Het invoeren van een lage-emissiezone (LEZ) in de Antwerpse binnenstad heeft na een jaar al een sterke daling teweeggebracht van de uitstoot van... [naar artikel]
Het invoeren van een lage-emissiezone in de Antwerpse binnenstad heeft na een jaar al een sterke daling teweeggebracht van de uitstoot van verontreinigende stoffen zoals roet, stikstofoxiden en fijn stof door het wegverkeer. [naar artikel]
Het invoeren van een lage-emissiezone in de Antwerpse binnenstad heeft na een jaar al een sterke daling teweeggebracht van de uitstoot van verontreinigende stoffen zoals roet, stikstofoxiden en fijn stof door het wegverkeer. Dat concludeert de stad Antwerpen uit een studie van Transport & Mobility Leuven en VITO, die het Vlaamse wagenpark van eind 2016 - voor de LEZ van kracht werd - vergelijkt met de wagens die eind 2017 in de LEZ rondreden. Er zijn nog geen meetresultaten om die beweringen te ondersteunen, zegt professor Roeland Samson van de Universiteit Antwerpen. [naar artikel]
De luchtkwaliteit in Antwerpen is in één jaar tijd sterk verbeterd door de invoering van de lage-emissiezone (LEZ). De uitstoot van schadelijke stoffen is het afgelopen jaar sterk gedaald, blijkt uit de voorlopige resultaten van de negen meetstations van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM). [naar artikel]
De lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen heeft een duidelijk positief effect op de uitstoot van verontreinigde stoffen in de Scheldestad. Dat blijkt uit het onderzoek naar de impact van de LEZ een jaar na de invoering. [naar artikel]
De luchtkwaliteit in Antwerpen is in één jaar tijd sterk verbeterd door de invoering van de lage-emissiezone (LEZ). De uitstoot van schadelijke stoffen is het afgelopen jaar sterk gedaald, blijkt uit de voorlopige resultaten van de negen meetstations van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM), zo schrijft Gazet van Antwerpen vandaag. [naar artikel]
Een jaar na de invoering van de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen is de luchtkwaliteit verbeterd, dat schrijft Gazet van Antwerpen. Bij alle schadelijke stoffen die vrijkomen door autoverkeer is er een daling. Voor de schadelijkste stof roet gaat het om een daling van 20%. ‘De inspanningen van onze bewoners zorgen voor een betere luchtkwaliteit’, zegt schepen van Leefmilieu Nabilla Ait Daoud (N-VA). [naar artikel]
De uitstoot van roet en fijn stof in Antwerpen is in één jaar tijd flink gedaald door de invoering van de lage-emissiezone. Dat blijkt uit een studie die het stadsbestuur heeft besteld. "Maar het gaat hier om technische resultaten, die niet de reële concentraties aantonen." [naar artikel]
Een jaar na de invoering van de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen is de luchtkwaliteit verbeterd. Bij alle schadelijke stoffen die vrijkomen door autoverkeer is er een daling. Voor de schadelijkste stof roet gaat het om een daling van 20%. “De inspanningen van onze bewoners zorgen voor een betere luchtkwaliteit”, zegt schepen van Leefmilieu Nabilla Ait Daoud (N-VA). [naar artikel]
Het invoeren van een lage-emissiezone in de Antwerpse binnenstad heeft na een jaar al een sterke daling teweeggebracht van de uitstoot van verontreinigende stoffen zoals roet, stikstofoxiden en fijn stof door het wegverkeer. Dat concludeert de stad Antwerpen uit een studie van Transport & Mobility Leuven en VITO, die het Vlaamse wagenpark van eind 2016 […] [naar artikel]
De luchtkwaliteit in Antwerpen is op één jaar tijd sterk verbeterd door de invoering van de lage-emissiezone (LEZ). De uitstoot van schadelijke stoffen is het afgelpoen jaar sterk gedaald, blijkt uit de voorlopige resultaten van de negen meetstations van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM), zo schrijft Gazet van Antwerpen vrijdag. [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Dat blijkt uit een enquête die VAB door de Universiteit Antwerpen liet uitvoeren bij 254 mensen. [naar artikel]
De Lage-emissiezone in Antwerpen heeft sinds de invoering in 2017 al meer dan 25 miljoen euro opgebracht. Uit de cijfers van Antwerps schepen van Leefmilieu Tom Meeuws (SP.A) blijkt wel dat het aantal overtredingen elk jaar daalt. De inkomsten uit de lage-emissiezone worden geïnvesteerd in verschillende leefbaarheidsprojecten voor de stad. Dat was dan ook het doel van het project: "De plannen zijn heel duidelijk. Dat is dat we de komende jaren telkens gaan verstrengen. We willen schone lucht, propere lucht in Antwerpen." [naar artikel]
Vandaag wordt de lage-emissiezone van kracht in Antwerpen. "We beseffen dat dit kan gepaard gaan met ongemakken, maar hopen dat dit toch tot een minimum wordt beperkt", zegt de burgemeester. [naar artikel]
Een door de stad Antwerpen bestelde studie concludeert dat het wagenpark versneld aan het verjongen is door het invoeren van de LEZ. [naar artikel]
De op 1 januari vorig jaar ingevoerde Brusselse lage-emissiezone (LEZ) heeft al positieve effecten voor de luchtkwaliteit in het hoofdstedelijk... [naar artikel]
Volgens Antwerps schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) heeft de lage-emissiezone in Antwerpen hetzelfde effect op de luchtkwaliteit als het circulatieplan in Gent. Dat zegt Kennis in "Terzake". Groen-lijsttrekker Wouter Van Besien wil daarentegen de lage-emissiezone combineren met een autoluw centrum. [naar artikel]
Volgt onze Noordzee het voorbeeld van Antwerpen en wordt de zee binnenkort een lage-emissiezone? Als het van staatssecretaris Philippe De Backer (Open VLD) afhangt wel. Hij wil de windmolens op zee laten uitrusten met sensoren die controleren of de schepen niet te veel schadelijke stoffen uitstoten. Dat schrijft Het Nieuwsblad. [naar artikel]
Dit jaar meren in Antwerpen minstens 670 cruiseschepen aan, goed voor meer dan 100.000 passagiers. Uit onderzoek blijkt dat één middelgroot cruiseschip ongeveer evenveel fijn stof uitstoot als een miljoen auto’s. Nochtans voerde Antwerpen vorig jaar een lage emissiezone in om de luchtkwaliteit in het centrum te verbeteren. De Antwerpse schepen voor toerisme, Koen Kennis [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.