In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 pct gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is een gevolg van de invoering van het circulatieplan en een beperking van de snelheid. [naar artikel]
In Gent is het aantal ongevallen met 27,9 pct gedaald in vergelijking met vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van de Gentse politie. De daling is... [naar artikel]
De Gentse binnenstad wordt steeds veiliger. Sinds de invoering van het circulatieplan gebeurden binnen de R40 volgens de politie een kwart minder ongevallen, vergeleken met vorig jaar. 'Een combinatie van de zone 30 en het circulatieplan', klinkt het. In de hele stad daalt het aantal verkeersslachtoffers al vier jaar op rij. [naar artikel]
Sinds het circulatieplan in april is ingevoerd in de Gentse binnenstad, is het aantal ongevallen met 28% gedaald. [naar artikel]
In de eerste drie maanden van het circulatieplan in Gent zijn er binnen de stadsring opvallend minder ongevallen gebeurd dan in dezelfde periode in 2016. Dat meldt de Gentse schepen van Mobiliteit en Openbare Werken Filip Watteeuw. “Het totaal aantal ongevallen is met 30 procent gedaald en ook het aantal ongevallen met zwaargewonden en lichtgewonden is behoorlijk afgenomen.” [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan van Gent, begin april, is het aantal verkeersongevallen met zwaargewonden met 25 procent gedaald. Maar mensen mijden wel de stad, aldus de middenstand. [naar artikel]
Het aantal Gentenaars dat de fiets neemt is met 22 procent gestegen sinds de invoering van het circulatieplan vorig jaar. Dat blijkt uit een grootschalige telling van binnenrijdende fietsen op 39 kruispunten van de ring. [naar artikel]
Sinds de start van het circulatieplan inde de Stad Gent al voor bijna 23 miljoen euro aan boetes. Dat blijkt uit cijfers die oppositiepartij PVDA opvroeg. Ontdek hier het aantal bekeuringen per knip. [naar artikel]
Bijna een jaar na de invoering van het circulatieplan in Gent komt de stad met een eerste evaluatie en die is erg positief. De luchtkwaliteit is verbeterd, er staan minder files en het aantal verkeersongevallen is fors gedaald. Tegelijk stuurt de stad het plan op verschillende punt bij. [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt vlot. Er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
De eerste ochtendspits na de invoering van een nieuw circulatieplan in Gent verloopt rustig, er zijn geen ongevallen en geen noemenswaardige files. Dat is te horen op de tijdelijke commandopost die de invoering van het nieuwe circulatieplan in de gaten houdt. [naar artikel]
In de eerste drie maanden van het circulatieplan in Gent zijn er binnen de stadsring opvallend minder ongevallen gebeurd dan in dezelfde periode [naar artikel]
De luchtkwaliteit in Gent is fors verbeterd sinds de invoering van het circulatieplan. Al wordt de internationale uitstootnorm nog steeds op enkele plaatsen in de stad overschreden. "We kunnen zeker nog stappen vooruitzetten. Na het centrum willen we de komende jaren ook inzetten op schone lucht in de rest van Gent", zegt mobiliteitsschepen Filip Watteeuw (Groen). [naar artikel]
Sinds de invoering van het circulatieplan is het aantal voetgangers en fietsers in Gent gestegen. Het verkeer op de stadsring blijft wel een gevoelig punt. Dat blijkt uit de eerste voorzichtige evaluatie door het stadsbestuur. [naar artikel]
Morgen gaat in Gent het circulatieplan van start. Het verkeer zal daardoor een drastische wending nemen: de voetgangerszone in het centrum wordt [naar artikel]
Terwijl het totale aantal ongevallen in ons land daalt, gebeurden in drie jaar tijd net 30% meer ongevallen in de buurt van wegenwerken. De grootste stijging deed zich voor naast de autosnelweg. “Onder andere omdat de signalisatieborden op gewone wegen nonchalanter worden opgesteld, zodat we ze op de duur minder geloven”, zeggen experts. [naar artikel]
In Gent is sinds vannacht het nieuwe circulatieplan van kracht. De stad is in zes sectoren rond een centraal voetgangersgebied onderverdeeld en [naar artikel]
Terwijl het aantal ongevallen op de werkvloer daalt, stijgt het aantal ongevallen op weg van en naar het werk jaar na jaar. Dat blijkt uit een analyse van de meer dan 24.000 arbeidswegongevallen die de voorbije zeven jaar bij verzekeraar AG Insurance zijn ingediend. Wat opvalt is dat het aantal ongevallen met e-steps op drie jaar tijd vervijfvoudigde. [naar artikel]
In Gent is sinds vannacht het nieuwe circulatieplan van kracht. De stad is in zes sectoren rond een centraal voetgangersgebied onderverdeeld en [naar artikel]
Het stadsbestuur in Gent klopt zichzelf op de borst. Dankzij het veelbesproken circulatieplan is de luchtkwaliteit in de stad fors verbeterd. Maar zijn die stikstofmetingen van de de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) de ideale barometer? Een antwoord aan de hand van vijf vragen. [naar artikel]
Het aantal nieuwe overlijdens als gevolg van het coronavirus daalt de jongste tijd fors, nu met 21,7 procent. Daarnaast blijven ook de ziekenhuisopnames zakken. Het aantal besmettingen blijft voorlopig wel nog stijgen. Dat blijkt uit gegevens van het gezondheidsinstituut Sciensano. [naar artikel]
Het aantal nieuwe overlijdens als gevolg van het coronavirus daalt de jongste tijd fors, nu met 21,7 procent. Daarnaast blijven ook de ziekenhuisopnames zakken. Het aantal besmettingen blijft voorlopig wel nog stijgen. Dat blijkt uit gegevens van het gezondheidsinstituut Sciensano. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.