Terwijl bedrijven steeds meer de omschakeling maken naar elektrisch rijden, blijven huishoudens grotendeels voor verbrandingsmotoren kiezen. Dat blijkt uit een analyse van Febiac, de Belgische federatie van bedrijven binnen de auto-industrie. De essentie Bedrijven maken almaar meer de omschakeling naar elektrisch rijden, terwijl particulieren blijven kiezen voor een wagen met een verbrandingsmotor. Bedrijven kopen steeds […] [naar artikel]
Al jaren kun je horen en lezen dat het Autosalon van Brussel ‘helemaal in het teken van elektrisch rijden’ staat, maar pas met de editie 2020 wordt... [naar artikel]
Elektrisch rijden is in opmars: van de 6 miljoen auto's op de Belgische wegen is al een half miljoen een zogenaamde 'stekkerauto'. Dat blijkt uit cijfers van autofederatie Traxio. 200.000 auto's zijn volledig elektrisch en 300.000 zijn plug-in hybride. 'WinWin' krijgt daarover steeds meer praktische vragen: een antwoord op de 5 meest gestelde vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Door de overgang naar elektrisch rijden dreigt Frankrijk tot een kwart van de banen in de auto-industrie te verliezen. Het gaat om 100.000 van de 400.000 banen bij bedrijven als Peugeot, Renault en Citroën, maar ook tientallen toeleveranciers, stelt een belangenvereniging voor de Franse autosector. Volgens Luc Chatel van La Plateforme Automobile is Frankrijk niet concurrerend en moet de overheid bedrijven helpen de overstap te maken. [naar artikel]
Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij... [naar artikel]
Elektrisch rijden is duur, het laden neemt veel tijd in beslag,… er heersen heel wat vooroordelen over EV’s. Maar vaak zijn die gebaseerd op conclusies die enkele jaren geleden waarheid waren. Welke vooroordelen over elektrisch rijden houden vandaag nog steek? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Met zijn Spring bewijst Dacia wat we in deze rubriek al meermaals schreven: dat het concept van de ‘EV’ veel geschikter is als tweede gezinswagen voor om en bij de deur, dan als eerste en grote auto in het gezin. En dat de prijsstijgingen in de autosector pijn doen. “Toch is dit volgens mij het geknipte model voor wie de stap naar elektrisch rijden wil zetten,” vindt onze autospecialist Joost Bolle. [naar artikel]
Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? Meer dan 10 procent van de auto’s die in 2020 in België werden ingeschreven was een hybride of elektrisch model. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2019. We maken dus snel de omslag. Toch rijzen er soms nog vragen over elektrisch rijden. Is het eigenlijk wel handig en hoeveel kost het nu om over […] Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? [naar artikel]
Vanaf 2029 moeten alle nieuwe auto’s in Vlaanderen elektrisch zijn. Althans: dat is het plan van de Vlaamse regering, maar nog altijd geen wet. Het neemt niet weg dat die datum met rasse schreden nadert, terwijl veel particulieren nog niet klaar zijn om de stap naar elektrisch rijden te zetten. Ze zitten immers met ontzettend veel vragen. Kan je vlot een caravan voorttrekken met een elektrisch voertuig? En waar installeer je een laadpaal als je in een appartement woont? Onze autokenner Joost Bolle beantwoordt tien prangende vragen. [naar artikel]
07:00 Van een van de e-pioniers van België tot een pr-consultant die pas dit jaar de overstap maakte naar elektrisch rijden: vijf fans van e-rijden delen hun ervaringen. [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt donderdag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
De transitie van wagens met verbrandingsmotor naar alternatieven met een elektrische motor is ingezet. Maar hoe snel gaat het, en wat zijn eventuele drempels om een elektrische wagen aan te schaffen? Business AM vroeg het aan Philip Copmans, fleet manager bij Audi. Dat automerk deed onlangs onderzoek naar elektrisch rijden. Beluister het volledige gesprek met […] [naar artikel]
Denemarken overweegt om de verkoop van auto’s op fossiele brandstoffen vanaf 2030 stop te zetten. Ook andere Europese landen denken in dezelfde richting. Greenpeace vraagt zelfs om er in 2028 al volledig mee te stoppen. Is het haalbaar om zo snel te gaan? En wat kost het een land als België aan extra energiecapaciteit als het hele wagenpark elektrisch zou rijden? Het is een vraag die extra gewicht heeft gekregen in een periode met dreigende stroomtekorten. [naar artikel]
Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij... [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt vandaag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
De Mini is er voor het eerst volledig elektrisch voor het grote publiek. Benieuwd of het zo geroemde gocart-gevoel behouden bleef. [naar artikel]
Elektrisch rijden is misschien (nog) niet zo populair als we zouden denken. Uit een bevraging van de automobilistenvereniging Touring blijkt dat 38 procent van de bevraagden stelt dat elektrisch rijden niet voor hen is. Straffer nog: 32 procent, of zo goed als één op drie, staat er ronduit negatief tegenover. Daar tegenover staat dat 42 procent positief denkt over emissievrij autorijden. Een kwart (26 procent) denkt binnen de vijf jaar een vol-elektrische auto aan te schaffen, zo blijkt uit de pas gelanceerde ‘Elektrisch Rijden Monitor’ van Touring. De grootste obstakels zijn de hoge aanschafprijs en de gestegen gebruikskosten door de hogere elektriciteitsprijzen. [naar artikel]
Bijna 140 grote investeerders, samen goed voor 20.000 miljard dollar aan activa, vragen dat multinationals wetenschappelijk onderbouwde doelstellingen vastleggen om... The post Grote beleggers zetten klimaat op de agenda, Belgische bedrijven zetten alliantie op appeared first on Business AM. [naar artikel]
Shenzhen wil tegen eind dit jaar al zijn bussen elektrisch laten rijden. Met nog enkele weken te gaan komt dat doel in zicht. Het wordt daarmee de... [naar artikel]
De supermarktgroep Colruyt is vast van plan het rijden op aardgas (CNG of Compressed Natural Gas) in België op de kaart te zetten. Het bedrijf voert daarover gesprekken met de Belgische post (Bpost) en enkele andere ‘grote bedrijven’. [naar artikel]
Straks rijden we met z’n allen elektrisch. Dat moet vooral het klimaat een handje helpen. Maar dan moet de stroom zelf natuurlijk voldoende groen zijn, en de wagens voldoende zuinig. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn zocht uit hoeveel CO2-uitstoot een elektrisch gereden kilometer vertegenwoordigt. Want klopt het wel dat groen rijden altijd CO2-vriendelijker is? En is ons land een goede leerling in West-Europa? “Om rekening te houden met de échte klimaatimpact van elektrisch verreden kilometers moeten we ons verlossen van twee utopieën.” [naar artikel]
De opkomst van elektrisch rijden is mogelijk slecht nieuws voor Europese autofabrikanten. De Europese auto-industrie is toonaangevend op het [naar artikel]
Elektriciteit is niet goedkoop in België en een elektrische wagen opladen aan een publieke laadpaal maakt dat elektrisch rijden nauwelijks... [naar artikel]
Geen ontkomen aan. In de toekomst moeten we elektrisch rijden. Meer zelfs: de auto van de toekomst wordt ook ingezet in het volledige... [naar artikel]
Lees dit artikel: Goed nieuws voor elektrisch rijden: batterijrecyclagebedrijf van medeoprichter Tesla haalt 700 miljoen dollar op Redwood Materials, de batterijrecycling start-up van J.B. Straubel – medeoprichter van Tesla, heeft in een financieringsronde meer dan 700 miljoen dollar opgehaald. Het doel van het bedrijf is de toeleveringsketen voor elektrische voertuigen in de VS op zijn kop te zetten. Bij de fondsenwerving, waarvan de kapitaalinjectie al meer dan zes keer hoger is dan […] Lees dit artikel: Goed nieuws voor elektrisch rijden: batterijrecyclagebedrijf van medeoprichter Tesla haalt 700 miljoen dollar op [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.