedreiging”, schrijft hij op Twitter over de post die documentairemaker Bernard Crutzen gedaan heeft op Facebook. Ook Van Ranst zelf noemt het “onaanvaardbaar”. [naar artikel]
Frustrerend einde van 2021 voor Club Brugge. Een onherkenbaar zwak blauw-zwart ging pijnlijk onderuit tegen stadsgenoot Cercle (2-0). Noa Lang kreeg bovendien na affluiten nog zijn tweede gele kaart en de gefrustreerde Nederlander trok in de catacomben een Cercle-logo van de muur. Loopt leider Union straks nog wat verder weg? [naar artikel]
Cercle Brugge ligt op ramkoers met het Referee Department. Het groepje misnoegden rond het functioneren van de Belgische arbitrage krijgt alsmaar meer leden. Dat de zware fout zaterdag in Eupen op doelman Radoslaw Majecki onbestraft bleef, was voor Cercle de druppel die de emmer deed overlopen en de reden om klacht neer te leggen. [naar artikel]
Stad Hasselt heeft een nieuw logo en een nieuwe slogan. Maar heeft het ontwerpbureau leentjebuur gespeeld bij een bedrijf uit Helsinki? Het logo van Finse technologiebedrijf lijkt als twee druppels water op het nieuwe logo van Hasselt. [naar artikel]
Elon Musk wil het logo van Twitter (nu nog een blauwe vogel) veranderen. “Binnenkort zullen we afscheid nemen van het merk Twitter, en geleidelijk aan van alle vogels”, dat laat hij zelf weten op de sociaalnetwerksite. Twitter zegt mogelijk vanaf morgen al vaarwel aan het iconische vogeltje. “Als er vanavond genoeg X-logo’s worden gepost, maken we het morgen wereldwijd bekend.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.