De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]
De ombudsdienst voor telecommunicatie heeft in 2016 14.879 schriftelijke klachten ontvangen. Meer dan drie kwart van de klachten liep binnen via e-mail of het online klachtenformulier. Dit betekent een daling met 16 procent tegenover 2015, en het vierde jaar op rij dat het aantal klachten daalt. Dat maakt de ombudsdienst donderdag bekend in het jaarverslag 2016. [naar artikel]
In zijn jaarverslag van vorig jaar staat de Vlaamse Ombudsdienst stil bij “een explosie van het aantal klachten bij De Lijn”. [naar artikel]
In zijn jaarverslag van vorig jaar staat de Vlaamse Ombudsdienst stil bij “een explosie van het aantal klachten bij De Lijn”. In het algemeen blijkt ook uit het verslag, dat dinsdag wordt voorgesteld, dat de oplossingen via de Vlaamse alternatieve geschillenbeslechting tot ruim 16.000 zijn gestegen in 2019. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
15:56 De federale Ombudsdienst voor Energie heeft het afgelopen jaar meer dan 9.000 klachten ontvangen. Door de sterke stijging van de gasprijzen steeg het aantal klachten aanzienlijk. [naar artikel]
De Vlaamse Ombudsdienst heeft op een week tijd meer dan 300 klachten ontvangen naar aanleiding van het arrest van het Grondwettelijk Hof over de zonnepanelen en de digitale meter. Ombudsman Bart Weekers wil graag helpen om de "vertrouwensbreuk" te herstellen. De voorgestelde compensatie is volgens hem "een deel van de oplossing". "Maar dat alleen herstelt geenszins het vertrouwen", klinkt het. [naar artikel]
In 2016 ontving de ombudsdienst voor de Postsector 15.856 nieuwe klachten. Dit is een sterke stijging van 25 procent tegenover 2015. Zowel het [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]
Van de 8.572 dossiers die de Vlaams Ombudsdienst in 2020 heeft behandeld hadden er 1.671 of één op de vijf te maken met de coronapandemie. Dat blijkt uit het jaarverslag 2020 van de Vlaamse Ombudsdienst dat dinsdag wordt voorgesteld in het Vlaams Parlement. [naar artikel]
De diensten van de Vlaamse overheid hebben in 2017 63.571 klachten gekregen. Dat is een minieme stijging tegenover de 62.928 klachten in 2016. De Vlaamse overheid slaagt er wel steeds vaker in om tot een verzoening te komen. Zo waren er vorig jaar 5.780 verzoeningen, ruim een verdubbeling tegenover de 2.648 verzoeningsresultaten het jaar voordien. […] [naar artikel]
De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]
De federale ombudsdienst voor energie heeft vorig jaar 26.920 klachten binnengekregen. Dat is bijna 300 procent meer dan in 2021, dat al een recordjaar was. De klachten gaan vooral over hoge voorschotfacturen en over problemen met de meterstand of eindafrekening. Het aantal meldingen over de klantendiensten van energieleveranciers blijkt sinds november te dalen. [naar artikel]
Bij de ombudsdienst voor Telecom zijn er vorig jaar 70 procent meer klachten binnengekomen over Telenet, Proximus én Orange. Veelzeggend daarbij: na de tussenkomst van de ombudsdienst “lukte het plots wél”. Minister De Sutter roept de operatoren op het matje. [naar artikel]
De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]
De Consumentenombudsdienst van de FOD Economie heeft in 2016 7.105 klachten ontvangen van consumenten. In de helft van de afgesloten dossiers kon de ombudsdienst een minnelijke schikking bereiken tussen koper en verkoper. De meeste klachten gaan over de garantieregeling. [naar artikel]
Het aantal bemiddelingsaanvragen bij de Ombudsdienst voor de postsector is in 2019 gedaald met 8 procent in vergelijking met het jaar voordien. Opmerkelijk is echter vooral dat de bemiddelingsdienst een stijgend aantal klachten ontving die nog niet werden ingediend bij het postbedrijf zelf. En dat is grotendeels het gevolg van de ontoegankelijkheid van de klantendienst van Bpost, hekelt de Ombudsdienst in zijn meest recente jaarverslag. [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar 7.055 klachten ontvangen. Dat zijn er 5 procent meer dan in 2018 en het hoogste aantal sinds 2012. Vooral de verkooppraktijken leidden tot steeds meer klachten. [naar artikel]
In 2022 heeft de federale Ombudsdienst voor Energie 27.000 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna 18.000 meer dan in 2021, dat al een recordjaar was, schrijft De Standaard vandaag. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie is vorig jaar met 65 procent gestegen tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet. Het aantal klachten over dat bedrijf verdrievoudigde. De Ombudsdienst noemt het een ‘annus horribilis’ voor Telenet. De telecomoperator maakt zich in reactie sterk dat het ergste achter de rug is. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.