Sensoa lanceert woensdag een nieuwe campagne waarin zes hardnekkige seksmythes worden ontkracht. Die campagne is ingegeven door de vaststelling dat nogal wat Vlamingen kampen met misvattingen over seksualiteit. [naar artikel]
Het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid Sensoa lanceert vandaag een nieuwe campagne om een aantal hardnekkige "seksmythes" te ontkrachten. De campagne is vooral gericht op jongeren, homomannen en mensen met hiv. [naar artikel]
Heel wat Vlamingen kampen met misvattingen over seksualiteit. Daarom lanceert Sensoa een nieuwe campagne waarin zes hardnekkige seksmythes [naar artikel]
Gezondheidsorganisatie Sensoa lanceert een nieuwe campagne rond seksmythes. Uit onderzoek blijkt namelijk dat nogal wat Vlamingen onrealistische verwachtingen hebben over seks en nood hebben aan meer informatie. Sensoa wil daar wat aan doen en heeft in totaal 6 seksmythes gebundeld. Het is de bedoeling om die in de campagne te ontkrachten. [naar artikel]
Iedereen heeft het voor zijn twintigste al gedaan en bij seks is penetratie het belangrijkste. Het zijn maar twee van de zes 'seksmythes' die het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid Sensoa met een campagne wil doorprikken. Waarom is dat anno 2018 nog nodig? [naar artikel]
Een man hoeft niet altijd klaar te komen, en ook met hiv kun je veilig vrijen. Sensoa doorprikt in een nieuwe campagne zes hardnekkige mythes rond... [naar artikel]
Sensoa heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarin het zes hardnekkige mythes rond seks ontkracht. De misvattingen zullen aan bod komen in de reguliere media en worden aangekondigd via sociale media. “Seksuologen geven aan dat steeds meer koppels zich zorgen maken over onrealistische verwachtingen en nood hebben aan ’normaliserende’ boodschappen”, aldus het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid. […] [naar artikel]
‘Hiv stopt hier’, zo werd de nieuwe campagne van Sensoa gedoopt. Opmerkelijk: daarvoor zijn geen acteurs, maar échte mensen met hiv ingeschakeld. Zoals Kenny, hiv-positief, en zijn vrouw Heidi uit Ham. “Bij mijn diagnose twintig jaar geleden zei de dokter nog dat dat onmogelijk was.” [naar artikel]
Ook al meegemaakt dat kinderen onverwacht, gniffelend en met rode oortjes vragen stellen over seks en "een baby kopen"? Het bericht over de campagne van Sensoa over "seksmythes" bracht herinneringen naar boven bij Benedikte Van Eeghem. [naar artikel]
Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, start een campagne om te waarschuwen voor shigella. Dat is een darmbacterie die hevige diarree kan veroorzaken en overdraagbaar is via anale seks. De bacterie duikt de laatste tijd vaker op in ons land, vooral bij mannen die seks hebben met mannen. Sensoa richt zijn campagne daarom specifiek naar homomilieus. [naar artikel]
Doe ik het goed tussen de lakens? De vraag speelt menig Vlaming parten. Seksuologen geven aan dat steeds meer koppels zich zorgen maken, vanuit onrealistisch hoge verwachtingen. Tijd voor een realitycheck, vindt Sensoa. [naar artikel]
Hoe lang is het geleden dat je je liet testen op soa’s? Daar wil Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, je met hun nieuwe campagne #NuZijnWeZeker over doen nadenken. Zeker nu de zomervakantie start en de lockdown eindigt. Ze richten zich daarbij niet alleen op jongvolwassenen: ook oudere ‘herintreders’ zouden zich op tijd en stond moeten laten testen. [naar artikel]
Hoe lang is het geleden dat je je liet testen op soa’s? Daar wil Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, je met hun nieuwe campagne #NuZijnWeZeker over doen nadenken. Zeker nu de zomervakantie start en de lockdown eindigt. Ze richten zich daarbij niet alleen op jongvolwassenen: ook oudere ‘herintreders’ zouden zich op tijd en stond moeten laten testen. [naar artikel]
Sensoa, het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid, heeft woensdag een nieuwe campagne gelanceerd tegen seksueel grensoverschrijdend gedrag. “#WijGrijpenIn” moet met name jongeren en jongvolwassenen motiveren om op te treden als ze grensoverschrijdend gedrag vaststellen en hen ook helpen om dat op een effectieve manier te doen. [naar artikel]
De overgrote meerderheid van de Belgen met hiv is niet langer besmettelijk en kan het virus dus niet meer doorgeven. Dat is de boodschap van Sensoa in de nieuwe campagne ‘Hiv stopt hier’. Opmerkelijk: daarvoor zijn geen acteurs, maar échte mensen met hiv ingeschakeld. Zoals Kenny, hiv-positief, en zijn vrouw Heidi, die samen zelfs een zoon kregen zonder medische tussenkomst. “Bij mijn diagnose twintig jaar geleden zei de dokter nog dat dat onmogelijk was.” [naar artikel]
TESSENDERLOExpertisecentrum Sensoa lanceerde vrijdag een campagne waarmee ze twaalf seksmythes willen bestrijden, die nog steeds de seksuele beleving van te veel Vlamingen vergallen. Sara Taels, een jonge seksuologe uit Tessenderlo, heeft haar eigen idee om die onwetendheid rond seks aan te pakken. “Seksuele opvoeding moet in de kleuterklas beginnen, zo voorkom je zulke clichématige misvattingen. Ik krijg elke week twee dickpics van mannen die twijfelen of hun penis groot genoeg is. Terwijl je nu toch al mag weten dat groot niet synoniem staat voor goed.” [naar artikel]
Het Vlaams expertisecentrum voor seksuele gezondheid Sensoa heeft een preventiecampagne gestart tegen het apenpokkenvirus. Het campagnebeeld is een foto van een Portugese preventieorganisatie. "Het beeld verwijst met een knipoog naar mannelijke geslachtsdelen waar allerlei blaasjes opstaan", zegt Boris Cruyssaert van Sensoa in "De wereld vandaag". Het andere symptoom van een besmetting met het apenpokkenvirus is koorts. [naar artikel]
Het aantal soa’s is tussen 2017 en 2019 flink toegenomen. Zo blijkt uit nieuwe cijfers van Sensoa. Voor chlamydia — nog steeds de meest vastgestelde soa in ons land — zitten we intussen aan zo’n 95 gevallen per 100.000 inwoners. “In nieuwe relaties laten koppels sneller condooms weg”, klinkt het. Daarom richt Sensoa zich in haar nieuwste campagne massaal op preventief testen, testen en nog eens testen. Via de huisarts, een thuistest of een online zelfafnametest: aan u de keuze. [naar artikel]
Een flirterig berichtje, een vluchtige hand, een uitnodiging om na de werkuren iets te gaan drinken, een uit de hand gelopen nacht. Als het over seksuele zeden gaat, is het voor veel mensen niet meer duidelijk wat wel en niet kan. Een nieuwe campagne van de organisaties Sensoa, zij-kant en vzw Zijn moet daarbij helpen. [naar artikel]
In de jaren voor de coronacrisis nam het aantal vastgestelde seksueel overdraagbare aandoeningen in België flink toe. Een nieuwe campagne van expertisecentrum Sensoa moet ervoor zorgen dat die cijfers na het einde van de afstandsmaatregelen niet opnieuw stijgen. ‘Soatests kunnen veel leed voorkomen.’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.