HASSELT - A-merken zijn tot 90 procent duurder dan huismerken van supermarkten. Ofwel: als een product van een huismerk 1 euro kost, dan kost het A-merk maar liefst 1,90 euro. Dat is bijna het dubbel. Geen wonder dat de huismerken steeds populairder worden. Huismerken winnen in aandeel in alle categorieën, behalve alcohol. [naar artikel]
A-merken zijn tot zo'n 90 procent duurder dan huismerken van supermarkten. Dat blijkt uit een enquête van het vakblad Retail Detail waarover Het [naar artikel]
We vullen onze winkelkar almaar vaker met huismerken. Die maken nu al ruim de helft uit van het aanbod in de supermarkten. Het prijsverschil met [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum test spaghettistokjes van een huismerk en de A-merken Soubry en Barilla. Zijn die dat extra geld waard? [naar artikel]
In de tweede aflevering van "Geld Gezocht" op VRT 1 organiseert Kristel Verbeke een cola-smaaktest. Kristel gaat in het programma samen met Kamal Kharmach op zoek naar manieren om gezinnen financieel te helpen. En deze keer concentreren ze zich ondermeer op de vele cola die zoon Malick drinkt. Tot zijn eigen verbazing vindt Malick tijdens de blinde cola-test een huismerk lekkerder dan het A-merk. En dat is goed nieuws, want een huismerk is vaak veel goedkoper dan een A-merk. Maar wat zijn nu huismerken, A-merken en alles ertussen? Het consumententeam van Radio2 zoekt het uit. [naar artikel]
Wraps en leverworst van het Albert Heijn-huismerk zijn in België 101 procent duurder dan in Nederland. [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sommelier en gastvrouw Deborah Hellburg van sterrenzaak Sensum in Gent nipte zeven keer van een glas gin. Vijf ervan waren huismerken, twee de A-merken Bombay Dry Gin en Gordon’s. Of die het extra geld waard zijn? “Voor mij is het duidelijk: dit huismerk wint én kost bijna de helft van ons beste A-merk.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sommelier en gastvrouw Deborah Hellburg van sterrenzaak Sensum in Gent nipte zeven keer van een glas gin. Vijf ervan waren huismerken, twee de A-merken Bombay Dry Gin en Gordon’s. Of die het extra geld waard zijn? “Voor mij is het duidelijk: dit huismerk wint én kost bijna de helft van ons beste A-merk.” [naar artikel]
Naar een huismerk grijpen om je koopkracht te beschermen? Net die producten zijn dit jaar het snelst duurder geworden, zo blijkt uit berekeningen van databedrijf Daltix. Logisch, klinkt het bij Delhaize. “Bij een huismerk wegen dure grondstoffen en energie zwaarder door dan bij een merkartikel.” Tegelijkertijd valt op dat discounters als Lidl en Aldi het afgelopen jaar het meest in prijs zijn gestegen. [naar artikel]
Is het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Danny Horseele van het Gentse Restaurant Horseele proefde zeven keer tartaarsaus van het huismerk en ging daarna met zijn lepel ook nog eens door die van het A-merk: Devos & Lemmens. [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Danny Horseele van het Gentse Restaurant Horseele proefde acht fishsticks van de huismerken. Daarna zette hij zijn tanden in die van Iglo, het A-merk onder de fishsticks. De vraag was duidelijk: is dat het extra geld waard? [naar artikel]
Supermarktketen Delhaize gaat prijsverlagingen van 5 tot 30 procent invoeren op 500 basisproducten van zijn huismerk die klanten dagelijks nodig hebben. Om de koopkracht te ondersteunen, lanceert Delhaize vanaf 16 juni ‘Kleine Leeuwtjes’, zo meldt het bedrijf. [naar artikel]
Barbecueën is voor een Belg duurder dan voor een Spanjaard, Pool of Brit. Het vlees in ons land is maar liefst 25 procent duurder dan het Europese gemiddelde, zo blijkt uit cijfers van Eurostat. Toch is er niet echt een grote stijging in vleesprijs op zich. Sinds 2015 is ons vlees 3 procent duurder geworden. In Oost-Europese landen zoals Polen is het vlees 6 procent duurder geworden en in Turkije zelfs 36 procent. Toch blijft België één van de koplopers in Europa. [naar artikel]
De belangrijkste isolatiematerialen, meer bepaald PUR- en PIR-platen, worden vanaf september 10 tot 12?procent duurder. “De basisgrondstof MDI is duurder geworden, en we kunnen niet anders dan die prijsstijging doorrekenen aan de klant”, klinkt het in de sector. [naar artikel]
Bij frituur De Frietist in Kortenberg kan de klant voortaan zelf kiezen voor snacks van een A-merk of goedkopere snacks van een B-merk (witte producten). De producten van de bekende merken zijn het voorbije jaar 20 procent duurder geworden. [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum gooide negen keer spaghettistokjes van een huismerk in een pruttelende pot water. Daarna deed hij hetzelfde met de A-merken Soubry en Barilla. Dé vraag na de uitgebreide spaghettiproeverij: zijn die A-merken dat extra geld waard of vind je al even lekkere spaghetti bij de huismerken? [naar artikel]
Naar een huismerk grijpen om je koopkracht te beschermen? Net die producten zijn dit jaar het snelst duurder geworden, zo blijkt uit berekeningen van databedrijf Daltix. Logisch, klinkt het bij Delhaize. “Bij een huismerk wegen dure grondstoffen en energie zwaarder door dan bij een merkartikel.” Tegelijkertijd valt op dat discounters als Lidl en Aldi het afgelopen jaar het meest in prijs zijn gestegen. [naar artikel]
15:34 De prijzen van zowel gewone woonhuizen (+3,9 procent), villa's (+2,8 procent) als appartementen (+1,4 procent) werden in de eerste zes maanden allemaal duurder. Dat blijkt uit voorlopige cijfers van ... [naar artikel]
Supermarktketen Delhaize gaat prijsverlagingen van 5 tot 30 procent invoeren op 500 basisproducten van zijn huismerk die klanten dagelijks nodig hebben. Om de koopkracht te ondersteunen, lanceert Delhaize vanaf 16 juni ‘Kleine Leeuwtjes’, zo meldt het bedrijf. [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan op zoek naar Plan B. Sterrenchef Maurice de Jaeger van het Gentse restaurant Sensum opende acht blikken met tomatenblokjes. Zeven van de huismerken, één van het A-merk Elvea. De vraag? Is dat A-merk het extra geld waard of zitten er bij de huismerken net zo lekkere én veel goedkopere alternatieven. Het antwoord? “Ik kan blijven proeven, dit blijft altijd de beste.” [naar artikel]
Het A-merk te duur voor je portefeuille? Wij gaan voortaan wekelijks op zoek naar Plan B. Beginnen doen we met het ontbijt. En daar lusten we weleens confituur bij. Sterrenchef Axel Colonna-Cesari van restaurant Centpourcent in Sint-Katelijne-Waver deed de test: aardbeienconfituur van alle mogelijke huismerken, en nadien ook de confituur van A-merk Materne. Want is het A-merk wel dat extra geld waard? En zo niet, wat is dan het beste plan B? [naar artikel]
De premies voor brandverzekeringen in België worden tussen 5 en 7 procent duurder dit jaar, terwijl die voor autoverzekeringen vrij stabiel blijven. Dat zegt verzekeraar Ageas, die met zijn merk AG Insurance marktleider is voor verzekeringen in België. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.