De Gentse CD&V dient in de gemeenteraad een voorstel in om de invoering van het circulatieplan met een jaar uit te stellen (zie De Gentenaar van gisteren). Maar Filip Watteeuw (Groen), schepen van Mobiliteit, zegt dat de afgesproken randvoorwaarden wél vervuld zullen zijn. [naar artikel]
Groen-schepen Filip Watteeuw komt plots in aanmerking voor de Gentse burgemeesterssjerp. Verrassend, maar zeker niet zomaar uit het niets. Watteeuw... [naar artikel]
In de resultaten van het burgeronderzoek naar luchtvervuiling ziet de Gentse schepen van mobiliteit, Filip Watteeuw (Groen), opnieuw het bewijs dat het Gentse circulatieplan werkt. ‘Maar we moeten nog verder gaan.’ [naar artikel]
De zenuwachtigheid over het circulatieplan leidt tot ongeziene scheldpartijen op sociale media aan het adres van mobiliteitsschepen Filip Watteeuw. Dat schrijft De Gentenaar. [naar artikel]
Meerderheidspartijen sp.a, Groen en Open Vld verwerpen de actie van een aantal Gentse handelaars om schepen Filip Watteeuw (Groen) te weren uit hun zaak. Ze vroegen ook CD&V en N-VA om een mededeling mee te ondertekenen, maar die bedankten. [naar artikel]
Groen vroeg sp.a een omslag naar een nieuwe politieke cultuur, niet om het ontslag van Tom Balthazar. Dat zei de Gentse schepen Filip Watteeuw [naar artikel]
'Het ontslag van schepen Tom Balthazar (sp.a) was niet nodig', vindt zijn Gentse collega-schepen Filip Watteeuw (Groen). 'Wij hebben een omslag in de politieke cultuur gevraagd, niet zijn ontslag.' Dat zei Watteeuw in De Meulemeester in Debat, waar hij in debat ging met oppositieleider Veli Yüksel (CD&V). [naar artikel]
Schepen Filip Watteeuw (Groen) dreigt ermee buschauffeurs van De Lijn te beboeten. Sinds de invoering van het circulatieplan is het autovrij [naar artikel]
Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar maandag is het zover. Dan treedt in Gent het veelbesproken nieuwe circulatieplan in voege. De Gentse schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw is ervan overtuigd dat het plan de mobiliteit in de stad op een hoger niveau zal tillen. [naar artikel]
Iedere zondag polsen we naar het favoriete leesvoer van een bekend gezicht. Vandaag: de Gentse schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw, die net voor het circulatieplan in zijn stad ingaat, voor ons nog even in zijn boekenkast dook. [naar artikel]
De Gentse Groen-schepen Filip Watteeuw verwacht een sterk signaal van Kamervoorzitter Siegfried Bracke na de heisa van de voorbije dagen. “Bracke heeft een onvergeeflijke fout gemaakt”, klinkt het in De Zondag. [naar artikel]
De Gentse Groen-schepen Filip Watteeuw verwacht een sterk signaal van Kamervoorzitter Siegfried Bracke na de heisa van de voorbije dagen. ‘Bracke heeft een onvergeeflijke fout gemaakt’, klinkt het in De Zondag. [naar artikel]
Een 35-jarige fietser is vorige zondagavond om het leven gekomen na een val op de tramsporen in het centrum van Gent. Het zoveelste incident in een lange rij, want jaarlijks gebeuren in die stad 500 fietsongevallen op tramsporen. Dat meldt VRT. Schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) beloofde woensdagochtend op Radio 1 meer inspanningen om de verkeersveiligheid voor fietsers te verbeteren. [naar artikel]
De Gentse schepen Filip Watteeuw zegt dat hij ook heeft overwogen zich kandidaat te stellen voor het voorzitterschap bij Groen. “Ik heb erover nagedacht, maar dan kwam het ontslag van Elke Decruyenaere (de Groen-schepen kondigde tien dagen geleden aan dat ze stopt met politiek; nvdr). Vervolgens heb ik beslist om me geen kandidaat te stellen”, zegt hij aan persagentschap Belga. [naar artikel]
Negen van de tien oplossingen die Voka Oost-Vlaanderen suggereert om de mobiliteit in Gent te verbeteren, zitten al vervat in het mobiliteitsplan. Dat zegt de Gentse mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) als reactie op een mobiliteitsenquête van de werkgeversorganisatie. [naar artikel]
De Gentse schepen Filip Watteeuw (Groen) vindt dat moet gewerkt worden naar meer duidelijkheid in de wegcode. 'De wegcode is nu vaak nog voor interpretatie vatbaar.' [naar artikel]
De Vlaamse overheid wil niet meer investeren in de waterkwaliteit van Vlaamse waterlopen, waaronder die van de Gentse binnenwateren. Gents Schepen Filip Watteeuw (Groen) betreurt de Vlaamse houding en belooft zelf actie te ondernemen: “Wij sporen eigenaars van woningen zonder aansluiting op de riolering aan om er werk van te maken.” [naar artikel]
N-VA wil dat het Gentse stadsbestuur maatregelen neemt om ondernemers te ondersteunen bij de negatieve gevolgen van het circulatieplan. Uit een Unizo-enquête blijkt dat ongeveer de helft van de Gentse ondernemers de omzet van zijn handelszaak zag dalen. “De enquête bevestigt waarvoor we waarschuwden”, klinkt het bij N-VA. “Het nieuwe mobiliteitsplan heeft een negatieve impact […] [naar artikel]
De ochtendspits in Gent verliep vrij gelijkaardig aan een normale regenachtige dinsdagochtend. Dat zegt de Gentse schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen), nadat het circulatieplan voor het eerst buiten de schoolvakantie van kracht was. [naar artikel]
Het Gentse stadsbestuur laat 2 opvallende blauwe bushokjes met reclame voor meubelfabrikant Ikea weghalen. Ze zijn in strijd met afspraken die het stadsbestuur begin 2015 met het bedrijf Clear Channel heeft gemaakt, dat verantwoordelijk is voor het straatmeubilair. “Het is een onveilige situatie want het belemmert het zicht van de weggebruikers”, zegt schepen van Mobiliteit […] Het bericht Clear Channel haalt Gentse Ikea-bushokjes weg verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Gentse zuidrand is tegenwoordig een no-gozone. Door werken aan de E40 zit alle verkeer er muurvast. Een voorbode van wat nog komen zal, stelt mobiliteitschepen Filip Watteeuw (Groen). “Er is iets fundamenteel aan het fout lopen.” [naar artikel]
Filip Watteeuw (Groen) krijgt opnieuw een juridische opdoffer te slikken. Een nieuw circulatieplan dat de Gentse schepen van Mobiliteit maandag wou invoeren in Zwijnaarde, wordt voorlopig verboden door een rechter. Bewoners moeten eerst hun zeg kunnen doen in een kort geding. [naar artikel]
Het circulatieplan in Gent wordt positief geëvalueerd door het stadsbestuur en door de Gentenaar zelf, maar het krijgt een dertiental belangrijke aanpassingen. Dat zegt de Gentse schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw. “Uit een bevraging van duizend Gentenaars blijkt dat 55 procent het circulatieplan een goede zaak vindt. We hebben de stad veiliger, gezonder en aangenamer gemaakt.” [naar artikel]
“Gent zal in een taxioorlog verzeild raken”, vreest mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen) in een reactie op het voornemen van mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) om de taxisector te liberaliseren. De taxisector zelf is het met Watteeuw eens. “Hier zal worden gevochten om een ritje”, vreest Koen Van Cauwenberge van V-Tax. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.