In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. Op vlak van weekendongevallen scoort de provincie Antwerpen dan weer niet goed. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. Positief is dat het aantal verkeersdoden in alle gewesten daalde. Het aantal dodelijke verkeersslachtoffers viel in Vlaanderen het sterkst terug in Limburg. [naar artikel]
Vorig jaar vielen in Limburg 38 verkeersdoden te betreuren, liefst 19 minder dan in 2019. Dat is de sterkste daling onder de Vlaamse provincies. Het aantal letselongevallen daalde in onze provincie met 17 procent. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. ‘ [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op een jaar tijd met maar liefst 13 procent gedaald. Vorig jaar stierven 640 mensen na een ongeval, een decennium geleden ging het nog om ongeveer 1.000 dodelijke slachtoffers. [naar artikel]
Na een jarenlange daling stijgt het aantal verkeersdoden in ons land opnieuw. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Verkeersinstituut VIAS. Opvallend is vooral de stijging van het aantal fietsdoden: dat aantal bereikt een historisch hoogtepunt. ‘Dit is een wake-upcall voor iedereen, niet alleen voor de politiek.’ [naar artikel]
Nergens daalt het aantal verkeersdoden zo sterk als in Limburg. In de eerste negen maanden stierven er 20 mensen op de Limburgse wegen, dat zijn er zeven minder dan in dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]
In de eerste zes maanden van dit jaar zijn op de Belgische wegen 230 verkeersdoden gevallen. Dat is een daling met dertien procent in vergelijking met de 264 doden in dezelfde periode in 2016, zo blijkt vrijdag uit de verkeersveiligheidsbarometer van VIAS Institute, de opvolger van het BIVV. Nooit eerder vielen er in de eerste […] [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste drie maanden van dit jaar met 15 pct gedaald tegenover dezelfde periode vorig jaar. Minder goed nieuws is dat het het aantal letselongevallen met fietsers, motorfietsers en vrachtwagens gestegen is. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar sterk gedaald. Dat blijkt uit onderzoek van verkeersinstituut Vias. Het gaat om een daling van 22 procent in vergelijking met 2019. Ook het aantal gewonden daalde sterk. Door de verschillende corona-lockdowns was er vorig jaar minder verkeer op onze wegen. "Maar ondanks de daling vorig jaar werd het doel om het aantal verkeersdoden tussen 2010 en 2020 te halveren, toch niet bereikt", klinkt het. [naar artikel]
Hoewel het totale aantal verkeersdoden nooit eerder zo laag was als tijdens de eerste helft van dit jaar, steeg het aantal dodelijke slachtoffers op de fiets. De Fietsersbond vraagt dringend bijkomende investeringen in de fietsinfrastructuur. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste helft van dit jaar met 21 procent gedaald tegenover dezelfde periode vorig jaar: 227 personen kwamen om het leven in de eerste zes maanden van 2023, in 2022 waren er dat nog 287. Het om het laagste aantal doden ooit buiten de coronajaren. Dat blijkt vandaag uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute, die wordt samengesteld met cijfers van de federale politie. [naar artikel]
Er is een einde gekomen aan de gestage daling van het aantal verkeersdoden in Vlaanderen. Dat is het gevolg van een erg dodelijke zomer voor vooral fietsers op de Vlaamse wegen. Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) kondigt extra maatregelen aan. [naar artikel]
Het aantal geboortes in Limburg is in 2023 opnieuw gedaald, zo blijkt uit cijfers van Agentschap Opgroeien. Het gaat om een daling van 2,5 procent, de sterkste daling van alle Vlaamse provincies. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Nooit vielen er gedurende de eerste negen maanden van een jaar minder verkeersdoden in ons land. Nooit waren er minder ongevallen. Meer controles, veiliger wagens, een betere infrastructuur en een trouwere gordeldracht zijn de oorzaken. Maar wellicht zorgen ook de almaar langere files ook voor een daling van het aantal verkeersdoden... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.