Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) had zich er al tegen verzet, maar nu verwerpt ook de hele Vlaamse regering het federale voorstel om... [naar artikel]
De Duitse regering moet niet weten van een algemene snelheidslimiet op de autobahn. Dat heeft regeringswoordvoerder Steffen Seibert vandaag gezegd in Berlijn. Er zijn “intelligentere” maatregelen die genomen kunnen worden in het verkeer ter bescherming van het klimaat, luidt het. Seibert reageert daarmee op een aanbeveling van een klimaatwerkgroep van de bondsregering om een algemene […] Het bericht Duitse regering gekant tegen snelheidslimiet op autobahn verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil de maximumsnelheid onder strikte voorwaarden evenwel ook verhogen tot 130 km/u. Wie zijn de voor- en tegenstanders? [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil de maximumsnelheid onder strikte voorwaarden evenwel ook verhogen tot 130 km/u. Wie zijn de voor- en tegenstanders? [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) staat open voor een variabele snelheid op de autosnelwegen. Met het invoeren daarvan, moet ook de mogelijkheid voorzien worden om op bepaalde plaatsen over te gaan tot een verhoging van de maximumsnelheid tot 130 km/u. Dat zegt hij in een reactie op een studie van het BIVV. Voorts zou volgens die studie zou een lagere snelheidslimiet tijdens de spits leiden tot minder files. [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. De lagere snelheidslimiet zou - paradoxaal genoeg - tijdswinst opleveren voor de autobestuurders en zou bovendien een gunstig effect hebben op het milieu. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). Een verhoging van de snelheidslimiet zou dan weer te veel nadelen opleveren. [naar artikel]
Ruim de helft van de Vlaamse automobilisten vindt dat de maximumsnelheid in hun straat meestal niet wordt gerespecteerd. Tegelijkertijd wil een grote meerderheid van de autobestuurders zich wel aan de snelheidslimieten houden. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). Met de Control Cruiser-campagne wil de VSV automobilisten herinneren aan de snelheidsregels […] Het bericht Helft Vlaamse automobilisten vindt dat snelheidslimiet met voeten getreden wordt in hun straat verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. Dat blijkt uit een studie van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV). [naar artikel]
Een Duitse regeringscommissie stelt voor om een snelheidslimiet in te voeren op de autosnelwegen, om de impact van het verkeer op het klimaat te beperken. Het Duitse ministerie van Verkeer benadrukt dat er nog geen beslissing genomen is. [naar artikel]
Een Duitse regeringscommissie stelt voor om een snelheidslimiet op de autosnelwegen in Duitsland in te voeren, om de impact van het verkeer op het... [naar artikel]
De Duitse regering is tegen het invoeren van een algemene snelheidslimiet op de autosnelweg. Dat zei regeringswoordvoerder Steffen Seibert vandaag... [naar artikel]
17:19 Een Duitse regeringscommissie stelt voor om een snelheidslimiet op de autosnelwegen in te voeren, om de impact van het verkeer op het klimaat te beperken. [naar artikel]
07:19 Het verkeer op de autosnelwegen kan volgens een onderzoek een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. [naar artikel]
Negen op de tien Vlaamse autobestuurders zijn overtuigd van het nut van de snelheidslimieten, maar toch houdt een kwart van de Vlamingen zich niet consequent aan de snelheidslimiet. Dat blijkt uit een online panelbevraging in juni bij 735 Vlaamse autobestuurders tussen 18 en 65 jaar voor de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
Er is in 2017 2.358 ton zwerfvuil opgeruimd langs de Vlaamse gewest- en autosnelwegen. Dat is ruim 20 procent minder dan in 2016. Het gaat om de vierde daling op rij. Op vijf jaar tijd is de berg zwerfvuil langs de Vlaamse gewest- en autosnelwegen gekrompen met 34 procent van 3.572 ton naar 2.358 ton. Dat blijkt uit cijfers die sp.a-parlementslid Joris Vandenbroucke heeft opgevraagd bij minister Ben Weyts (N-VA). [naar artikel]
Het verkeer op de autosnelwegen kan een pak vlotter en veiliger verlopen als de snelheidslimiet verlaagd wordt in functie van de verkeersdrukte. [naar artikel]
De Nederlandse regering kondigt vandaag aan dat de maximumsnelheid op autosnelwegen wordt verlaagd tot 100 km per uur. Nu is dat nog 130 km per uur. De snelheidsbeperking is de belangrijkste maatregel tegen de stikstofcrisis. [naar artikel]
De Vlaamse regering wil de retributie voor laadpalen langs de gewestwegen en autosnelwegen minstens tot 2025 afschaffen. Die belasting wordt vaak... [naar artikel]
De globale toestand van de autosnelwegen in Vlaanderen is in 2017 opnieuw verbeterd. Dat blijkt uit een rapport van het Agentschap Wegen en Verkeer... [naar artikel]
De Vlaamse autosnelwegen krijgen nieuwe kilometerbordjes met een nieuwe, frissere look zodat weggebruikers zich vlugger kunnen oriënteren en zodat de hulpdiensten snel en accuraat weten waar een weggebruiker met pech zich bevindt. [naar artikel]
De Duitse regering voelt er niets voor om weigeraars van een coronavaccinatie te beboeten. Berlijn verwerpt de suggestie van het Rode Kruis een geldstraf van 25 tot 30 euro in te voeren als je niet op een prikafspraak verschijnt. [naar artikel]
Er is in 2017 2.358 ton zwerfvuil opgeruimd langs de Vlaamse gewest- en autosnelwegen. Dat is ruim 20 procent minder dan in 2016. Het gaat om de vierde daling op rij. Op vijf jaar tijd is de berg zwerfvuil langs de Vlaamse gewest- en autosnelwegen gekrompen met 34 procent van 3.572 ton naar 2.358 ton. Dat blijkt uit cijfers die SP.A-parlementslid Joris Vandenbroucke heeft opgevraagd bij minister Ben Weyts (N-VA). [naar artikel]
De Vlaamse autosnelwegen krijgen nieuwe kilometerbordjes met een nieuwe, frissere look zodat weggebruikers zich vlugger kunnen oriënteren en zodat de hulpdiensten snel en accuraat weten waar een weggebruiker met pech zich bevindt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.