De Lijn mag voor het eerst zelf haar ticketprijzen gaan bepalen. Tegelijk krijgen privépartners een grotere rol. Dat staat in de nieuwe beheersovereenkomst die de Vlaamse regering vrijdag goedkeurde. “De focus ligt op de tevredenheid van de klanten. Alleen door daarop in te zetten, kan De Lijn reizigers winnen”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
De Lijn mag voor het eerst zelf haar ticketprijzen gaan bepalen. Tegelijk krijgen privépartners een grotere rol. Dat staat in de nieuwe beheersovereenkomst die de Vlaamse regering vrijdag goedkeurde. [naar artikel]
De Lijn mag voor het eerst zelf haar ticketprijzen bepalen. Tegelijk krijgen privépartners een grotere rol, blijkt uit de nieuwe beheersovereenkomst die de Vlaamse regering vrijdag goedkeurde en waarover de kranten van Mediahuis zaterdag schrijven. [naar artikel]
De Lijn mag voor het eerst zelf haar ticketprijzen bepalen. Tegelijk krijgen privépartners een grotere rol, blijkt uit de nieuwe beheersovereenkomst die de Vlaamse regering vrijdag goedkeurde en waarover de kranten van Mediahuis zaterdag schrijven. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn zal vanaf volgend jaar zelf de prijs van de tickets mogen bepalen, zonder dat de Vlaamse regering een prijsaanpassing nog moet goedkeuren. Dat is afgesproken in de nieuwe beheersovereenkomst tussen de regering en de vervoersmaatschappij, schrijven de kranten van Mediahuis. Meer autonomie dus voor De Lijn, maar ook meer privatisering. De komende jaren zal meer dan de helft van de kilometers gereden worden door privé-exploitanten. [naar artikel]
08:43 In ruil voor meer privatisering in de sector krijgt vervoersmaatschappij De Lijn de nodige vrijheid om haar aanbod flexibel in te vullen. [naar artikel]
17:59 Om meer mensen aan het werk te krijgen slaan de federale overheid en de privésector de handen in elkaar. Vanaf 1 april kunnen langdurig zieken zich laten begeleiden door de hr-sector. Werkgevers die i... [naar artikel]
18:39 Almaar meer werknemers maken de overstap van een job in de privésector naar het onderwijs. In het schooljaar 2022-2023 ging het om zo'n 4.700 zij-instromers. Wat moet u weten als u die switch overweeg... [naar artikel]
Flibco, een privébedrijf dat vervoer van en naar luchthavens organiseert, biedt vanaf 23 juni volledige ritten aan in Vlaanderen. Sinds november vorig jaar is het juridisch kader dat privébedrijven toelaat om personenvervoer in Vlaanderen te voorzien, klaar. Flibco is het eerste bedrijf dat een vergunning binnenhaalt: vanuit verschillende Vlaamse steden kunnen mensen de bus naar Brussels Airport nemen. Het bedrijf verzekert dat het “geen concurrent” is of wordt van vervoersmaatschappij De Lijn. [naar artikel]
De PS wil dat alle werknemers in de privésector minimaal 0,37 euro krijgen per kilometer als ze verplaatsingen doen in opdracht van hun werkgever. Meer mag ook. Ze lanceerden hun voorstel maandag, toen bekend werd dat de benzineprijzen wéér stijgen. [naar artikel]
Bazen mogen federale ambtenaren vanaf 1 februari niet meer na de normale werkuren opbellen. Dat staat in een omzendbrief van minister van Ambtenarenzaken Petra De Sutter (Groen) over het zogenaamde ‘recht op deconnectie’. De regering wil die regeling ook uitbreiden naar de privé. Wat denk jij? Is deze regel een goed idee? En moet de regel ook gelden in de privésector? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat onze experts en enkele politici ervan vinden. [naar artikel]
Vorig jaar heeft De Lijn 200.015 ritten afgeschaft. Dat is de helft meer dan in 2017, blijkt uit cijfers die de Vlaamse vervoermaatschappij vrijgaf en waarover De Tijd zaterdag bericht. Zo’n 127.000 afgeschafte ritten, bijna twee derde van het totaal, zijn het gevolg van regelmatige stakingen bij De Lijn. Maar steeds vaker is het gebrek […] Het bericht De Lijn schaft 200.000 ritten af verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het nieuwe vervoersplan van De Lijn krijgt niet alleen kritiek van heel wat reizigers maar ook chauffeurs zijn er niet mee opgezet. Het gaat dan vooral om chauffeurs die via een pachter in onderaanneming rijden voor de vervoersmaatschappij. “Want wij krijgen alle ritten door de strot geduwd die men bij De Lijn zelf net verkocht krijgt aan het personeel: weekends, late shiften en vooral veel onderbroken diensten!” [naar artikel]
Met 2.818 waren ze vorig schooljaar: de zij-instromers, werknemers die hun baan in de privésector inruilen voor een job in het onderwijs. Dat zijn er 15 procent meer dan het jaar ervoor en het hoogste aantal ooit. [naar artikel]
Het Duits-Amerikaanse privébedrijf ViaVan wordt de spin in het web van het nieuwe Vlaamse vervoerssysteem. De regering heeft daarover een contract gesloten. Bij ViaVan bestellen we straks ritten, kopen we tickets en zoeken we routes op. Al loopt de switch wel vertraging op. [naar artikel]
08:31 Nooit eerder stapten zoveel mensen over van de privésector naar het Vlaamse onderwijs als tijdens het voorbije schooljaar. In totaal ging het om 2.800 mensen, of vijftien procent meer dan het schoolja... [naar artikel]
China heeft een enorme privésector met 47 miljoen privébedrijven, hoofdzakelijk kmo's, en 100 miljoen éénmanszaken, die de helft van alle belastinginkomsten levert. Het land heeft zonder twijfel ernstige interne problemen, net als pakweg de VS en alle EU-lidstaten. Deze analyse kijkt voorbij de demonisering en geeft een genuanceerder beeld van dit immense land dan wat onze media er dagelijks over spuien. The post Privésector China levert helft van alle belastingen appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Lees dit artikel: Burgemeester New York legt vaccinatieplicht op aan werknemers uit de privésector Werknemers uit New York die actief zijn in de privésector worden verplicht zich te laten vaccineren. Dat heeft Bill de Blasio, burgemeester van New York, maandag laten weten. Net zoals in tal van andere landen neemt het aantal coronabesmettingen in de Verenigde Staten toe. Om die stijging een halt toe te roepen, had de Amerikaanse […] Lees dit artikel: Burgemeester New York legt vaccinatieplicht op aan werknemers uit de privésector [naar artikel]
In het Vlaams Gewest zijn vorig jaar gemiddeld per maand iets meer dan 165.000 onderbrekingsuitkeringen betaald voor de verschillende vormen van loopbaanonderbreking (publieke sector), voor tijdskrediet (privésector) en voor thematische verloven (privé- en publieke sector). Dat meldt Statistiek Vlaanderen woensdag. [naar artikel]
Door een spontane actie van privéambulances zijn zo'n driehonderd niet-dringende ritten van patiënten niet doorgegaan. De actievoerders zijn niet tevreden met de vergoeding die ze krijgen voor de ritten, die door de ziekenfondsen worden georganiseerd. [naar artikel]
Omdat De Lijn niet snel genoeg overschakelt op elektrische bussen zal ze binnenkort minder kilometers mogen afleggen. Die worden uitbesteed aan private aannemers. Dat blijkt uit het Vlaamse klimaatplan. [naar artikel]
Het aantal zogenaamde zij-instromers is vorig schooljaar gestegen naar het hoogste niveau ooit. Ruim 2.800 mensen zetten vrijwillig de overstap van de privésector naar het onderwijs. Dat is 15 procent meer dan in het schooljaar ervoor. [naar artikel]
Federale ambtenaren mogen vanaf 1 februari niet meer na de normale werkuren worden opgebeld door hun baas. Dat staat in een omzendbrief van minister van Ambtenarenzaken Petra De Sutter (Groen) over het zogenaamde ‘recht op deconnectie’. Wat denk jij? Is de regel een goed idee? En moet die ook gelden in de privésector? Eerder vandaag lieten we onze experts aan het woord. Nu is het jullie beurt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.