De Volkswagen-groep produceert momenteel de minst vervuilende dieselwagens. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de Europese niet-gouvernementele organisatie Transport & Environment. Toch blijkt uit het onderzoek dat alle diesels in de praktijk meer NOx - of stikstofoxide - uitstoten dan tijdens de officiële test op de rollenbank, soms zelfs tot 14 keer de officiële limiet. [naar artikel]
12:48 Volkswagen huurt een deel van de onafgewerkte nieuwe luchthaven van Berlijn om onverkoopbare auto's tijdelijk te parkeren. [naar artikel]
De Duitse autogroep Volkswagen heeft in de Verenigde Staten een akkoord bereikt over een vergoeding voor de eigenaars van dieselwagens die veel meer vervuilen dan de software aangeeft. Het gaat om 80.000 wagens met een motor van 3.0 cc. [naar artikel]
12:27 De Duitse autobouwer produceert al sinds de jaren 70 zelf miljoenen curryworsten via een slagerij in eigen beheer. Maar om gezond eten bij zijn werknemers te promoten haalt Volkswagen de worsten van d... [naar artikel]
De huidige Volkswagen-topman Herbert Diess wist van het bestaan van sjoemelsoftware in dieselauto's voor dat het schandaal in september 2015 aan... [naar artikel]
Het autoconcern Volkswagen gaat in Duitsland een schrootpremie aanbieden aan de bezitters van oude dieselwagens (euronorm 1 tot 4), die kan oplopen tot 10.000 euro per voertuig. Dat berichten Duitse media. De autobouwer wil daarmee een antwoord bieden aan de problematiek van oude dieselwagens, die in steeds meer Duitse steden niet meer binnen mogen omwille […] Het bericht Volkswagen biedt in Duitsland tot 10.000 schrootpremie voor oude diesels verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
17:00 Duitsers die hun oude dieselwagen van Volkswagen inruilen voor een nieuw en minder vervuilend model krijgen een korting van 2.000 tot meer dan 12.000 euro. [naar artikel]
Volkswagen moet in Nederland een boete van 450.000 euro betalen voor oneerlijke handelspraktijken. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legde die maximale boete op aan de Duitse automaker wegens misleiding van consumenten. [naar artikel]
De Duitse autobouwer Volkswagen hoopt dit jaar de verkoop van elektrische voertuigen in China te kunnen verdubbelen. Het bedrijf wil nog een grotere groei nastreven, maar zou in die ambities door een tekort aan halfgeleiders kunnen worden afgeremd. Dat heeft Stephan Wollenstein, hoofd van Volkswagen China, gezegd. Volkswagen produceert zijn elektrische ID-serie in China in […] [naar artikel]
Volkswagen blijft de E-Golf langer produceren. De reden hiervoor zijn softwareproblemen met de nieuwste elektrische auto van het concern, de ID.3.... [naar artikel]
8,5 miljoen vieze Volkswagen-diesels rijden rond in de EU [naar artikel]
Diesels van Volkswagen mogen bij lagere temperaturen niet meer stikstof uitstoten om onderdelen als roetfilters te ontzien. De software die de autofabrikant daarvoor heeft gebruikt is ontoelaatbaar, en kan voor klanten zelfs een reden zijn om hun geld terug te vragen. Dat zegt het Europees Hof van Justitie in een nieuw arrest. Het is een nieuwe veroordeling van de Duitse autobouwer voor het manipuleren van uitlaatgassen. [naar artikel]
Het aandeel van de tolkilometers dat Euro 6-vrachtwagens afleggen, de vrachtwagens uit de properste emissiecategorie, is het voorbije jaar gevoelig... [naar artikel]
Bij het bedrijf Fire Technics in Oostende is de properste straatveegmachine ter wereld in primeur voor ons land voorgesteld: de Dulevo 6000 CGN. Dat gebeurde in aanwezigheid van Vlaams minister voor Energie Bart Tommelein (Open VLD). [naar artikel]
Volkswagen heeft in de Verenigde Staten naar verluidt weer een belangrijke stap gezet in de afwikkeling van het sjoemelsoftwareschandaal. De [naar artikel]
Ongeveer 7.000 liter water en een hoop chemicaliën: dat heb je nodig voor de productie van een jeansbroek. Moet beter kunnen, dacht Tom Duhoux toen hij drie jaar geleden HNST oprichtte. De missie van die Mechelse start-up: de properste – lees: meest milieuvriendelijke – jeansbroeken ter wereld maken. [naar artikel]
Diesels die zich niet aan de normen houden, veroorzaken wereldwijd elk jaar 38.000 voortijdige sterfgevallen door de stikstofoxiden in hun uitstoot. [naar artikel]
Renault roept bijna 16.000 diesels van het type Captur en Kadjar terug om de uitstoot van schadelijke stoffen terug te dringen. Breidt het dieselschandaal zich uit? [naar artikel]
Genk is de properste stad van Limburg. Dat blijkt uit een onderzoek van Test Aankoop. De stad van burgemeester Wim Dries is de enige Limburgse stad die de maximumscore krijgt. De drie andere Limburgse steden Hasselt, Beringen en Sint-Truiden kregen een vier sterren op vijf. [naar artikel]
Leden van het Amerikaanse Congres hebben de nieuwe topman van Volkswagen op het matje geroepen. De volksvertegenwoordigers eisen tekst en uitleg... [naar artikel]
Diesels gaan de komende jaren versneld verdwijnen uit de Europese straten. Econoom Geert Noels vreest dat we miljoenen diesels gaan versassen naar Afrika. Joeri Thijs van Greenpeace antwoordt in het Radio 1-programma “De wereld vandaag” dat dit ethisch niet kan. “We mogen diesel niet uitfaseren ten koste van Afrika.” [naar artikel]
De Europese Commissie heeft ten onrechte de stikstof-uitstootnormen van diesels versoepeld. Dat is het oordeel van het Gerecht van de EU in... [naar artikel]
De nieuwe meetapparaten die vervuilende, illegale diesels van de weg moeten halen, komen er dus voorlopig niet. Een beslissing van minister Lydia Peeters (Open VLD) die bij wetenschappers en deskundigen de wenkbrauwen doet fronsen. Maar waarom zijn die nieuwe meetapparaten eigenlijk nodig? Wie besliste ze in te voeren en wanneer? En hoe ernstig is het probleem van vervuilende diesels eigenlijk? Een terugblik. [naar artikel]
De marathon van Gent volgt dit jaar een nieuwe route door een natuurrijk gebied en heeft de ambitie om de "properste marathon ter wereld" te worden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.