Om de aankoop en het gebruik van elektrische auto's te stimuleren, werkt Europa aan nieuwe bouwvoorschriften voor grote gebouwen. Nieuwe of gerenoveerde gebouwen met meer dan 10 parkeerplaatsen zullen vanaf 2025 verplicht laadpalen voor elektrische voertuigen moeten hebben, of bekabeling om later laadpalen te installeren. [naar artikel]
Vanaf 2025 moeten alle parkings in Brussel met meer dan tien plaatsen zijn uitgerust met laadpalen. De verplichting geldt zowel voor publieke als voor private parkings. Dat blijkt uit een beslissing die de Brusselse regering vorige week nam op initiatief van minister van Klimaattransitie en Leefmilieu Alain Maron. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft een ingrijpend decreet goedgekeurd. Vanaf 2025 moeten alle parkeergarages in Brussel over laadpalen beschikken. Langzaam aan werkt het Brussels Gewest rond het kader van de overgang naar elektrische wagens. Zo moeten er binnen drie jaar laadpalen te vinden zijn in alle Brusselse parkings. Daarnaast moeten er tegen 2035 zo’n 11.000 nieuwe […] [naar artikel]
Het stadsbestuur van Dilsen-Stokkem gaat extra publieke laadpalen voorzien op openbare parkeerplaatsen in de stad. Dat heeft het schepencollege onlangs beslist. “Het gaat om 26 laadpalen op dertien parkeerplaatsen”, vertelt dienstdoend burgemeester Kelly Issaris (Open Vld). [naar artikel]
Aldi wil tegen eind volgend jaar zijn winkelparkings uitrusten met minstens twee laadpunten voor elektrische wagens. Alles samen gaat het om 900 laadpunten waarvan ruim de helft snelladers. Eerder kondigden ook Delhaize en de Colruyt-groep al de uitrol van laadpalen aan. Tegen 2025 is het in Vlaanderen namelijk verplicht laadpalen te installeren als een parking … The post BEKIJK – Ook Aldi gaat laadpalen installeren op parkings appeared first on Trends. [naar artikel]
De Antwerpse start-up UZE zal voortaan haar mobiele snelladers inzetten om elektrische deelwagens op te laden op openbare parkeerplaatsen. De opladers zijn ingebouwd in karren en komen naar de plaats waar de auto geparkeerd staat. In eerste instantie zal het bedrijf enkel deelwagens van GreenMobility opladen in Antwerpen en Brussel. Als het systeem veralgemeend wordt, zouden steden minder laadpalen moeten plaatsen. [naar artikel]
De Brusselse CD&V wil het aantal publieke laadpalen in de hoofdstad zo snel mogelijk verduizendvoudigen, van 4 naar 4.000. Dat staat in het elektrificatieplan van de christendemocraten, en past binnen de doelstelling om alle nieuwe wagens tegen 2030 emissievrij te maken. [naar artikel]
We worden aangespoord om klimaatvriendelijker te rijden. En dus wordt er al snel gekeken in de richting van de elektrische auto. Maar is ons elektriciteitsnet wel geschikt voor de laadpalen van zulke auto's? In Brussel is het antwoord: nee, en ook in de historische centra van de Vlaamse steden bestaat het probleem, zij het in mindere mate. Hoe komt dat? [naar artikel]
Bij grotere renovaties en nieuwbouwprojecten in Vlaanderen met minstens twee parkeerplaatsen moeten voorbereidingen getroffen worden voor de installatie van laadpunten voor elektrische wagens. Dat besliste de Vlaamse regering. De regeling gaat in vanaf morgen. [naar artikel]
Met gratis parkeerplaatsen, toegang tot busbanen en belastingvoordelen veroverden elektrische auto’s de Noorse markt. Als Vlaanderen dezelfde weg op wil, is er dus meer nodig dan een paar extra laadpalen. [naar artikel]
Zweden neemt in 2025 een stuk snelweg in gebruik waarop elektrische voertuigen zichzelf tijdens het rijden kunnen opladen. En ook op andere plaatsen in de wereld zijn er grote plannen rond ‘geëlektrificeerde snelwegen’. Hoe werkt die technologie en vormt die binnenkort overal een aanvulling op de klassieke laadpalen? [naar artikel]
Alle clubs in de Eredivisie moeten vanaf het seizoen 2025-2026 op natuurgras voetballen. Dat besluit is maandag genomen door de Eredivisie CV en de achttien Eredivisieclubs in de vergadering van vennoten. Vanaf komend seizoen is al een wedstrijdprotocol van kracht, waarin kwalitatieve eisen zijn opgenomen voor zowel natuur-, hybride- als kunstgrasvelden. [naar artikel]
Als alle auto’s elektrisch zijn, zou het in kleine landen als België en Nederland vol moeten staan met laadpalen. Dat kan ook anders. Draadloos. [naar artikel]
Huiskatten zullen vanaf 2018 in Brussel verplicht gesteriliseerd worden. Het besluit van staatssecretaris voor Dierenwelzijn Bianca Debaets werd donderdag goedgekeurd door de Brusselse regering. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) wil dat laadpalen voor elektrische auto's in de toekomst verplicht afficheren hoeveel het kost om je auto er op te laden. Nu is het voor consumenten vaak een verrassing hoeveel een laadbeurt precies kost. Er is ook onvoldoende transparantie over hoe de prijs wordt berekend, zegt De Bleeker. [naar artikel]
Er zijn zo’n 22.000 (semi-) publieke laadpunten in Vlaanderen. Daar moeten er nog zo’n 10.000 bij komen tegen 2025. Is onze regio daarmee voorbereid op de 350.000 elektrische wagens die er tegen dan zullen zijn? En wat als we straks en masse elektrisch rijden? De investeringen zijn er, al blijven er nu nog een pak ‘kale’ laadplekken over. In sommige gemeenten wil je op dit moment niet afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]
De Vlaamse overheid zet, bij de heraanleg van een weg, meer en meer in op een neutrale zone tussen het fietspad en de parkeerplaatsen. Een manier om het verkeer veiliger te maken, omdat de nieuwste auto’s te breed worden voor de parkeerplaatsen. [naar artikel]
Als het aan de EU ligt worden alle nieuwe auto’s vanaf 2022 uitgerust met elektronica die actief voorkomt dat ze te snel kunnen rijden. [naar artikel]
Een elektrische auto kopen, maar geen plaats voor een eigen laadpaal? De stad Antwerpen verwacht een enorme stijging van de vraag naar publieke laadpalen. Op vijf jaar zouden er 6.000 exemplaren moeten komen, zo blijkt uit documenten die Gazet van Antwerpen inkeek. [naar artikel]
Vanaf 1 juli 2019 mogen bedrijven en particulieren geen vaste parkeerplaatsen meer reserveren in openbare parkings in Brussel. Met die maatregel hoopt Leefmilieu Brussel dat meer pendelaars kiezen voor alternatieve vervoersmiddelen. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters voorziet 30 miljoen euro om de laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen in Vlaanderen een broodnodige... The post Vlaanderen gaat 30.000 bijkomende laadpalen installeren tegen 2025 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Pendelaars in Brussel kunnen vanaf 1 juli niet meer rekenen op een vaste parkeerplaats in de openbare parkings. Brussel Leefmilieu schrapt de mogelijkheid voor bedrijven om voorbehouden parkeerplaatsen te reserveren. Bedoeling is de automobilisten te motiveren om duurzame alternatieven te gebruiken bij hun dagelijkse verplaatsing naar het werk. [naar artikel]
De Vlaamse regering wil de aankoop en het gebruik van elektrische auto’s aanmoedigen en investeert tegen 2020 in de plaatsing van 2.500 nieuw laadpalen. Dit jaar verschijnen de eerste 750 publieke laadpalen in het straatbeeld, ook in elke Kempense gemeente. Bert Vangenechten uit Rijkevorsel kocht twee jaar geleden een elektrische auto en zou geen gewone auto meer willen hebben. [naar artikel]
In de meeste ons omliggende landen kan je enkel een rijbewijs halen met een auto van de rijschool. In Nederland moeten die auto's vanaf maart verplicht een gps hebben, zodat het examen kan afgelegd worden met gps. "In België is dat nog niet ingevoerd. De redenering is dat niet alle eigenaars van een auto een gps hebben", zegt Jeroen Smeesters van de federatie van erkende rijscholen Federdrive. [naar artikel]
Brussel draait het autoverkeer nog meer de duimschroeven aan. De hoofdstad gaat 65.000 parkeerplaatsen langs de openbare weg schrappen. Dat komt... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.