De elektrische auto komt niet van de grond. Dat blijkt uit de cijfers over de inschrijvingen van vorig jaar. Als u vandaag een elektrische auto wil kopen, moet u bovendien veel geduld hebben. Meer dan een half jaar wachten is geen uitzondering. Van sommige met veel poeha aangekondigde modellen zijn er zelfs geen prijzen. “België geniet voor producenten van elektrische auto’s duidelijk geen prioriteit”, vindt Tony Verhelle, expert bij het vakblad Autogids. [naar artikel]
De producenten van elektrische wagens maken zich zorgen over de oplopende batterijprijzen. Daarmee komt een einde aan de jarenlange daling van die prijzen. Producenten van elektrische wagen zijn er tot nu toe altijd in geslaagd om de prijzen te verlagen omdat de grondstoffen die nodig zijn om batterijen te produceren ook almaar goedkoper werden. Sinds […] [naar artikel]
Dat elektrische auto's niet zo ver komen als de fabrikanten beloven, weet iedereen inmiddels wel. Maar wat als je niet steeds optrekt of afremt en gewoon kijkt hoe ver je komt bij een snelheid van 130 kilometer per uur op de snelweg? Het Duitse Autobild nam de proef op de som. [naar artikel]
00:49 Terwijl de bedrijfswagenrijder massaal de elektrische auto ontdekt, hebben producenten de grootste moeite om voldoende auto's te leveren. De levertijden lopen op tot meer dan een jaar. [naar artikel]
Iedereen heeft tegenwoordig de mond vol van elektrische auto’s. Als u overweegt om een elektrische auto te kopen, dan weet u allicht dat een elektrische auto duur is, dat de keuze beperkt is en dat u er niet ver mee geraakt. Maar wat u wellicht niet beseft, is dat een elektrische auto een enorme impact heeft op uw mobiliteit. Wij zetten op een rij waar u moet aan denken vooraleer u elektrificeert. Want in de wereld van de elektrische auto is niets wat het lijkt.Guido CLOOSTERMANS [naar artikel]
Met almaar meer zijn ze, de bezitters van een elektrische wagen. En dat betekent ook dat er straks meer elektrische auto’s dan ooit tevoren op weg zullen zijn naar een reisbestemming. Maar hoe raak je zo efficiënt mogelijk ter plekke? Mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft advies: “Door trager te rijden kan je volgens allerlei tests 20 tot zelfs 36 procent energie uitsparen.” [naar artikel]
De verkoop van elektrische auto’s zit al langer in de lift, en elektrisch rijden zou steeds haalbaarder worden. Elektrische auto’s worden immers... [naar artikel]
Beleggers doen massaal hun aandelen van Chinese producenten van elektrische wagens van de hand. Verschillende elementen doen hen op de verkoopknop drukken. De Chinese wagenproducenten Nio, Xpeng en Li Auto hebben de afgelopen dagen zwaar in de klappen gedeeld. Die aandelen staan niet langer hoog aangeschreven bij de beleggers. Het aandeel van Nio is op […] [naar artikel]
Gezinswagens verbruiken vaak (veel) meer dan automerken beloven. Dat bleek eind 2021 uit een analyse van HLN.be. Vooral elektrische auto’s maakten toen een slechte beurt en bleken tot wel 64 procent meer te verbruiken dan meegedeeld. Hoe komt dat? En zijn officiële verbruikscijfers intussen eerlijker geworden? HLN-mobiliteitsexperten Joost Bolle en Brecht Vanhaelewyn deden de oefening over voor 25 nieuwe gezinsauto’s. [naar artikel]
Met almaar meer zijn ze, de bezitters van een elektrische wagen. En dat betekent ook dat er straks meer elektrische auto’s dan ooit tevoren op weg zullen zijn naar een reisbestemming. Maar hoe raak je zo efficiënt mogelijk ter plekke? Mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft tips: “Door trager te rijden kan je volgens allerlei tests 20 tot zelfs 36 procent energie uitsparen.” [naar artikel]
De Chinese producenten van elektrische wagens lonken naar Europa. Zo heeft onder meer de Chinese wagenproducent Nio laten weten dat het in het tweede jaarhelft van 2021 wil neerstrijken in onze contreien. De Europese markt van elektrische wagens zal binnenkort een aantal nieuwe spelers mogen verwelkomen. Na het laatste jaar van groei op ’s werelds […] Lees dit artikel: Chinese producenten van elektrische wagens maken zich klaar om Europa te veroveren [naar artikel]
Ben je van plan een elektrische wagen te kopen? Houd er dan rekening mee dat die mogelijk minder ver rijdt dan je verwacht. Nieuwe cijfers bewijzen het: met een elektrische auto rij je gemiddeld 30 procent (!) minder ver dan het merk en de Europese regelgeving beloven. Onze ‘afstandsangst’ is dus nog helemaal terecht. Onze auto-expert Joost Bolle legt uit hoe dat kan. [naar artikel]
De elektrische auto heeft de toekomst, zegt men vaak, maar daar zijn de Fransen nog altijd niet van overtuigd. Liefst 81 procent van hen zegt geen elektrisch model te willen wanneer ze toe zijn aan een nieuwe auto. [naar artikel]
Lees dit artikel: Te veel Chinese fabrikanten van elektrische auto’s – media (ABM FN-Dow Jones) China heeft te veel producenten van elektrische auto’s en daarom zal een consolidatieslag worden aangemoedigd. Dit zei minister van Industrie, technologie en informatie Xiao Yaqing maandag, aldus persbureau Reuters. Daarnaast zei hij dat het oplaadnetwerk in China zal worden verbeterd. Ook moet de verkoop van elektrisch auto’s buiten de steden worden aangemoedigd, […] Lees dit artikel: Te veel Chinese fabrikanten van elektrische auto’s – media [naar artikel]
17:53 Door de tegenvallende verkoop van elektrische auto’s raakt de Vlaamse zero-emissiepremie twee jaar na de invoering nog altijd niet van de grond. [naar artikel]
Lees dit artikel: De zoektocht naar de nieuwe Tesla: de beurswaarde van deze producenten van elektrische wagens is ontploft Beleggers hebben meer en meer aandacht voor producenten van elektrische wagens. De populariteit van sommige autofabrikanten op de beurs is zodanig groot dat ze nu al meer waard zijn dan de gevestigde waarden. Het aandeel van Rivian, een producent van elektrische wagens die vorige week naar de beurs trok, is sinds zijn beursintroductie met maar […] Lees dit artikel: De zoektocht naar de nieuwe Tesla: de beurswaarde van deze producenten van elektrische wagens is ontploft [naar artikel]
04:00 De particuliere autokoper vindt de elektrische auto nog altijd te duur. Het aantal mensen dat overweegt de auto de deur uit te doen ligt volgens de consultant Deloitte ruim tweemaal zo hoog als het aa... [naar artikel]
Het is u misschien al opgevallen: automerken lanceren nu in sneltempo hybride en elektrische auto’s. Ze proberen daarmee te voldoen aan de altijd... [naar artikel]
‘Het zijn toch alleen de rijken die zo’n elektrische auto kunnen betalen’. Nee, dat klopt niet. Steven (50), Rachid (44) en Kurt (55) kochten zopas allebei een elektrische auto, met dank aan de Vlaamse premie van 5.000 euro. Als die nu plots zou wegvallen, zitten ze flink in de penarie. “Je kan toch als overheid niet zomaar van alles beloven en dan als puntje bij paaltje komt, de rekening doorschuiven?” Wat gaan ze doen als de premie er toch niet komt? [naar artikel]
‘Het zijn toch alleen de rijken die zo’n elektrische auto kunnen betalen’. Nee, dat klopt niet. Steven (50), Rachid (44) en Kurt (55) kochten zopas allebei een elektrische auto, met dank aan de Vlaamse premie van 5.000 euro. Als die nu plots zou wegvallen, zitten ze flink in de penarie. “Je kan toch als overheid niet zomaar van alles beloven en dan als puntje bij paaltje komt, de rekening doorschuiven?” Wat gaan ze doen als de premie er toch niet komt? [naar artikel]
‘Het zijn toch alleen de rijken die zo’n elektrische auto kunnen betalen’. Nee, dat klopt niet. Steven (50) en Rachid (44) kochten zopas allebei een elektrische auto, met dank aan de Vlaamse premie van 5.000 euro. Als die nu plots zou wegvallen, zitten ze flink in de penarie. “Je kan toch als overheid niet zomaar van alles beloven en dan als puntje bij paaltje komt, de rekening doorschuiven?” Wat gaan ze doen als de premie er toch niet komt? [naar artikel]
De belangenorganisatie van Europese producenten van elektrische fietsen heeft een klacht bij de Europese Commissie ingediend omdat ze meent dat Chinese elektrische fietsen hier tegen dumpingprijzen verkocht worden. “De Chinese e-fietsen overspoelen de markt”, zegt Moreno Fioravanti, de secretaris-generaal van de European Bicycle Manufacturers Association (EBMA) in een mededeling. [naar artikel]
Na elektrische auto’s maken nu ook elektrische boten hun opmars. Heel wat fabrikanten proberen het maritieme equivalent te worden van Tesla, het Californische bedrijf dat enkele van de meest modieuze en snelste elektrische auto’s bouwt. Elektrische boten zijn, net als elektrische auto’s, geen nieuw idee. Begin 1900 reed Clara Ford liever met haar elektrische auto […] The post Elektrische botenbouwers strijden om Tesla op het water te worden appeared first on Business AM. [naar artikel]
Kopers van een elektrische auto zijn jong, verdienen een bovenmodaal loon, zijn bewust bezig met gezondheid en voeding en zijn bereid meer uit te geven aan een auto dan mensen die niet in een elektrische auto geïnteresseerd zijn. Dat blijkt uit een studie van het Duitse marktonderzoeksbureau puls. [naar artikel]
Met een basisprijs van 16.990 euro is de Dacia Spring vandaag veruit de goedkoopste elektrische auto. Komt het er dan toch van, de betaalbare elektrische auto? Ja, maar nog even geduld, één zwaluw maakt de lente niet. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.