85% van de zelfstandigen is niet voorbereid op een ziekte. Als ze toch thuis blijven, doen ze dat vaak minder lang dan voorgeschreven. Pink Ribbon wil via een informatiebrochure en ethisch charter aandacht vragen voor zelfstandigen met borstkanker. [naar artikel]
Pink Ribbon, de vereniging die zich inzet voor de vermindering van de impact van borstkanker, gaat over twee jaar tijd 139.000 euro investeren in... [naar artikel]
Op Terhills in Maasmechelen wandelen vandaag 1.000 mensen mee in de eerste 'Walk for Pink Ribbon'. Er was vraag naar een afsluitend wandelevent om de wandelmaand mei af te sluiten. Wandelaars steunen met een korte of lange wandeling Pink Ribbon, de organisatie die strijdt tegen borstkanker. [naar artikel]
Pink Ribbon, de organisatie die strijdt tegen borstkanker, lanceert samen wandelknooppunt.be zeven wandelingen. De routes hebben allemaal de vorm van het kenmerkende Pink Ribbon lintje en tellen zo’n 10.000 stappen. [naar artikel]
In de strijd tegen borstkanker spelen een gezonde levensstijl en bewegen een belangrijke rol. Daarom organiseert de vzw Pink Ribbon in mei de Roze Mars, waarbij iedereen uitgenodigd wordt om 30 minuten per dag extra te wandelen. [naar artikel]
De nationale organisatie Pink Ribbon, die borstkanker bestrijdt, heeft vandaag in Zaventem haar campagne afgetrapt met de voorstelling van een... [naar artikel]
Werkneemsters die het verdict borstkanker te horen kregen, worden onvoldoende begeleid door hun werkgever. Dat blijkt uit twee studies die Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker, liet uitvoeren. De organisatie lanceerde daarom dinsdag de Pink Monday-campagne, om bedrijven gevoelig te maken voor een betere ondersteuning. Vanaf woensdag zijn ook de nieuwe Pink Ribbon-lintjes te koop. [naar artikel]
Samen met haar man Stromae runt Coralie Barbier de modelijn Mosaert. Voor de nieuwe campagne van vzw Pink Ribbon ontwierp ze het 5e roze lintje naar aanleiding van de internationale maand tegen borstkanker in oktober. Coralie Barbier en Pink Ribbon vragen zo meer aandacht voor wat nog altijd de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België is. [naar artikel]
Pink Ribbon, de nationale organisatie in de strijd tegen borstkanker, lanceert zeven Pink Ribbon wandelingen. Eentje daarvan loopt door Bosland in Lommel. De wandelingen komen er naar aanleiding van de Roze Mars in de maand oktober met de bedoeling meer te bewegen. [naar artikel]
Pink Ribbon heeft een nieuwe Belgische campagne gelanceerd naar aanleiding van de maand oktober, waarin preventie van borstkanker traditiegetrouw centraal staat. Het filmpje focust op tienermeisjes die verlangen tot ze een boezem hebben en wel eens aan de haal gaan met de beha van hun moeder. “Je hebt er lang op gewacht. Nu wil je ze nooit meer kwijt. Eén op de acht vrouwen krijgt borstkanker. Laat je tijdig controleren”, luidt de boodschap. [naar artikel]
De nationale organisatie Pink Ribbon, die borstkanker bestrijdt, heeft vandaag haar campagne afgetrapt met de voorstelling van een nieuw lintje.... [naar artikel]
De nationale organisatie Pink Ribbon, die borstkanker bestrijdt, heeft dinsdag haar campagne afgetrapt met de voorstelling van een nieuw lintje. [naar artikel]
Oktober is internationale borstkankermaand. Pink Ribbon, de nationale organisatie in de strijd tegen borstkanker, heeft daarom vandaag zijn najaarscampagne voorgesteld. Het is prinses Delphine die haar schouders onder de campagne zet en het intussen gekende lintje ontwierp. [naar artikel]
"Ik ben blijven lesgeven tijdens mijn behandeling voor borstkanker. De meeste studenten hadden er geen flauw benul van. Ik voel me daarom geen superheldin. Het was gewoon mijn keuze. Alleen zou ik het fijn vinden om met terugwerkende kracht van mijn leidinggevenden wat waardering te horen omdat ik er al die tijd gewoon geweest ben", zo verwoordt Pink Ribbon ambassadrice Kristien Hemmerechts hoe onhandig heel wat werkgevers vandaag nog omspringen met borstkanker. [naar artikel]
Ontwerpster Coralie Barbier van het Belgische label Mosaert heeft dit jaar het roze lintje voor Pink Ribbon ontworpen, waarmee de organisatie wil sensibiliseren voor borstkanker. Het lintje is vanaf morgen/woensdag tot eind dit jaar te koop en kost 3 euro, waarvan er 2 rechtstreeks naar Pink Ribbon-projecten gaan. [naar artikel]
Pink Ribbon heeft dinsdag het roze lintje en de bijhorende campagne voorgesteld waarmee de organisatie wil sensibiliseren voor borstkanker. De Neerpeltse modeontwerper Raf Simons ontwierp het lintje van dit jaar. [naar artikel]
Prinses Delphine, ook kunstenares, mocht het zevende lintje van Pink Ribbon ontwerpen. Ze koos ervoor haar thema ‘liefde’ verder te zetten. Pink Ribbon zamelt fondsen in om preventie en vroegtijdige opsporing van borstkanker aan te moedigen. Het lintje is vanaf 20 september in ruim 900 winkels in België te koop voor 3 euro, waarvan er 2 rechtstreeks naar het goede doel gaan. [naar artikel]
In de strijd tegen borstkanker spelen een gezonde levensstijl en bewegen een belangrijke rol. Daarom organiseert de vzw Pink Ribbon in mei de Roze Mars, waarbij iedereen uitgenodigd wordt om 30 minuten per dag extra te wandelen. Pink Ribbon, de nationale organisatie die strijdt tegen borstkanker, stelt dat elke dag 26 vrouwen in België te […] Het bericht Pink Ribbon doopt maand mei om tot “stapmaand” tegen borstkanker verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Prinses Delphine zal dit jaar het lintje voor Pink Ribbon ontwerpen. Een van haar bekendste kunstwerken, de Love Line, zal op het lintje worden afgebeeld. Dat meldt de nationale organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker maandag in een persbericht. [naar artikel]
De borstkankermaand zit er weer bijna op. Ook in oktober 2017 hebben Pink Ribbon en Think Pink heel wat mooi werk geleverd. De vele initiatieven zamelen een aardig bedrag in voor onderzoek naar borstkanker en geven de ziekte een positief imago. Soms te positief. [naar artikel]
In België krijgt een op de negen vrouwen te maken met borstkanker. Dat is veel. Om de ziekte onder de aandacht te brengen verkoopt borstkankerorganisatie Pink Ribbon elk jaar hun iconische roze lintjes. Dit jaar mocht onze prinses Delphine van Saksen-Coburg (53), die ook kunstenares is, het ontwerp maken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.