Van de eerste 100.000 mensen die in ons land zijn gevaccineerd, zijn er 73 die een bijwerking signaleren. Dat blijkt uit gegevens van het FAGG, het federaal geneesmiddelenagentschap. Dat is dus minder dan 1 op de duizend. Bovendien blijken de meeste klachten binnen enkele dagen te verdwijnen. De meeste klachten zijn ook gekend en staan beschreven in de bijsluiter. [naar artikel]
De meeste van de klachten die de federale Ombudsdienst voor Energie vorig jaar tegen energieleveranciers ontvangen heeft waren gericht tegen Luminus, gevolgd door Engie Electrabel, Essent en Eni. Luminus kreeg 28,02 procent van de klachten (1.370 tegenover 1.346 in 2016), terwijl het goed was voor 20,23 procent van de aansluitingspunten. Tegen Engie Electrabel werd 18,65 […] Het bericht Ombudsdienst Energie krijgt meeste klachten tegen Luminus verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De afgelopen weken hebben veel westerse ketens aangekondigd dat ze hun activiteiten in Rusland (tijdelijk) staken. Door de oorlog in Oekraïne nam de druk op die bedrijven toe om maatregelen te nemen. Toch zijn er ketens die niet al hun Russische filialen hebben gesloten. Hoe komt dat? Coca-Cola, McDonald’s en Ikea zijn maar enkele voorbeelden […] [naar artikel]
De Ombudsman Pensioenen heeft vorig jaar 1.540 klachten ontvangen, een stijging ten opzichte van 2015 (1.428) tot een gelijkaardig niveau als in 2014 (1.541). De meeste klachten gingen over de P datum, de vroegst mogelijke datum waarop iemand zijn pensioen kan opnemen, de toekenningsvoorwaarden en berekeningselementen. Daarna volgden klachten over de behandelingstermijnen en de Inkomensgarantie voor ouderen (IGO). Dat blijkt vrijdag bij de voorstelling van het jaarverslag van de Ombudsdienst Pensioenen, in aanwezigheid van bevoegd minister Daniel Bacquelaine (MR). [naar artikel]
De Gentse ombudsvrouw vraagt de lokale beleidsmakers om klachten van burgers die met moeite kunnen rondkomen onder de loep te nemen. Dat meldt ze [naar artikel]
Dat het de voorbije dagen koud was hebben we tijdens de eerste winterprik aan den lijve ondervonden. Misschien hebben notoire koukleumen zelfs thermokleding uit de kast gegraaid. Oubollig? Vergeet het. Thermomode is hip. Meer en meer ketens, waaronder Zeeman, pakken er deze winter mee uit. Maar houden al die shirts en leggings je allemaal even warm? En vallen de (hoge) prijsverschillen te verklaren? [naar artikel]
Van alle ketens die in ons land actief zijn, hebben Bpost, TotalEnergies en Belfius de meeste verkooppunten. De formules met de grootste verkoopoppervlakte zijn dan weer Carrefour Market, Aldi en Colruyt, blijkt uit een overzicht van het gespecialiseerde onderzoeksbedrijf Locatus. [naar artikel]
Met zijn zesde ritzege komt Jasper Philipsen de top twintig binnen van Belgen met de meeste overwinningen in de Tour. Hij komt in het rijtje te staan naast andere grote namen zoals Tom Boonen. Eddy Merckx voert natuurlijk nog altijd deze lijst aan, maar welke namen zien we nog terug in het lijstje van Belgen met de meeste ritoverwinningen in de Tour? [naar artikel]
Vorig jaar waren er meer klachten over installaties van zonnepanelen die uitvielen op momenten dat er veel zon was. De meeste klachten kwamen uit de provincies Limburg en Vlaams-Brabant, zo blijkt uit een rapport van de Vlaamse energieregulator VREG. [naar artikel]
De meeste supermarkten zijn op de zondagen voor kerst en nieuwjaar uitzonderlijk geopend. Van de zeven grote ketens in ons land houden alvast zes de deuren open, meestal in de voormiddag. Dat geldt alvast voor de winkels van Aldi, Colruyt, Delhaize, Albert Heijn, Jumbo en Carrefour. Sommige winkels zullen ook in de namiddag open zijn. Enkel Lidl opent niet op de zondagen vóór Kerst en Nieuw. “Wij hebben ervoor gekozen om dit jaar niet te openen op die zondagen. We zagen voorbije jaren dat er die laatste dag voor het feest nog maar weinig grote inkopen gedaan worden”, aldus een woordvoerster. Meer informatie vindt u op de websites van de ketens. [naar artikel]
Kledingketen ZEB, de schoenenwinkels van Torfs, alle vestigingen van Fnac en Vanden Borre… Hoewel ze in de week officieel nog mogen openblijven, hebben maandag toch heel wat ketens besloten om de deuren tijdelijk te sluiten om zo de verdere verspreiding van het coronavirus in te dammen. Een overzicht: [naar artikel]
Eén op de vijf Belgen heeft problemen met de rug. In de meeste gevallen is er echter geen duidelijke oorzaak voor de klachten te vinden. «Die... [naar artikel]
De Consumentenombudsdienst van de FOD Economie heeft in 2016 7.105 klachten ontvangen van consumenten. In de helft van de afgesloten dossiers kon de ombudsdienst een minnelijke schikking bereiken tussen koper en verkoper. De meeste klachten gaan over de garantieregeling. [naar artikel]
Bijna de helft van de Belgen heeft klachten over het gezichtsvermogen, maar we zetten nauwelijks de stap om er iets aan te doen. Nochtans kan... [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman vraagt De Lijn Antwerpen om klachten grondiger en sneller te behandelen. De meeste klachten gaan over afgelaste ritten, maar er zijn er jaarlijks ook een paar duizend over het rijgedrag en de klantvriendelijkheid van bus- en tramchauffeurs. [naar artikel]
Het blijft klachten regenen over telecomoperator Telenet. De teller loopt al op tot meer dan vierduizend. De meeste klachten hebben betrekking tot foutieve facturatie, slecht internet en onbruikbare tv-boxen, maar het kan nog erger. “Ik ben onbereikbaar en belangrijke documenten zijn weg”, vertelt Filip uit Ekeren. [naar artikel]
De meeste bejaarden die slachtoffer zijn van ouderenmishandeling, wonen samen met de dader. Zo’n 63 procent zegt onder hetzelfde dak te wonen als de pleger. Dat blijkt uit het jaarrapport van het Vlaams Ondersteuningscentrum Ouderenmis(be)handeling (VLOCO). Vorig jaar kwamen er 444 klachten tot bij VLOCO. Dat zijn zo’n negen gevallen per week. Een kwart van de klachten gaat over fysieke mishandeling. Maar eveneens een kwart van de klachten gaat over psychische mishandeling. [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie heeft in 2017 in totaal 5.797 klachten ontvangen. Dat is 5 procent meer dan in 2016, en op twee jaar tijd bedraagt de stijging zelfs al 37 procent. De meeste klachten gaan nog altijd over facturen, maar er zijn ook meer en meer klachten over dubieuze verkooppraktijken. [naar artikel]
09:48 Het aantal klachten bij de ombudsdienst voor telecommunicatie neemt af. De klachten worden ook sneller afgehandeld. [naar artikel]
Vorig jaar kreeg de ombudsman van de verzekeringen 1.300 klachten van Belgen over hun autoverzekeraar. Grootste bron van frustratie is de lange procedure voor het afhandelen van een dossier, bijvoorbeeld de late uitbetaling van een vergoeding na een ongeval. Ook zijn er veel klachten over de opzeg van een verzekering. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. [naar artikel]
Dat het de voorbije dagen koud was hebben we tijdens de eerste winterprik aan den lijve ondervonden. Misschien hebben notoire koukleumen zelfs thermokleding uit de kast gegraaid. Oubollig? Vergeet het. Thermomode is hip. Meer en meer ketens, waaronder Zeeman, pakken er deze winter mee uit. Maar houden al die shirts en leggings je allemaal even warm? En vallen de (hoge) prijsverschillen te verklaren? [naar artikel]
Audi-rijders hebben gemiddeld de meeste verkeersboetes op hun naam staan. Dat blijkt uit onderzoek van het verkeersinstituut Vias en de FOD Mobiliteit. Zij ondervroegen 30.000 Belgen over hun rijgedrag en het aantal boetes dat ze het voorbije jaar kregen toegestuurd, schrijven de SudPresse-kranten. Op Skoda na, bestaat de top vijf uit merken uit het duurdere segment. [naar artikel]
Tienduizenden Belgen kampen met langdurige klachten na een besmettingen met het coronavirus, zo zeggen experts. Eén specifiek profiel blijkt zelf opvallend meer risico te lopen op ‘long covid’. Hoe komt dat? Hoe herken je het? En wat kan je eraan doen? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.