Meer dan zeven op de tien handelaars uit de Leuvense binnenstad hebben hun omzet zien dalen sinds de invoering van het circulatieplan eind [naar artikel]
Na maanden voorbereiding en discussie, wordt het eerste deel van het Leuvense circulatieplan maandag van kracht. Het Leuvense stadsbestuur gaf woensdag nog een laatste update over de concrete invoering en de plannen nadien. [naar artikel]
De meeste Gentse handelaars blijven na de invoering van het circulatieplan ‘goed bereikbaar’. Toch blijven klanten weg en daalt hun omzet. ‘De perceptie leeft dat de auto niet meer welkom is.’ [naar artikel]
Sinds in Gent het circulatieplan werd ingevoerd, spreekt de helft van de ondernemers van een omzetdaling van tien à dertig procent. Daarnaast worden ook een gebrekkige communicatie en hoge parkeertarieven gehekeld. Dat zijn de belangrijkste bevindingen van een kwalitatieve bevraging van UNIZO bij de Gentse ondernemers. [naar artikel]
Er komen in Aalst al enkele grote aanpassingen aan het nieuwe circulatieplan dat half augustus werd ingevoerd. Dat is nodig om een vlotte doorstroming te blijven garanderen, volgens de stad. Bij de fietsersbond zijn de reacties verdeeld, en veel handelaars willen het circulatieplan volledig terugdraaien. [naar artikel]
De Gentse handelaars blijven het debat over het circulatieplan domineren. De Stad komt maandag met een nieuwe campagne en schaaft de parkeertarieven bij. N-VA wil de hogere tarieven helemaal de vuilnisbak in. CD&V wil handelaars gratis laten parkeren. [naar artikel]
De Leuvense handelaarsvereniging Liefst Leuven wil graag meer parkeerplaatsen in het centrum. Maar verder zijn ze zeven maanden na de invoering van het circulatieplan wel tevreden. “De stad luistert naar ons”, klinkt het. [naar artikel]
Turnhout heeft na een positieve evaluatie beslist om het nieuwe circulatieplan te behouden. Het plan werd afgelopen zomer ingevoerd voor een proefperiode. Handelaars zijn daar niet tevreden mee, omdat de winkels volgens hen minder bereikbaar zijn. [naar artikel]
Sinds de invoering van het Leuvense circulatieplan rijden er niet alleen minder auto’s door de binnenstad, er lopen ook meer kinderen zonder begeleiding in de stad rond, én er zijn ook meer mannen te voet. Dat blijkt uit een onderzoek van Leuvense masterstudenten geografie. [naar artikel]
Hoe raakt de mug in AZ Maria Middelares? Kan Deliveroo met de fiets tot aan het Groot Kanon? Hoogspanning bij de ‘mobicoaches’ van het circulatieplan. Zes op zeven dagen adviseren zij handelaars, organisaties en bedrijven over het circulatieplan, dat over precies één week ingaat. [naar artikel]
Het gemeentebestuur van Jette gaat inwoners, handelaars en scholen bevragen over het nieuwe circulatieplan en dat plan nadien aanpassen. Dat is aangekondigd tijdens een woelige gemeenteraad. Onder andere in de Lecharlierwijk zijn een paar weken geleden verkeersborden en paaltjes die het autoverkeer tegenhouden geïnstalleerd. Die werden door groepjes inwoners verplaatst en vernield. [naar artikel]
Heel wat handelaars reageren gelaten op de bekendmaking van het nieuwe circulatieplan in Aalst. Daarin krijgen een aantal toegangswegen naar het stadscentrum een knip of worden ze eenrichtingsverkeer. "We zijn bezorgd dat klanten en leveranciers onze winkels niet meer zullen kunnen bereiken", zegt handelaar Mélissa Hembise. [naar artikel]
Een meerderheid van inwoners en handelaars van de Lecharlierwijk in Jette is tegen het circulatieplan. Dat blijkt uit een bevraging die het gemeentebestuur heeft georganiseerd. Eind vorig jaar zorgde het nieuwe verkeersplan voor de wijk nog voor veel commotie en vandalisme. [naar artikel]
Vlaamse bedrijven die handel drijven met het Verenigd Koninkrijk, noteren sinds de brexit al een omzetdaling van gemiddeld 6 procent. Dat zegt ondernemersorganisatie Voka, na een peiling bij 150 Vlaamse ondernemingen die zakendoen met het VK. Volgens de peiling geven de bedrijven ook een kostenstijging aan van een kleine 5 procent. Honderd dagen na de […] The post Brexit leidt tot omzetdaling van gemiddeld 6 procent bij Vlaamse bedrijven appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het veelbesproken Gentse circulatieplan is anderhalf jaar jong. Het moest doorgaand verkeer uit de Gentse binnenstad weghalen en inwoners overtuigen om de auto in te ruilen voor de fiets en het openbaar vervoer. Dat is gelukt, maar is dit nu een zegen of een vloek voor de lokale handelaars? Drie winkeliers geven hun genuanceerde visie. [naar artikel]
Gentse handelaars nemen zelf het heft in handen om de negatieve gevolgen van het circulatieplan te beperken. “Natuurlijk ondervinden wij er ook last van, maar het moet nu maar eens uit zijn met zeggen dat Gent onbereikbaar is geworden”, zegt initiatiefneemster Ganesha Vancoillie. Hun Facebookgroep Buy, Eat & Drink Local telt al 518 leden. [naar artikel]
In Gent is de uitstoot van schadelijke gassen na de invoering van het circulatieplan in april 2017 gemiddeld met 18 procent gedaald, dubbel zoveel... [naar artikel]
Het circulatieplan in Gent wordt positief geëvalueerd door het stadsbestuur en door de Gentenaar zelf, maar het krijgt een dertiental belangrijke aanpassingen. Dat zegt de Gentse schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw. “Uit een bevraging van duizend Gentenaars blijkt dat 55 procent het circulatieplan een goede zaak vindt. We hebben de stad veiliger, gezonder en aangenamer gemaakt.” [naar artikel]
Vandaag loopt het openbaar onderzoek af waarin bewoners en handelaars bezwaren konden overmaken tegen het circulatieplan in de Brusselse binnenstad. Bij winkeliers klinkt gemor. 'Wij gaan demonstreren.' [naar artikel]
Na heel wat protest en een petitie van 2.600 handtekeningen wordt het nieuwe circulatieplan van Meise, herbekeken. [naar artikel]
“Drastisch? Mijn verkeersplan?” Filip Watteeuw (56) steigert als hij het hoort. Woensdag is het twee jaar geleden dat het circulatieplan werd ingevoerd. Tijd om met de Groen-schepen te kijken hoe het nu verder moet en of er toch geen fouten zijn gemaakt. “Het plan werkt, maar had meer een totaalplan kunnen zijn”, geeft hij toe. “We hadden de handelaars daar ook beter in kunnen begeleiden.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.