De knip van de Leien komt dichterbij. Vanaf 5 juni tot en met december 2018 worden de Leien onderbroken voor doorgaand verkeer tussen de Maria-Theresialei en de Violierstraat. [naar artikel]
De Antwerpse Leien worden vanaf 5 juni tot en met december 2018 onderbroken voor doorgaand verkeer. Voor Limburgers die graag een bezoekje brengen aan de Scheldestad lijsten we op wat u moet weten over 'de knip van de Leien'. [naar artikel]
De knip in de Leien is een feit. Sinds zondagnacht kan het verkeer niet meer via de Leien van noord naar zuid en omgekeerd, en dat tot eind 2018. [naar artikel]
Alleen als je in de buurt van de Opera moet zijn, word je toegelaten in het 'knip'-gebied. Alle andere automobilisten moeten goed beseffen dat de [naar artikel]
Morgen krijgt de knip in de Leien de eerste ochtendspits te verduren. De universiteit van Antwerpen laat weten dat de mogelijke verkeerschaos [naar artikel]
De eerste dag na het verlengd weekend en de knip van de Leien is al bij al vrij vlot verlopen. In de binnenstad zelf toch, op de invalswegen was het miserie troef. Dat leidde op Twitter dan ook tot heel wat gelach (en geklaag). [naar artikel]
De eerste volledige werkweek na de zomervakantie komt eraan en dat zal opnieuw tot meer hinder leiden op de weg. In Antwerpen roepen ze op om zoveel mogelijk voor alternatieve vervoersmiddelen te kiezen, want de knip in de Leien blijft nog een tijdje van kracht. [naar artikel]
De echte knip van de Antwerpse Leien is voor de nacht van zondag op maandag, maar zondagavond is er al een ‘halve knip’. Vanaf 5 juni tot en met december 2018 worden de Leien onderbroken voor doorgaand verkeer tussen de Maria-Theresialei en de Violierstraat. [naar artikel]
In Antwerpen zijn de Leien in de nacht van zondag op maandag onderbroken met het oog op de werkzaamheden aan en onder het Operaplein en de Franklin Rooseveltplaats. De zogenaamde knip van de Leien zal anderhalf jaar duren en heel wat bewoners en pendelaars vrezen voor een verkeersinfarct. [naar artikel]
Op de eerste dag van de knip in de Antwerpse Leien is de website ‘slimnaarantwerpen.be’ niet bereikbaar. [naar artikel]
Bijna tien dagen na de knip in de Antwerpse Leien neemt de stad Antwerpen samen met haar mobiliteitspartners bijkomende maatregelen om de [naar artikel]
In Antwerpen zijn de Leien vannacht onderbroken voor de werken aan en onder het Operaplein en de Franklin Rooseveltplaats. De zogenaamde knip van [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de knip van de Leien was dinsdagmorgen een feit. Na dag één van de gewijzigde verkeerssituatie in het hart van de stad Antwerpen maken de bevoegde instanties de balans op. Hoe kan het beter? [naar artikel]
In Antwerpen zijn de Leien vannacht onderbroken voor de werken aan en onder het Operaplein en de Franklin Rooseveltplaats. De zogenaamde knip van [naar artikel]
De Antwerpse Leien worden vanaf 5 juni onderbroken ter hoogte van het Operaplein, en dat tot begin 2019. Deze ‘knip’ van de grote verkeersader wordt door iedereen die de stad in of uit moet rijden met argusogen gevolgd. Dreigen we ons hopeloos vast te rijden? Hoe kunnen we dat vermijden? En wat betekent dit voor wie woont en werkt in de binnenstad? Onze mobiliteitsreeks ‘De knip van de Leien’ biedt antwoorden en reikt alternatieven aan. Vandaag deel 1: gedoemd tot de binnenstad. [naar artikel]
De Antwerpse Leien worden vanaf maandag 5 juni onderbroken ter hoogte van het Operaplein, en dat tot begin 2019. Deze ‘knip’ van de grote verkeersader wordt door iedereen die de stad in of uit moet rijden met argusogen gevolgd. Deze handelaars en pendelaars, die om beroepsredenen dagelijks de rit naar Antwerpen moeten maken, bereiden zich volop voor. [naar artikel]
De ochtendspits is achter de rug; de eerste grote test voor de knip van de Leien is voorbij. Terwijl het verkeer in de binnenstad redelijk vlot verliep, was er veel meer drukte op de afritten van de Antwerpse Ring en de invalswegen naar de stad toe met lange files als gevolg. “We doen een warme oproep om meer gebruik te maken van de park and rides”, zegt Peter Bruyninckx van het Vlaams Verkeerscentrum. [naar artikel]
Een week na de knip van de Leien blijkt dat winkeliers en zelfstandigen in de Antwerpse binnenstad al klappen incasseren. Er is zelfs sprake van een omzetdaling tot 80%. Schepen Koen Kennis lanceert twee campagnes: één om Nederlandse shoppers met de trein naar Antwerpen te laten reizen, en één vlak voor de start van de zomerkoopjes. [naar artikel]
De knip van de Leien zorgt in Antwerpen niet voor grote problemen, hoor ik op de radio zeggen wanneer ik de Lange Lozanastraat indraai. Op dat moment lijkt dat inderdaad te kloppen. Maar daar komt al snel verandering in. [naar artikel]
Vanaf morgen is er in Antwerpen geen verkeer meer mogelijk op de Leien ter hoogte van het Operaplein. De zogenoemde 'knip' zorgt ervoor dat een [naar artikel]
Bijna tien dagen na de knip in de Leien neemt de stad Antwerpen samen met haar mobiliteitspartners bijkomende maatregelen om de verkeersdoorstroming op Linkeroever te verbeteren. [naar artikel]
Wie geregeld in Antwerpen rijdt met de wagen, zet zich schrap voor de voorspelde verkeerschaos die de knip van de Leien vanaf maandag zal veroorzaken. Maar de Scheldestad is lang niet de enige die kreunt onder zware werkzaamheden, zoals dit overzichtje bewijst. Afwachten of de aanleg van het Operaplein even mooie plaatjes zal opleveren. [naar artikel]
Het verkeer in Antwerpen kampt vandaag precies één maand lang met de 'knip', de onderbreking van de Leien door wegenwerken. Wij maken alvast een balans op van de impact tot nu toe. [naar artikel]
Zo'n 1.600 zelfstandigen krijgen een enquête van Unizo in de bus over de knip van de Leien. Unizo gaat zelfs voor het eerst een selecte groep ondernemers monitoren. De deelnemers zullen voor en tijdens de knip aan de Leien hun omzetcijfers met Unizo delen en op die manier wil de zelfstandigenorganisatie de impact van de wegenwerken opmeten. Of die werkelijk nefast zijn voor kleine zelfstandigen, zal nog moeten blijken. [naar artikel]
Het autogebruik in de stad is opvallend gedaald sinds de knip van de Leien in mei 2017. Dat blijkt uit de Antwerpse mobiliteitscijfers van het jaar 2018, die dinsdag werden bekendgemaakt. Sinds die knip rijden er op een gemiddelde weekdag gemiddeld 14.000 auto’s minder in de stad. Die knip gaf vooral de fiets een boost, want ook het aandeel gebruikers van openbaar vervoer daalde. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.