Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
VRT NWS

Dodelijke ongevallen in Wijnegem en Moorslede

25/06/2017 - 07:57
"Er zijn gisterenavond twee doden gevallen bij twee afzonderlijke ongevallen. In Wijnegem gaat het om een motorrijder, in Moorslede om een autobestuurder."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. De schaduwkant van de populaire SUV: steeds meer dodelijke ongevallen met voetgangers (02/03/2019 - Het Laatste Nieuws)

De populariteit van SUV's heeft een ernstige schaduwzijde: hun vierkante en hoge voorkanten leiden tot aanzienlijk meer dodelijke ongevallen onder... [naar artikel]


2. OVERZICHT. Heel veel dodelijke ongevallen gebeuren bij op- en afritten. Op deze plekken gaat het het vaakst mis (17/08/2023 - Het Belang van Limburg)

Meer dan de helft van de dodelijke ongevallen op onze snelwegen in 2021 en 2022 gebeurde in de buurt van op- en afritten, zo bleek eerder uit cijfers van Vias. Een verdere analyse toont nu aan dat er op de ene plek al meer ongevallen gebeuren dan op de andere. Een overzicht. [naar artikel]


3. Een drugkartel in Moorslede? (14/04/2019 - De Morgen)

Is Andacon, een kmo uit Moorslede een spil in een gigantisch Mexicaans drugnetwerk? Dat is alvast de conclusie van het parket. Andacon zou meer dan 100 kilogram efedrine geleverd hebben, grondstof voor de dodelijke harddrug crystal meth. 'Hebben ze daarmee hun verzameling exclusieve auto's betaald?' [naar artikel]


4. Trajectcontrole op Opitterkiezel na dodelijke ongevallen (12/01/2021 - Het Belang van Limburg)

Na de twee dodelijke ongevallen op de Opitterkiezel vorige week, wordt er stevig ingegrepen om de snelheid op deze weg onder controle te houden. Net als op de Meeuwerkiezel komt er ook op de Opitterkiezel trajectcontrole. [naar artikel]


5. Stad Gent en haven pakken verkeersveiligheid aan na dodelijke ongevallen  (11/03/2020 - VRT NWS)

Stad Gent en de fusiehaven Nord Sea Port gaan maatregelen nemen om de verkeerssituatie in het havengebied veiliger te maken na 2 recente dodelijke ongevallen. De weginfrastructuur zal aangepast worden er komt ook betere signalisatie. [naar artikel]


6. Dodelijke ongevallen minder betwist door drones (18/03/2017 - Het Belang van Limburg)

Voor de rechtbank zijn er minder betwistingen over de verantwoordelijkheid bij dodelijke ongevallen. Dat stelt het parket Limburg vast. De inzet van drones en geavanceerde simulatie- en berekeningsprogramma’s helpen verkeersdeskundigen om het ongeval nog nauwkeuriger te reconstrueren. [naar artikel]


7. In twee jaar dubbel zo veel ongevallen met elektrische fietsen (23/07/2018 - De Morgen)

Het aantal ongevallen met elektrische fietsen is de afgelopen twee jaar verdubbeld en het aantal dodelijke slachtoffers steeg ook enorm. In 2017 werden 977 ongevallen genoteerd, waarvan 22 met fatale afloop. In 2015: 515 ongevallen en 14 doden, in 2016: 742 ongevallen en 13 doden. [naar artikel]


8. Zes op de tien verkeersdoden op de snelweg droegen hun gordel niet (23/10/2017 - Knack)

Zestig procent van de dodelijke slachtoffers bij een verkeersongeval op de snelweg droeg geen autogordel. Dat blijkt uit een studie van Vias Institute. Dat onderzocht de pv's van 158 dodelijke ongevallen op de autosnelwegen. Snelheid speelde een rol in bijna vier op de tien onderzochte ongevallen. [naar artikel]


9. Niet het eerste dodelijke ongeval tijdens rallywedstrijd in België (06/11/2022 - Het Nieuwsblad)

De voorbije jaren zijn al meermaals fatale ongevallen gebeurd tijdens rallywedstrijden in België. Een overzicht van dodelijke ongevallen sinds 1995. [naar artikel]


10. Dodelijke ongevallen en opgedreven exemplaren die ruim 100 km/uur gaan: hoe gevaarlijk zijn e-steps? (14/01/2022 - Het Nieuwsblad)

Dodelijke ongevallen met e-steps, opgedreven exemplaren … De elektrische step is razend populair, maar niet zonder gevaar. “Vanaf 30 km/u is er een grote kans op overlijden.” [naar artikel]


11. Zes op de tien verkeersdoden op de snelweg droegen geen gordel (23/10/2017 - Het Belang van Limburg)

Zestig procent van de dodelijke slachtoffers bij een verkeersongeval op de snelweg droeg geen autogordel. Dat blijkt uit een studie van Vias Institute. Dat onderzocht de pv’s van 158 dodelijke ongevallen op de autosnelwegen. Snelheid speelde een rol in bijna vier op de tien onderzochte ongevallen. [naar artikel]


12. STANDPUNT. Snelwegparkings sluiten? Dan vergroot de kans op dodelijke ongevallen (15/09/2018 - Gazet van Antwerpen)

Er komt tegen de zomer van 2020 een nieuwe parking voor vrachtwagens op Linkeroever in Antwerpen met 370 plaatsen. Dat is goed nieuws voor de transportsector. Hoe meer vrachtwagenchauffeurs in staat worden gesteld om hun verplichte rij- en rusttijden na te leven, hoe kleiner de kans op dodelijke ongevallen. [naar artikel]


13. Meer dodelijke ongevallen met fietsers in West-Vlaanderen dan in 2022 (19/01/2024 - Het Belang van Limburg)

Er zijn vorig jaar in West-Vlaanderen minder dodelijke verkeersslachtoffers gevallen, maar bij meer ongevallen waren fietsers betrokken. Dat is bekendgemaakt op fietsbeurs Velofollies in Kortrijk. [naar artikel]


14. KAART. Op deze plaatsen in Limburg gebeurden vorig jaar dodelijke ongevallen (13/05/2023 - Het Belang van Limburg)

In 2022 stierven er liefst 49 mensen op de Limburgse wegen. Omdat achter elk ongeval een naam en een verhaal schuilt, hebben we de dodelijke ongevallen van vorig jaar verzameld op een interactieve kaart. Via de kruisjes kun je meer info krijgen over wat er gebeurd is. [naar artikel]


15. Twee doden bij verschillende ongevallen op E34 (04/12/2019 - Het Nieuwsblad)

Op de E34 gebeurden woensdag verschillende ongevallen. Daarbij vielen twee dodelijke slachtoffers te betreuren. Ter hoogte van Oelegem overleed een vrachtwagenchauffeur toen hij inreed op een andere vrachtwagen. In de staart van die file reed een bestelwagen in op een andere vrachtwagen, ook met dodelijke afloop. [naar artikel]


16. Tienduizenden op straat na dodelijke ongevallen in illegale mijn: 'Wij vragen alleen maar om eten' (08/01/2018 - Knack)

Na twee dodelijke ongevallen op korte tijd, wordt in het oosten van Marokko op grote schaal geprotesteerd tegen de gang van zaken in de illegale mijnen. Tienduizenden mensen komen er op straat om een verbetering van de economische situatie in de regio te eisen. [naar artikel]


17. Meer dan helft van dodelijke ongevallen op snelwegen vindt plaats nabij op- en afritten (03/08/2023 - Het Belang van Limburg)

Op- en afritten van snelwegen zijn bijzonder risicovol: in de periode 2021-2022 vond meer dan 1 op de 2 dodelijke ongevallen daar plaats. En 1 op de 10 verkeersdoden op de snelweg was een voetganger. Dat blijkt uit een nieuwe studie van verkeersinstituut Vias. [naar artikel]


18. Meer dan helft van dodelijke ongevallen op snelwegen vindt plaats in omgeving van op- en afritten (03/08/2023 - Het Laatste Nieuws)

Op- en afritten van snelwegen zijn bijzonder risicovol: in de periode 2021-2022 vond meer dan 1 op de 2 dodelijke ongevallen daar plaats. En 1 op de 10 verkeersdoden op de snelweg was een voetganger. Dat blijkt uit een nieuwe studie van verkeersinstituut Vias. [naar artikel]


19. Wijnegem tevreden met beloofde trajectcontrole op N12 (29/12/2020 - VRT NWS)

In Wijnegem zijn ze tevreden dat er volgend jaar trajectcontroles komen op de N12. Op die weg gebeurden in het verleden al geregeld zware ongelukken, ook met dodelijke afloop. Daarom werd ook al gevraagd om de snelheidsbeperking op de gewestweg te verlagen van 90 tot 70 kilometer per uur. Maar dat wil het Agentschap Wegen en Verkeer tot nog toe niet. [naar artikel]


20. Fietsers reageren op stijging dodelijke ongevallen “Ieder voor zich, want we zijn allemaal opgejaagd” (04/10/2019 - Gazet van Antwerpen)

Hoewel het aantal dodelijke ongevallen met fietsers in Vlaanderen daalt, zijn er in de provincie Antwerpen net meer fietsers die het leven lieten in het verkeer. Wat vinden fietsers daarvan en wat is volgens hen de oorzaak? Wij staken ons licht op in Antwerpen en Mol. [naar artikel]


21. Aantal dodelijke ongevallen met Belgen in buitenland fors gestegen (15/02/2023 - Het Belang van Limburg)

We zoeken steeds vaker het avontuur op tijdens onze vakanties. In plaats van aan het strand te liggen gaan we liever fietsen, klimmen of trekken we rond. En dat is niet zonder risico, want het aantal dodelijke ongevallen met Belgen in het buitenland is fors gestegen. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!