Nogal wat Volkswagens die de garage in gingen om de “sjoemelsoftware” te updaten, blijken kort daarna stuk te gaan. Zo zouden er problemen zijn met het vermogen, gaan kleppen plots kapot of is er sprake van rare geluiden. Volgens Volkswagen gaat het om een kleine minderheid, en dan nog vaak auto’s die slecht onderhouden worden. [naar artikel]
Ruim twee jaar na het dieselgate-schandaal rijden er in ons land nog steeds zo’n 100.000 wagens rond met de zogenoemde sjoemelsoftware. Volgens D’Ieteren, de invoerder van de merken van de Volkswagen-groep, zijn er al zo’n 1 miljoen brieven verstuurd. Toch heeft 30 procent van de klanten nog geen update laten uitvoeren. [naar artikel]
Eigenaars van een auto getroffen door sjoemelsoftware (bij Volkswagen, Audi, Seat, Skoda en Porsche) hebben na een update van de software vaak te kampen met negatieve effecten zoals een hoger verbruik of verminderd vermogen. Dat zegt de consumentenorganisatie Test-Aankoop op basis van een enquête bij duizenden klanten. 45 procent van de herstelde VW's zou achteraf gebreken vertonen. [naar artikel]
De Gentse advocaat Herman Van Maldeghem heeft naar eigen zeggen al meer dan honderd meldingen ontvangen van mensen die problemen ondervinden met hun Volkswagen-auto, nadat de fabrikant de beruchte “sjoemelsoftware” had weggewerkt. Na berichtgeving daarover in Het Nieuwsblad, blijven de klachten binnenstromen. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test-Aankoop krijgt geen informatie over wat er precies tijdens een software-update van een auto met sjoemelsoftware gebeurt. Zowel Volkswagen als de KBA (Kraftfahrt-Bundesamt), de Duitse homologatie-instantie die de softwareupdate goedkeurde, willen geen info geven. [naar artikel]
Test-Aankoop trekt hard van leer tegen Volkswagen, schrijft Het Laatste Nieuws vrijdag. Twee jaar na het beruchte schandaal met de sjoemelsoftware heeft twee derde van de getroffen wagens in ons land al een update gekregen. Maar uit een rondvraag van de consumentenorganisatie blijkt dat 45 procent van de bestuurders nadien af te rekenen heeft met storingen of veranderingen aan hun wagen. De meest gehoorde klachten zijn een hoger brandstofverbruik, het verlies aan vermogen van de motor en allerlei mechanische problemen. [naar artikel]
Het Duitse autoconcern Volkswagen (VW) heeft in het schandaal rond de sjoemelsoftware in Duitsland een schikking getroffen met zowat 235.000... The post Sjoemelsoftware kost Volkswagen 750 miljoen euro appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een Oostenrijkse rechtbank heeft een concessiehouder van de Duitse autobouwer Volkswagen bevolen om een wagen volledig terug te betalen aan een Oostenrijkse vrouw. De auto in kwestie was uitgerust met zogenaamde sjoemelsoftware. In ons land probeert Test Aankoop met een groepsvordering hetzelfde gedaan te krijgen voor ongeveer 11.000 gedupeerden. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test-Aankoop krijgt geen informatie over wat er tijdens een softwareupdate van een auto met sjoemelsoftware precies gebeurt. Zowel Volkswagen als de KBA (Kraftfahrt-Bundesamt), de Duitse homologatie-instantie die de softwareupdate goedkeurde, willen geen info geven. Dat meldt Test-Aankoop. De consumentenorganisatie vraagt de Economische Inspectie om op te treden tegen “dit schrijnend gebrek aan objectieve informatie […] [naar artikel]
Volkswagen is de afgelopen jaren door tal van consumenten en beleggers aangeklaagd vanwege de sjoemelsoftware in dieselauto's. Nu draait de autofabrikant de rollen om en dient zélf een schadeclaim in. Dit tegen twee ex-topmannen van de Volkswagen Groep. [naar artikel]
Ongeveer 150.000 Nederlanders die een Volkswagen hadden gekocht met sjoemelsoftware krijgen daarvoor een compensatie tot maximaal 3.000 euro. Dat heeft een rechtbank in Amsterdam beslist. In 2015 kwam aan het licht dat Volkswagen in hun dieselauto's op grote schaal software had gemanipuleerd, waardoor de auto's minder leken uit te stoten dan in werkelijkheid het geval was. De uitspraak kan ook voor ons land gevolgen hebben. [naar artikel]
Acht jaar na het zogenoemde dieselgateschandaal start vandaag het proces van consumentenorganisatie Testaankoop tegen autobouwer Volkswagen en autogroep D'Ieteren. Testaankoop eist een schadevergoeding voor Belgen die een dieselauto van Volkswagen hebben gekocht waar de beruchte sjoemelsoftware op was geïnstalleerd. Daarmee konden de uitstootwaarden van de auto's tijdens tests worden vervalst. [naar artikel]
De huidige Volkswagen-topman Herbert Diess wist van het bestaan van sjoemelsoftware in dieselauto's voor dat het schandaal in september 2015 aan... [naar artikel]
De huidige Volkswagen-topman Herbert Diess wist van het bestaan van sjoemelsoftware in dieselauto's voor dat het schandaal in september 2015 aan... [naar artikel]
45 procent van de bestuurders heeft na de update van de sjoemelsoftware af te rekenen met storingen of veranderingen aan hun wagen. [naar artikel]
Een Duitse consumentenorganisatie heeft Volkswagen aangeklaagd vanwege het schandaal met de sjoemelsoftware in dieselwagens. Verbraucherzentrale... [naar artikel]
Oliver Schmidt, een voormalig topman van Volkswagen, heeft aan een Amerikaanse rechtbank bekend dat hij betrokken was bij het wereldwijde dieselschandaal. Volgens het persbureau ANP riskeert de man nu zeven jaar cel voor samenzwering en fraude. Schmidt was tot maart 2015 verantwoordelijk dat Volkswagen de Amerikaanse milieuregels zou volgen. Tussen 2012 en 2015 werd onder […] The post Topmanager Volkswagen bekent schuld in zaak met sjoemelsoftware appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Volkswagen heeft mogelijk nieuwe, illegale softwarefuncties in dieselauto's gestopt. Volgens de Duitse krant Bild am Sonntag hebben de Duitsers dat gedaan bij een recente software-update. De software zou het filteren van uitlaatgassen terugdraaien als een bepaalde hoeveelheid brandstof is verbruikt. [naar artikel]
Het Duitse autoconcern Volkswagen gaat nog eens ruim 153 miljoen dollar betalen aan een Californische regulator in het kader van het akkoord dat de autobouwer afsloot met de lokale autoriteiten als schikking in de sjoemelsoftware-affaire. Dat maakte het Californische milieuagentschap Carb donderdag bekend. De extra boete komt bovenop de 533 miljoen dollar die Volkswagen al betaald heeft aan de regulator. [naar artikel]
Het Duitse autoconcern Volkswagen heeft vorig jaar, ondanks het schandaal met de sjoemelsoftware, een nieuwe recordverkoop gerealiseerd. Dat [naar artikel]
15:09 Het Europees Hof van Justitie veroordeelt Volkswagen opnieuw voor het gebruik van sjoemelsoftware. Die maakt dat de wagens meer uitstoten bij koude (-15 graden) of warme temperaturen (+33 graden). [naar artikel]
De Volkswagen-groep eist per brief van 320.000 Belgen dat ze hun auto laten ontdoen van de beruchte sjoemelsoftware. Maar of die Belgen ook moeten gehoorzamen? Vijf vragen over een schandaal waar u het einde nog niet van hebt gezien. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.