De spelers en staf van AA Gent hebben vandaag uitleg gekregen over het nieuwe circulatieplan in Gent. [naar artikel]
In Gent is sinds de nacht van zondag op maandag een nieuw circulatieplan van kracht. De stad is in zes sectoren rond een centraal voetgangersgebied onderverdeeld en doorgaand verkeer moet via de stadsring (R40). [naar artikel]
In Gent is sinds de nacht van zondag op maandag een nieuw circulatieplan van kracht. De stad is in zes sectoren rond een centraal voetgangersgebied onderverdeeld en doorgaand verkeer moet via de stadsring (R40). [naar artikel]
In Gent is sinds middernacht een nieuw circulatieplan van kracht. De stad is in zes sectoren rond een centraal voetgangersgebied onderverdeeld en [naar artikel]
In Aalst wordt zondag een circulatieplan in stelling gebracht en moeten automobilisten voortaan rekening houden met een snelheidsbeperking in de binnenstad. Vanaf 7 uur zullen 6 ploegen zowat 1.000 verkeersborden aanpassen om onnodig verkeer uit het centrum te weren. Maandag is het circulatieplan volledig ingevoerd, maar de lokale politie zal de eerste weken vooral sensibiliseren bij inbreuken. [naar artikel]
Gisteravond is in Gent gestart met het plaatsen van nieuwe verkeersborden voor het nieuwe circulatieplan dat morgenochtend intreedt. Hoewel de nieuwe borden al meteen geldig zijn, negeren veel bestuurders ze vandaag nog. [naar artikel]
Sinds het circulatieplan in april is ingevoerd in de Gentse binnenstad, is het aantal ongevallen met 28% gedaald. [naar artikel]
Nieuwe voetgangerstellingen tonen aan dat er na de start van het circulatieplan op 3 april een dipje was in de drukte in de binnenstad van Gent, maar dat die zich snel herstelde. Toch voelden veel bewoners en handelaars vorige week als een kalme week aan. Filip Watteeuw wijst naar het “druktegevoel”. “Een straat zonder auto’s ziet er minder druk uit.” [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt vlot. Er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt rustig, er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
De Gentse binnenstad wordt steeds veiliger. Sinds de invoering van het circulatieplan gebeurden binnen de R40 volgens de politie een kwart minder ongevallen, vergeleken met vorig jaar. 'Een combinatie van de zone 30 en het circulatieplan', klinkt het. In de hele stad daalt het aantal verkeersslachtoffers al vier jaar op rij. [naar artikel]
De Gentse coalitiepartners sp.a, Groen en Open Vld gaan niet in op een vraag van CD&V om de invoering van het circulatieplan uit te stellen, zo [naar artikel]
Het circulatieplan in Gent wordt positief geëvalueerd door het stadsbestuur en door de Gentenaar zelf, maar het krijgt een dertiental belangrijke aanpassingen. Dat stelt de Gentse schepen van mobiliteit Filip Watteeuw. “Uit een bevraging van 1.000 Gentenaars blijkt dat 55 procent het circulatieplan een goede zaak vindt. We hebben de stad veiliger, gezonder en aangenamer […] Het bericht Gent evalueert circulatieplan positief maar maakt tiental belangrijke aanpassingen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het aantal Gentenaars dat de fiets neemt is met 22 procent gestegen sinds de invoering van het circulatieplan vorig jaar. Dat blijkt uit een grootschalige telling van binnenrijdende fietsen op 39 kruispunten van de ring. Het aantal fietsers stijgt in Gent al jaren. In vergelijking met de eerste telling in 2014 ziet het Gents MilieuFront […] Het bericht Aantal fietsende Gentenaars steeg met 22 procent sinds invoering circulatieplan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Wie met de auto naar Gent rijdt, zal vanaf maandag 3 april niet meer de binnenstad in kunnen rijden zoals hij of zij gewend was door het ingrijpende circulatieplan. Hier vindt u een overzicht van wat er verandert. [naar artikel]
Een week na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent vraagt Unizo onder meer een vlotter vergunningensysteem en bijkomende inspanningen rond communicatie naar bedrijven. Dat blijkt uit een mededeling. [naar artikel]
Krijgt de stad Antwerpen na Gent tijdens de volgende legislatuur een circulatieplan en een autoluwe binnenstad? Als het van de partij Groen en haar kandidaat-burgemeester Wouter Van Besien afhangt wel. En dat hele mobiliteitsplan mag nog verder gaan dan dat in Gent. "Gezonde lucht, verkeersveiligheid en aangename straten en pleinen: dat zijn de thema's die er op dit moment echt toe doen", zegt Van Besien in "De ochtend" op Radio 1. "Daarvoor ligt de sleutel in een andere mobiliteit." [naar artikel]
Maandag gaat in Gent het lang aangekondigde nieuwe circulatieplan van start. Er komen voetgangersgebieden bij en maar liefst 77 straten veranderen van rijrichting. Bent u gedoemd om te verdwalen of kunt u rekenen op uw gps? [naar artikel]
In Gent is de uitstoot van schadelijke gassen na de invoering van het circulatieplan in april 2017 gemiddeld met 18 procent gedaald, dubbel zoveel als het Vlaamse gemiddelde. Dat blijkt uit wetenschappelijke metingen van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM), die de uitstoot van stikstofdioxide (NO2) op twintig punten in de binnenstad heeft vergeleken. [naar artikel]
In Gent is de eerste testvaart met een vlot op zonne-energie voor goederentransport geslaagd. Het vlot is een alternatief voor het klassiek goederenvervoer naar de Gentse binnenstad nu het circulatieplan die leveringen wat minder flexibel heeft gemaakt. [naar artikel]
Sinds de invoering van het Gentse circulatieplan is de luchtkwaliteit van de binnenstad verbeterd. De hoeveelheid stikstof in de lucht is met een vijfde gedaald, zo schrijft De Standaard vandaag. Ondanks die positieve tijding blijven de Gentenaars van mening verschillen over het plan. Annelies De Waele peutert in de onderbuik van de binnenstad om te [naar artikel]
Het ziet ernaar uit dat het nieuwe circulatieplan van Zwijnaarde maandag 4 december niet kan ingaan. Bewoners hebben een bevel van de rechtbank verkregen dat de Stad Gent verbiedt om te starten met het plan. Doet ze dat toch, dan riskeert Gent een dwangsom van 25.000 euro per dag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.