Nooit vielen er gedurende de eerste negen maanden van een jaar minder verkeersdoden in ons land. Nooit waren er minder ongevallen. Meer controles, veiliger wagens, een betere infrastructuur en een trouwere gordeldracht zijn de oorzaken. Maar wellicht zorgen ook de almaar langere files ook voor een daling van het aantal verkeersdoden... [naar artikel]
Er zijn voor het eerst in jaren minder verkeersdoden gevallen in ons land. Dat blijkt uit cijfers van VIAS Institute, de opvolger van het BIVV. In Vlaanderen vielen 113 verkeersdoden tegenover 141 in dezelfde periode vorig jaar. Enkel de provincie Antwerpen doet het slechter. Daar vielen 34 doden tegenover 29 in 2016. [naar artikel]
Er vielen in de eerste negen maanden van dit jaar minder verkeersdoden in ons land dan in dezelfde periode vorige jaar. De daling komt dankzij lager cijfers in Wallonië en Brussel, want in Vlaanderen werden dertig verkeersdoden meer geteld dan vorig jaar. [naar artikel]
15% minder verkeersdoden vallen er dit jaar te betreuren [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
07:25 Omdat corona veel mensen thuis hield, vielen er tussen 1 januari en 30 september een zevende minder verkeersdoden te betreuren dan een jaar eerder. [naar artikel]
09:19 Het aantal verkeersdoden in ons land is in de eerste zes maanden van het jaar met 21 procent gedaald tegenover dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in ons land is vorig jaar met zeven procent gedaald. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van Vias Institute. Minder positief is het stijgend aantal doden van senioren, motorrijders en fietsers. [naar artikel]
Volgens de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute is het aantal doden op onze wegen gevoelig gedaald in de eerste negen maanden van dit jaar: 11 procent minder vergeleken met dezelfde periode in 2016. Nooit eerder vielen er minder verkeersdoden. Het aantal letselongevallen vertoont ook een daling: -6 procent. Alleen in de provincie Antwerpen is er een forse stijging van verkeersdoden. [naar artikel]
Er zijn vorig jaar 7 procent minder verkeersdoden gevallen dan in 2022. Dat blijkt woensdag uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute op basis van cijfers van de federale politie. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste drie maanden van dit jaar met 15 procent gedaald tegenover dezelfde periode vorig jaar. Minder goed [naar artikel]
In België vallen jaarlijks 54 verkeersdoden per miljoen inwoners. Daarmee scoort ons land slechter dan gemiddeld wat het aantal verkeersdoden per... [naar artikel]
En of de coronapandemie ons dagelijks leven danig dooreengeschud heeft: meer overlijdens, meer telewerken en meer armoede, maar ook minder geboortes, minder verkeersdoden en minder vrijetijdsuitgaven. Alle opvallendste cijfers uit de voorbije coronatijd werden door het Belgische statistiekbureau Statbel nu gebundeld in ‘Kerncijfers 2021’. Een overzicht. [naar artikel]
Zelfs nu tijdens de coronacrisis veel minder mensen de auto namen en lange verplaatsingen maakten, is het niet gelukt om de nationale doelstelling van een halvering van het aantal verkeersdoden tussen 2010 en 2020 te halen. De daling bedraagt 40 procent. Dat blijkt uit de Verkeersveiligheidsbarometer van verkeersinstituut Vias. [naar artikel]
Volgens de meest recente verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute is het aantal verkeersdoden vorig jaar met 7 procent gedaald. Er vielen in 2018 35 verkeersdoden minder dan een jaar eerder. Nooit eerder was het aantal verkeersdoden lager. Toch zijn er enkele onrustwekkende trends zoals een stijging van het aantal doden bij de senioren, bij motorrijders en bij fietsers. Ook het aantal fietsongevallen steeg in elke regio. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in ons land is opnieuw gestegen. Waar er in 2018 nog 604 doden te betreuren vielen op onze wegen, waren dat er in 2019 in... [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste drie maanden van dit jaar met 15 pct gedaald tegenover dezelfde periode vorig jaar. Minder goed nieuws is dat het het aantal letselongevallen met fietsers, motorfietsers en vrachtwagens gestegen is. [naar artikel]
In 2021 zijn er in het Vlaams Gewest 310 doden gevallen bij verkeersongevallen. Dat is een stijging met 23 procent in vergelijking met 2020, zo blijkt woensdag uit cijfers van Statistiek Vlaanderen. 2020 was wel een bijzonder jaar met relatief weinig verkeersdoden, omdat de coronamaatregelen voor minder verplaatsingen zorgden. In vergelijking met 2005 is het aantal verkeersdoden bijna gehalveerd. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in België is met 26 procent gedaald tegenover 2010. Daarmee scoort ons land beter dan het Europese gemiddelde van 20 procent. Dat blijkt uit een nieuw rapport van de European Transport Safety Council (ETSC). Hoe doet de rest van de Europese landen het? [naar artikel]
06:39 Het verkeersinstituut Vias telde in het eerste halfjaar 191 verkeersdoden in ons land. Nooit eerder lag dat cijfer zo laag. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in ons land is opnieuw gestegen. Waar er in 2018 nog 604 dodelijke slachtoffers te betreuren vielen op onze wegen, waren... [naar artikel]
09:02 In de eerste zes maanden van dit jaar zijn op de Belgische wegen 230 verkeersdoden gevallen. Dat is het laagste aantal ooit in de eerste helft van het jaar. [naar artikel]
In de eerste helft van het jaar zijn er 191 verkeersdoden gevallen, zo blijkt uit cijfers van VIAS Institute, het kenniscentrum voor verkeersveiligheid. Dat zijn er 30 minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Nooit eerder vielen er in de eerste jaarhelft minder doden in het verkeer. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.