De auto verliest terrein in het woon-werkverkeer. De wagen was vorig jaar goed voor 56 pct van de woon-werkverplaatsngen, terwijl dat in 2010 nog 71 pct was. Dat blijkt uit de eerste resultaten van een grote enquête van het Vias Institute, het voormalige BIVV. Er werden 30.000 personen ondervraagd. [naar artikel]
De auto verliest terrein in het woon-werkverkeer. De wagen was vorig jaar goed voor 56 procent van de woon-werkverplaatsingen, terwijl dat in [naar artikel]
Al 4 op de 10 werknemers gebruikt de fiets om minstens een deel van z’n woon-werk verkeer af te leggen. En ook het aantal werknemers dat trein, tram of bus neemt van en naar het werk, klimt stilaan. Al neemt dat niet weg dat de auto met stip op één blijft staan bij de pendelaars, … The post BEKIJK – Fiets wint terrein in woon-werkverkeer appeared first on Trends. [naar artikel]
Almaar meer mensen zoeken alternatieven voor de auto om naar het werk te gaan. In 2010 gebeurden zeven op de tien woon-werkverplaatsingen nog met de auto, vorig jaar was dat nog maar iets meer dan de helft. Vooral de fiets wint terrein: het aandeel fietsritten in het woon-werkverkeer is meer dan verdubbeld in zeven jaar tijd. Dat blijkt uit een studie van de FOD Mobiliteit in samenwerking met het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid, dat voortaan VIAS Institute heet. [naar artikel]
De elektrische fiets wordt in Vlaanderen hoe langer hoe meer gekocht voor woon-werkverkeer. Van de Vlamingen die vandaag een elektrische fiets bezitten, kocht 34 procent die aan om te gebruiken voor woon-werkverkeer. In 2015 was dat nog maar 21 procent. [naar artikel]
Voor woon-werkverkeer stappen Vlamingen vaker in hun auto, maar voor andere verplaatsingen zoeken ze vaker een alternatief. [naar artikel]
Ligt je werkplek op 22,9 kilometer van je woning en doe je 41 minuten over die afstand? Proficiat, dan ben je volgens een studie van Jobat de gemiddelde Vlaming. Maar veel belangrijker dan de tijd en de afstand: krijg je stress van dat pendelen, of net niet? Als je alles in rekening brengt, geeft de Vlaming zijn woon-werkverkeer een gemiddelde score van 6,2 op 10. “Dat moet structureel omhoog, want het woon-werkverkeer is een factor bij burn-outs.” [naar artikel]
Werknemers die met een waterbus naar het werk gaan, hebben recht op een terugbetaling van hun woon-werkverkeer. Dat heeft de Nationale Arbeidsraad gisteren aan minister Kris Peeters geadviseerd. [naar artikel]
De Limburgers moeten van alle Vlamingen gemiddeld de langste afstand afleggen om van hun woning tot op het werk te geraken: gemiddeld 24,4 kilometer. Toch wint de fiets in Limburg fors terrein in het woon-werkverkeer. [naar artikel]
De Vlaamse overheid betaalde in 2018 in het kader van het woon-werkverkeer 2,92 miljoen euro aan fietsvergoedingen uit aan personeelsleden. Dat is... [naar artikel]
Ondanks de voornemens van topman Roger Kesteloot blijft woon-werkverkeer de blinde vlek in het aanbod van De Lijn. 'Pendelverkeer is meer dan extra bussen inleggen in de steden', stelt Voka. [naar artikel]
De auto blijft met enorme voorsprong de heer en meester in het woon-werkverkeer in Vlaanderen. Bedrijven die buiten de steden gevestigd zijn, zagen... [naar artikel]
Hoewel we nog steeds erg verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar vervoer. Voor woon-werkverkeer stappen we echter wel weer vaker in onze wagen. Dat blijkt uit de nieuwste editie van het Onderzoek Verplaatsingsgedrag (OVG) van de Vlaamse overheid, waarvoor 1.600 personen […] Het bericht Vlaming kiest vaker voor alternatief vervoermiddel, behalve voor woon-werkverkeer verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De filezwaarte op de Vlaamse snelwegen was in maart, april of mei nooit hoger dan dit jaar. En dat ondanks de toegenomen populariteit van telewerk sinds de coronacrisis. “Het is een groot misverstand dat woon-werkverkeer de reden is waarom we in de file staan.” [naar artikel]
Zes werkgevers hebben een Business Mobility Award gekregen. Dat is een beloning voor hun initiatieven om een vlot, veilig en duurzaam woon-werkverkeer te organiseren. Uit 25 kandidaturen werden 6 winnaars gekozen. [naar artikel]
Hoewel we nog steeds verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar vervoer. Voor woon-werkverkeer stappen we wel vaker in onze wagen, blijkt uit het Onderzoek Verplaatsingsgedrag (OVG) van de Vlaamse overheid. Zo’n 1.600 mensen werden bevraagd tussen januari 2016 en januari 2017. […] Het bericht Vlaming kiest vaker voor alternatief vervoermiddel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De elektrische fiets wordt in Vlaanderen hoe langer hoe meer gekocht voor woon-werkverkeer. Van de Vlamingen die vandaag een elektrische fiets... [naar artikel]
De Vlaamse overheid betaalde in 2018 in het kader van het woon-werkverkeer 2,92 miljoen euro aan fietsvergoedingen uit aan personeelsleden. Dat is het dubbele van het bedrag dat in 2010 (1,47 miljoen euro) werd uitgekeerd. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Liesbeth Homans (N-VA) op een schriftelijke vraag van Björn Rzoska (Groen). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.