De Belgische multinational Umicore, die in de provincie Antwerpen zo’n 2.500 mensen vast in dienst heeft, ziet zijn winst en aandelenkoers fors stijgen omdat het bedrijf materialen voor batterijen van elektrische auto’s maakt. Maar hoe kan dat, als de elektrische auto bijna nergens in Europa doorbreekt? “Umicore heeft de grootste risico’s al genomen. Als de verkoop van elektrische auto’s een beetje stijgt, ziet Umicore zijn winst al fors toenemen”, zegt KBC-econoom Tom Simonts. [naar artikel]
Lees dit artikel: Umicore en Volkswagen samen actief in batterijmaterialen voor elektrische auto De Belgische materialengroep Umicore wil een samenwerking starten met Volkswagen voor EV-batterijmaterialen. Dit maakte Umicore woensdagochtend bekend. De twee fabrikanten spraken de intentie uit om een joint venture op te richten om capaciteit in Europa op te bouwen voor de productie van precursoren en kathodemateriaal voor de bevoorrading van de Europese batterijcellenproductie van Volkswagen. In […] Lees dit artikel: Umicore en Volkswagen samen actief in batterijmaterialen voor elektrische auto [naar artikel]
20:24 Met de uitrol van een fabriek in Canada - met dank aan een megasubsidie - heeft Umicore zijn batterijstrategie rond. De Belgische industriegroep bood meer duidelijkheid over de financiering en de toek... [naar artikel]
08:16 Dankzij de stijgende vraag naar kathodematerialen, die verwerkt worden in herlaadbatterijen voor elektrische auto's, presteerde Umicore in het eerste halfjaar nog iets beter dan verwacht. [naar artikel]
21:10 Dankzij de groeiende verkoop van elektrische auto’s ziet Umicore zijn winst met een kwart stijgen. 'Al onze klanten zien elektrificatie als grootste prioriteit', zegt financieel directeur Filip Platte... [naar artikel]
08:14 De materialengroep rekent in 2017 op een sterke groei in 'groene mobiliteit', herlaadbatterijen voor elektrische auto's en autokatalysatoren. [naar artikel]
Umicore heeft in de eerste zes maanden van het jaar zijn nettowinst met 22 procent kunnen opkrikken tot 163 miljoen euro, zo meldt het Belgische materialenbedrijf dinsdag. Umicore presteerde beter dan de verwachtingen, met dank aan de wereldwijd toegenomen vraag naar elektrische en hybride voertuigen. [naar artikel]
14:06 De plannen van Tesla om de batterijkosten bij elektrische auto's naar omlaag te halen kunnen slecht uitdraaien voor de producenten van kathodematerialen als Umicore, meent UBS. [naar artikel]
19:39 Een crashende kobaltprijs en Chinezen die minder elektrische auto’s kopen noopten Umicore tot een winstwaarschuwing. Dankzij een spectaculaire comeback kon de materialengroep toch nog scoren. [naar artikel]
11:13 Ionway, de joint-venture van Umicore en Volkswagen gaat op de terreinen van Umicore in Nysa genoeg batterij-materiaal maken voor 2,2 miljoen elektrische auto's per jaar. [naar artikel]
09:21 De melt-up van Tesla volgt op de sneller dan verwachte doorbraak van elektrische auto's. En daar profiteert volgens beurshuis Berenberg Umicore als hofleverancier van kathodematerialen van. [naar artikel]
21:04 Meer dan de helft van de Europese elektrische auto’s zal tegen het einde van dit decennium voor duizenden euro’s aan Umicore-materiaal bevatten. Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche, Mercedes-Benz, Fiat, ... [naar artikel]
11:48 Het beurshuis Berenberg ziet Umicore niet alleen als wereldspeler in batterijmaterialen voor elektrische auto's, maar denkt dat de Belgische groep ook een belangrijke positie kan verwerven in de recyc... [naar artikel]
12:50 Umicore stuurde dinsdag een winstalarm uit wegens de tegenvallende verkoop van zijn batterijmaterialen. De Chinese markt voor elektrische auto's verzwakt door wegebbende subsidies. [naar artikel]
01:05 Umicore, de wereldmarktleider in materialen voor batterijen, stuurde gisteren een dubbel winstalarm uit wegens de slabakkende verkoop van elektrische auto’s in China. ‘Een onverwachte tegenvaller’, no... [naar artikel]
Op de site van Umicore in Olen is gisteren BESS officieel voorgesteld. Het Battery Energy Storage System schenkt afgedankte batterijen van elektrische auto’s een nieuw leven. “We leren uit het verouderingsproces van de batterijen om ze nog beter te maken”, zegt manager Geert Defieuw van Umicore. [naar artikel]
13:32 Materialengroep Umicore sluit een alliantie met autobouwer BMW en batterijmaker Northvolt. Hun ambitie: een duurzame levenscyclus voor de batterij in een elektrische auto. [naar artikel]
08:10 Materiaaltechnologiegroep Umicore stuurt een winstwaarschuwing uit. De recurrente bedrijfswinst zal ‘een stuk onder het niveau van 2019’ uitkomen, vooral door de impact van Covid-19 op de auto-industr... [naar artikel]
19:58 Als het aan Umicore ligt, zit aan het einde van dit decennium in bijna de helft van de elektrische auto's in Europa materiaal van de Brusselse multinational. Woensdag opent hij een grote kathodemate... [naar artikel]
17:47 Umicore wil al jaren een cruciale speler in de wereldwijde industrie voor elektrische auto’s worden. Met de investering van 1,35 miljard euro in een nieuwe fabriek in Polen voor batterijmaterialen wor... [naar artikel]
Het aandeel Umicore schoot woensdagmiddag meer dan 12 procent hoger. De Belgische metaalverwerker is een belangrijke toeleverancier voor de batterijen van elektrische auto’s. Volgens persbureau Bloomberg zoekt de Koreaanse chemiereus LG Chem naar overnamekandidaten in de batterijmarkt. Daarbij zou ook gekeken zijn naar Umicore, aldus bronnen van Bloomberg. Beide bedrijven werken al jaren samen. Umicore […] [naar artikel]
12:25 Volgens Bank of America versnellen de stimulusplannen de transitie naar elektrische auto's, waardoor de vraag naar kathodes stijgt. 'Umicore krijgt meer onderhandelingsmacht.' [naar artikel]
20:10 Umicore gaat jaarlijks genoeg batterijmaterialen leveren voor de productie van ongeveer 225.000 elektrische auto's. [naar artikel]
Materiaaltechnologiegroep Umicore huldigt woensdag in het zuiden van Polen een nieuwe fabriek voor kathodematerialen in, een onderdeel van de batterij van elektrische voertuigen. Met de fabriek in Nysa wil Umicore het voortouw nemen qua batterijmaterialen in Europa nu het wagenpark moet evolueren van voertuigen op brandstof naar elektrische wagens. [naar artikel]
15:39 Wie écht wil inzetten op de doorbraak van elektrische auto's kiest volgens Morgan Stanley beter voor 'underdog' Johnson Matthey dan op eeuwige rivaal Umicore. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.