08:06 In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen met 13 procent, al stierven er nog altijd 640 mensen door ongevallen. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. ‘ [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. Op vlak van weekendongevallen scoort de provincie Antwerpen dan weer niet goed. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. Positief is dat het aantal verkeersdoden in alle gewesten daalde. Het aantal dodelijke verkeersslachtoffers viel in Vlaanderen het sterkst terug in Limburg. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Vlaamse wegen is in 2018 met 3,7 procent gestegen tegenover het jaar voordien. Het gaat om de eerste stijging in... [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar sterk gedaald. Dat blijkt uit onderzoek van verkeersinstituut Vias. Het gaat om een daling van 22 procent in vergelijking met 2019. Ook het aantal gewonden daalde sterk. Door de verschillende corona-lockdowns was er vorig jaar minder verkeer op onze wegen. "Maar ondanks de daling vorig jaar werd het doel om het aantal verkeersdoden tussen 2010 en 2020 te halveren, toch niet bereikt", klinkt het. [naar artikel]
Het aantal misdaden in de Big Apple bereikt een historisch laagtepunt. Niemand heeft een sluitende verklaring. Is het de politie? Of de economie? [naar artikel]
Na een jarenlange daling stijgt het aantal verkeersdoden in ons land opnieuw. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Verkeersinstituut VIAS. Opvallend is vooral de stijging van het aantal fietsdoden: dat aantal bereikt een historisch hoogtepunt. ‘Dit is een wake-upcall voor iedereen, niet alleen voor de politiek.’ [naar artikel]
Na het rampjaar 2017 is het aantal dodelijke verkeersslachtoffers op Antwerpse wegen weer in dalende lijn. Sinds 2011 gaat dat aantal gestaag naar beneden, zo blijkt uit cijfers van de politie die het Vias Institute heeft verzameld. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
Op de Limburgse wegen daalt het aantal verkeersdoden ten opzichte van een jaar geleden. Een schril contrast met de andere Vlaamse provincies waar de cijfers stijgen, blijkt uit een analyse van VIAS. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 16 procent gestegen vergeleken met 2021, blijkt uit recente cijfers van verkeersinstituut Vias. De essentie: Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is dit jaar toegenomen. De cijfers (fjc) [naar artikel]
Het gaat de goede kant op met het aantal verkeersslachtoffers op onze wegen. Uit cijfers van Vias, het instituut voor mobiliteit en verkeersveiligheid, blijkt dat het aantal verkeersdoden (ter plaatse) en het aantal letselongevallen verder is gedaald op jaarbasis. [naar artikel]
In de eerste jaarhelft lag het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen een vijfde lager dan een jaar eerder. Ook elektrische steps doen het intussen beter. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste helft van dit jaar met 21% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2022. Toen kwamen 287 personen om het leven, nu nog 227. Maar niet alle regio’s worden verkeersveiliger. In de provincie Antwerpen daalde ook het aantal verkeersdoden, maar nam het aantal letselongevallen wel toe. [naar artikel]
Met 368 nieuwe bevestigde besmettingen is de “de dalende trend van het aantal besmettingen gestopt”. Dat zei viroloog Steven Van Gucht tijdens de dagelijkse persconferentie van het Crisiscentrum. Wel merkt hij op dat het aantal test beduidend gestegen is. Er wordt nu meer en breder getest. “Dit is waarschijnlijk de belangrijkste verklaring waarom het aantal besmettingen stijgt.” [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
Vrijdag maakte de Vlaamse energieregulator VREG bekend dat de gemiddelde jaarfactuur voor energie met 2.400 euro was gezakt. En ook de futures, die een idee geven van de toekomstige prijzen, zetten hun dalende trend voort. “Ik denk niet dat we deze winter teruggaan naar de hoge prijzen van deze zomer. Al zijn ze nog steeds historisch hoog.” [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op een jaar tijd met maar liefst 13 procent gedaald. Vorig jaar stierven 640 mensen na een ongeval, een decennium geleden ging het nog om ongeveer 1.000 dodelijke slachtoffers. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.