Vorig jaar vielen in Limburg 38 verkeersdoden te betreuren, liefst 19 minder dan in 2019. Dat is de sterkste daling onder de Vlaamse provincies. Het aantal letselongevallen daalde in onze provincie met 17 procent. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. [naar artikel]
Er sterven weer meer jongeren in het verkeer. Bijna een vijfde van de verkeersdoden vorig jaar waren jongeren tussen 18 en 24, de helft meer dan in... [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar sterk gedaald. Dat blijkt uit onderzoek van verkeersinstituut Vias. Het gaat om een daling van 22 procent in vergelijking met 2019. Ook het aantal gewonden daalde sterk. Door de verschillende corona-lockdowns was er vorig jaar minder verkeer op onze wegen. "Maar ondanks de daling vorig jaar werd het doel om het aantal verkeersdoden tussen 2010 en 2020 te halveren, toch niet bereikt", klinkt het. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. Positief is dat het aantal verkeersdoden in alle gewesten daalde. Het aantal dodelijke verkeersslachtoffers viel in Vlaanderen het sterkst terug in Limburg. [naar artikel]
In 2022 zijn er in Limburg 49 mensen verongelukt in het verkeer. Liefst 31 van hen waren zwakke weggebruikers. Een klein lichtpuntje is dat het aantal dodelijke slachtoffers in onze provincie wel fors daalde. “Maar relatief gezien telt Limburg nog steeds het hoogste aantal verkeersdoden.” [naar artikel]
Het voorbije jaar zijn er 304 mensen gestorven in het Vlaamse verkeer. Dat is het hoogste aantal sinds 2016 en een pak hoger dan de doelstelling om dit jaar maximaal tweehonderd verkeersdoden te hebben. Vooral voetgangers zijn erg kwetsbaar. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen is de voorbije vijf jaar amper gedaald. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias en de federale politie. "Door de coronapandemie was er onbewust minder aandacht voor verkeersveiligheid, maar het verkeer blijft een sluipmoordenaar", waarschuwt het Vias. In Wallonië en Brussel is er wel een forse daling, waardoor het aantal verkeersdoden in heel België licht is gedaald. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
In de eerste zes maanden van dit jaar zijn op de Belgische wegen 230 verkeersdoden gevallen. Dat is een daling met dertien procent in vergelijking met de 264 doden in dezelfde periode in 2016, zo blijkt vrijdag uit de verkeersveiligheidsbarometer van VIAS Institute, de opvolger van het BIVV. Nooit eerder vielen er in de eerste helft van het jaar minder doden in het verkeer. [naar artikel]
Er sterven weer meer jongeren in het verkeer, dat blijkt uit een rapport van Verkeersinstituut Vias. Bestuurders tussen 18 en 24 jaar waren in 2018 goed voor 11 procent van de verkeersdoden, vorig jaar is dat aantal gestegen naar 17 procent. [naar artikel]
Gijs MoorsHasseltDirecteur Agentschap Wegen en Verkeer Limburg [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Er is een einde gekomen aan de gestage daling van het aantal verkeersdoden in Vlaanderen. Dat is het gevolg van een erg dodelijke zomer voor vooral fietsers op de Vlaamse wegen. Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) kondigt extra maatregelen aan. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. ‘ [naar artikel]
Er vielen in de eerste negen maanden van dit jaar minder verkeersdoden in ons land dan in dezelfde periode vorige jaar. De daling komt dankzij lager cijfers in Wallonië en Brussel, want in Vlaanderen werden dertig verkeersdoden meer geteld dan vorig jaar. [naar artikel]
In de eerste zes maanden van dit jaar zijn op de Belgische wegen 230 verkeersdoden gevallen. Dat is een daling met dertien procent in vergelijking met de 264 doden in dezelfde periode in 2016, zo blijkt vrijdag uit de verkeersveiligheidsbarometer van VIAS Institute, de opvolger van het BIVV. Nooit eerder vielen er in de eerste […] [naar artikel]
In de eerste zes maanden van dit jaar zijn op de Belgische wegen 230 verkeersdoden gevallen. Dat is een daling met dertien procent in vergelijking met de 264 doden in dezelfde periode in 2016, zo blijkt vrijdag uit de verkeersveiligheidsbarometer van VIAS Institute, de opvolger van het BIVV. Nooit eerder vielen er in de eerste helft van het jaar minder doden in het verkeer. [naar artikel]
Limburg kent het hoogst aantal minderjarige verkeersdoden van heel Vlaanderen. Het afgelopen jaar kwamen er 5 minderjarigen om in het verkeer. Een triest record. En daar moet dringend iets aan gedaan worden, vindt Vlaams Parlementslid Rita Moors. Ze roept de schoolgaande jeugd op om zich in deze donkere dagen extra zichtbaar te maken. En ze vraagt minister van Mobiliteit Lydia Peeters om werk te maken van de uitrol van conflictvrije verkeerspunten. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Nooit vielen er gedurende de eerste negen maanden van een jaar minder verkeersdoden in ons land. Nooit waren er minder ongevallen. Meer controles, veiliger wagens, een betere infrastructuur en een trouwere gordeldracht zijn de oorzaken. Maar wellicht zorgen ook de almaar langere files ook voor een daling van het aantal verkeersdoden... [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
Er zijn vorig jaar 271 verkeersdoden gevallen in Vlaanderen. Dat blijkt uit de laatste politiegegevens. Dat is een daling in vergelijking met 2021, toen het verkeer 310 dodelijke slachtoffers heeft geëist. Maar er zijn in 2022 ook 2.371 zwaargewonden gevallen en er werden 23.212 letselongevallen genoteerd, goed voor een stijging van respectievelijk ruim 7 en 9 procent. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.