De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft de aankoop van 44 nieuwe plug-in hybride bussen goedgekeurd. Daarnaast worden nog eens 280 hybrides omgevormd tot e-hybride bussen. “Met de inzet van deze bussen zet De Lijn een volgende stap naar het emissievrij rijden in stadskernenâ€, aldus Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn heeft meer dan 180 ‘groene’ bussen besteld, een record. Het gaat vooral om hybride bussen en enkele elektrische. Hoe herkent u zo’n nieuwe bus? “Ze is stiller en stoot minder uit”, zegt directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot. [naar artikel]
De provincie Antwerpen krijgt binnenkort 36 extra hybride bussen. Daarmee stijgt het aantal hybride bussen in de provincie naar 78, of 1 op 7. Met deze investering van ruim 11 miljoen werkt De Lijn voort aan de vergroening en vernieuwing van haar vloot. De eerste nieuwe voertuigen worden begin 2018 in gebruik genomen. [naar artikel]
De Vlaamse busbouwers VDL uit Roeselare en Van Hool uit Koningshooikt hebben een groot order van De Lijn in de wacht gesleept voor 182 nieuwe bussen. Daarvan zullen er 120 hybride zijn en zeven volledig elektrisch. Voor het laatst bestelt de vervoersmaatschappij ook dieselbussen: 55 stuks. De Lijn investeert ruim 64 miljoen euro in de […] Het bericht Vlaamse busbouwers krijgen bestelling voor 182 bussen van De Lijn verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Na de NMBS lijkt het erop dat ook De Lijn onze provincie links laat liggen. De vervoersmaatschappij investeert in 121 nieuwe bussen waarvan de helft hybride is. Maar geen enkele van deze nieuwe bussen komt naar Limburg. Volgens De Lijn heeft onze provincie haar deel van de koek al gekregen. Zo investeerde het in Limburg recent nog in 73 nieuwe exemplaren. [naar artikel]
Mobiliteitsminister Ben Weyts (N-VA) wil dat de busvloot van De Lijn een pak minder CO2 en fijn stof uitstoot. Daarom bestelt hij bijna 700 nieuwe bussen. Hoeveel elektrische, hybride- en waterstofbussen daar bij zijn, is voorlopig onduidelijk. Heel wat 'groene' bussen die al in het wagenpark zitten, presteerden tot nog toe ondermaats. [naar artikel]
VDL Bus Roeselare heeft een prestigieuze bestelling van zes volledig elektrische bussen voor De Lijn binnengereven. Na een klein proefproject in Brugge is het de eerste grote elektrische bestelling die De Lijn plaatst, zo meldt De Tijd. De bussen, die vanaf eind volgend jaar in Antwerpen, Gent en Leuven zullen worden ingezet, kunnen 50 minuten […] Het bericht De Lijn plaatst eerste grote elektrische busbestelling verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Vlaamse busbouwers VDL uit Roeselare en Van Hool uit Koningshooikt hebben een groot order van De Lijn in de wacht gesleept voor 182 nieuwe bussen. Daarvan zullen er 120 hybride zijn en zeven volledig elektrisch. Voor het laatst bestelt de vervoersmaatschappij ook dieselbussen: 55 stuks. [naar artikel]
De Lijn bestelt dit jaar alleen maar hybride bussen, terwijl Nederland zijn vloot elektrische bussen stevig uitbreidt. Slim beleid of een gebrek aan ambitie? [naar artikel]
De Zweedse autobouwer Volvo gaat de nieuwe hybride bussen van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB produceren. De eerste bestelling is goed voor 90 stuks en zal grotendeels dit jaar al worden opgeleverd. De bussen zullen in Polen worden gebouwd. [naar artikel]
De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn zal dit jaar meer dan 300 miljoen euro investeren in nieuwe bussen, trams, extra aanbod en infrastructuur. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) meegedeeld. [naar artikel]
Vanaf 2019 koopt de vervoermaatschappij enkel nog bussen met een alternatieve aandrijving: hybride, op waterstof en op elektriciteit. Dat heeft de raad van bestuur van De Lijn beslist. [naar artikel]
De Vlaamse openbare vervoersmaatschappij De Lijn lanceert een testproject met elektrische bussen en de bijhorende oplaadinfrastructuur. De tests zullen worden uitgevoerd op trajecten in Gent, Antwerpen en Leuven. Daarvoor heeft de raad van bestuur van De Lijn zijn toestemming gegeven. De tests moeten volgens Roger Kesteloot, directeur-generaal van De Lijn, meer duidelijkheid bieden over de […] The post De Lijn geeft aanzet voor tests met elektrische bussen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Tegen 2025 mogen er in alle Vlaamse centrumsteden alleen nog elektrische bussen van De Lijn rijden. Om die klus te klaren, zullen honderden elektrische of hybride bussen gekocht worden. Dieselbussen worden vanaf dit jaar niet meer gekocht. [naar artikel]
De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn zal dit jaar meer dan 300 miljoen euro investeren in nieuwe bussen, trams, extra aanbod en infrastructuur. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) meegedeeld. Het budget, een recordbedrag, wordt onder meer aangewend voor de vernieuwing van de vloot. Zo is dit jaar 93 miljoen euro voorzien voor […] Het bericht De Lijn investeert ruim 300 miljoen euro in 2019 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Lijn zal 400 elektrische bussen tegen 2025 aankopen. Na de bestelling van 200 e-bussen die De Lijn in december 2020 heeft aangekondigd, volgt er een bijkomende bestelling van minstens nog eens 200 elektrische bussen. [naar artikel]
De Vlaamse busbouwers VDL uit Roeselare en Van Hool uit Koningshooikt hebben een groot order van De Lijn in de wacht gesleept voor 182 nieuwe bussen. Daarvan zullen er 120 hybride zijn en zeven volledig elektrisch. Voor het laatst bestelt de vervoersmaatschappij ook dieselbussen: 55 stuks. Die exemplaren zullen voornamelijk in Antwerpen en Vlaams-Brabant ingezet worden, waar ze de oudste harmonicabussen zullen vervangen. [naar artikel]
De bussen van De Lijn maakten vorig jaar meer dan duizend snelheidsovertredingen. ‘Onze chauffeurs doen het beter dan de gemiddelde Vlaming’, zegt De Lijn. [naar artikel]
De Waalse openbaarvervoermaatschappij TEC koopt 298 hybride bussen voor meer dan 100 miljoen euro. De bestelling gaat naar het Zweedse Volvo en het Poolse Solaris. Alle bussen zullen in Polen gebouwd worden. Het order gaat dus niet naar de Belgische busbouwers VDL Bus en Van Hool. [naar artikel]
In de buurt van Mol, Westerlo en Heist-op-den-Berg gaan meer bussen rondrijden met een hogere uitstoot. Dat is een gevolg van de lage-emissiezone in Antwerpen. Vanaf 1 februari mag De Lijn de meest vervuilende bussen niet meer in de stad gebruiken. Dus worden ze geruild met modernere bussen uit het platteland. [naar artikel]
Het is De Lijn menens, ze zijn de toestanden met agressieve jongeren op de bussen beu. De schrik zit er in bij de chauffeurs, en de Lijn wil na een reeks incidenten de voorbije week politiebegeleiding, ook òp de bussen. Burgemeester Mathias De Clercq zet morgen iedereen samen aan tafel. [naar artikel]
De Lijn heeft in 2021 opnieuw 52 boetes gekregen omdat het met te vervuilende bussen rijdt in de lage-emissiezone (LEZ) in het Brussels Gewest. De vervoersmaatschappij moest voor die boetes 18.720 euro betalen. De cijfers zijn vergelijkbaar met het jaar voordien, zo blijkt uit cijfers die Groen-parlementslid Stijn Bex heeft opgevraagd. "Lang niet alle bussen van De Lijn voldoen aan de voorwaarden om in de Brusselse LEZ te rijden. In plaats van dat de Vlaamse regering daarin investeert, betaalt ze zich blauw aan boetes", hekelt Bex. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.